Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 876 ggr
[.Jylle.]
1

Sverigehare till hoppning?

Är Sverigehare en bra ras att hoppa med?
Jag vet ju att det kvittar vilken ras man hoppar med, men t.ex. Dvärgvädurar brukar ju va bra på att hopp och är väldigt populära innom hoppning…
Brukar folk tävla med Sverigeharar?

PrinzeZz
3

det hänger helt på psyket, ärligt talat så är inte dvv så jättevanliga längre inom hoppningen utan mer vädurskorsningar avlade för hoppning.

Men visst finns det duktiga harkorsningar/sverigeharar på banorna.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[.Jylle.]
0

#1 Tack för ditt svar! :)
Jag funderar på att köpa en men jag vill ju att den ska ha gott rykte. Vill bara höra vad folk tycker om Sverigeharar på banan :)

PrinzeZz
0

vill du hoppa med sverigeharen eller avla vidare i projektet sverigehare?

är du enbart intresserad av att hoppa och då vill ha en hare skulle jag nog rekomendera en harkorsning med duktiga föräldrar framför en "ren" sverigehare sas.

[.Jylle.]
0

#3 Jag vill bara hoppa. Okej, men vet du några uppfödare som föder upp harkorsningar med en kull nu? :)

iWontBite
0

#4 kolla här på sajten så finns det flera! Kolla även http://forum.skhrf.com och Kanin-Net's forum (har ingen länk, men googla) under kaniner till salu.

Jag har också två hanar ur en kull nu som är harkorsningar, storleksmässigt sverigeharar, med Alexis (Kaninen Sverigehare-standarden "satts efter") som farmor. En utav dem ser speciellt mycket ut som en hare.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

PrinzeZz
0

jag har noll koll på kullar med harar, jag gillar dom inte själv och lägger dom därför inte på minnet, men håll koll på skhrf.com/forum, där annonseras det flitigt på sommaren

Bokdungen
0

Vi har harkorsningar till salu. Bilder på några av dem finns på www.bokdungen.se :-)

[.Jylle.]
0

#7 Har dom kännda hoppled? :)

Bokdungen
0

Pappan har Lillemans Dragster bakom och Silfverdalens Ronja Rövardotter. Grönängens Makaon som är mamma till en av kullarna har hoppkaniner bakom, Uraxia också. Kiara däremot är ren Belgisk hare. Hör av dig på pm om du vill veta mer :-)