Frågor
Svara på frågor är ju nästan alltid kul, så här är några!, hämtade från www.svartkanin.blogg.se
• Bästa selen = Hsele
• Finaste Libra Artic hindret = den röda 3an ;)
• Min favorit ras = Hoppkorsningar! vädurskorsningar med långa slanka och högresta kroppar, lejonhuvade är också bland favoriterna ;)
• Mina burmått = 110x70x70 på min fackare och den ensamma uteburen på ben år 100x60x70
• Antal selar och koppel = 42 selar och 15 koppel
• Favorit kaninfärg = brokat, siames och viltgult :)
• Roligaste tävlingen jag varit på = Kaf kaninläger i örebro ;)
• Vinstrikaste tävlingen jag varit på = Adde vann båda klasserna, spark vann en och kom 4a i andra, bea kom 3a och 6a, chili kom 4a och lejonkungen kom 2a ;)
• Antal djur jag äger/ har ägt = 2 katter, 7 kaniner, en kanin på foder, och massa ormar och kryp när jag var liten :s
• Fodret jag använder = djur och natur
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
• Bästa selen = Bogsele
• Finaste Libra Artic hindret = regnbågen
• Min favorit ras = rex, holländare och frassar
• Mina burmått = 120x 50 tror jag den är
• Antal selar och koppel = 4 selar , 4 koppel
• Favorit kaninfärg = brokat, japan , siames
• Roligaste tävlingen jag varit på = Alla gånger maja vann mini ;D haha._.
• Vinstrikaste tävlingen jag varit på = Eftersom jag bara tävlat med en kanin.. så de gångerna jag tävlade mini x2 och maja vann båda.
• Antal djur jag äger/ har ägt = 1 katt, 4 kaniner, 3 marsvin, 2 fiskar, 2 råttor, 4 hamstrar
• Fodret jag använder = Kanin&marsvin djur och natur - blå påse
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Åh midsommar-nöje xD
• Bästa selen = Bogsele (men det beror på kanin också)
• Finaste Libra Artic hindret = Svårt! Parkbänken tror jag :)
• Min favorit ras = Hehe, vädurskorsningar tror jag. (små, slanka vädurar)
• Mina burmått = 4 burar är 100 x 50, en är 120 x 60 eftersom jag inte får plats med större i lägenheten.
• Antal selar och koppel = Ingen aning.. Kanske 14 koppel och 18 selar?
• Favorit kaninfärg = Helt klart japantecknat, mest blå/gult och svart/gult. Teckningen ska vara riktigt stark och helst övermantlat :D
• Roligaste tävlingen jag varit på = Hmm, Gulsippan-tävlingarna + kvällstävlingarna hos min klubb ULKH brukar leda till mycket skratt och skoj :)
• Vinstrikaste tävlingen jag varit på = Regniga Älta! Päcklan tog två pinnar i rak medelsvår x2, lillkillen Wilmer fick sin andra rakpinne i lätt eftersom det blev bedömning A :D
• Antal djur jag äger/ har ägt = Oj.. djur? Kan säga att jag har haft över 50 olika djur. (ej arter) Kaniner har jag dock haft 9 av :)
• Fodret jag använder = Beror helt på kanin! Men "basen" som alla äter är kanin & marsvinspellets, rabbit royale och vår egna örtblandning. Ut över detta får vissa kaniner (killarna som bygger muskler) pumpakärnor, havre o.s.v. Gammeltanten äter hökuber, papayatabletter och oxbow pellets :)
Mvh Linnéa, ULKH
www.torpetskaniner.weebly.com <-- Nyuppdaterad!
• Bästa selen = Bröstsele
• Finaste Libra Artic hindret = Japan
• Min favorit ras = Holländsk kanin (även vädurskorsningar samt rex)
• Mina burmått = Just nu har jag två st tvåvåningar som är 100*50*60?
• Antal selar och koppel = Fem selar och tre fungerande koppel
• Favorit kaninfärg = Havanna samt viltblå
• Roligaste tävlingen jag varit på = De vanligaste Gullsippan tävlingarna samt flera Uppsala tävlingar
• Vinstrikaste tävlingen jag varit på = Har två kaniner och en av dom kan hoppa, så när hon tog någon pinne antar jag
• Antal djur jag äger/ har ägt = 2 kaniner / haft två till tidigare
• Fodret jag använder = Pellets jag använder är en blandning mellan Lottie och Svenskt kanin och marsvins foder samt torkade morötter i det ibland andra grönskaer/örter. Tänker köpa in torkade brännässlor att bland i pelletsen för att få upp fiber halten.
- Bästa selen = H-Sele
- Finaste Libra artic hindret = Schaket (Stavning)
- Min favoritras= För tillfället Schasengold. ^^
- Mina burmått= Har så många olika , så vet inte. ^^
- Antal selar&Koppel= 10 selar 4 koppel
- Favortit kaninfärg= Schasengold , orange , viltgul.
- Roligaste tävlingen jag vart på= Förra veckan.
- Vinstrikaste tävlingen jag vart på= Förra veckan , då Simba kom 2;a 2 gånger.
- antal kaniner jag ägt/äger = För tillfället 3 , en ska iväg och ska få hit en ny. / har haft 3 till , 4 om man räknar med den som ska iväg om 2 veckor.
- Fodret jag använder= Stampe! Men ska antagligen börja med rabbit royal. :)