Sprätt?
Var på tävling idag med mina tre kaniner =) (krok lätt)
Men dom har börjat bete sig konstigt…
Dom "sprätter" med bakbenen över varje hinder så att alla bommar faller :( En av mina kaniner gjorde det lite förut men nu har alla börjat gjort det, och en av dom rev 7/8 hinder idag :S
Dom går mycket bättre i rak än i krok, men dom är så här hemma också. Men har "bara" varit det i en vecka nu, men jag börjar bli orolig för jag vet inte vad som är fel! :(
Vet någon varför dom gör så?
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
putt :P
Hmm… Har faktiskt ingen aning. Men lämnar ett litet tassavtryck för att se hur det går (:
tassavtryck :-)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
Jag tror egentligen inte att det är något att göra åt. Min ena kanin börjde också göra så. Men det är lixom bara att se glad ut och träna vidare. Till sist så slutar dom :)
Okej ;)
Men det skummaste är att dom alla tre börjat gjort det HELA tiden den senaste veckan, det har dom inte gjort förut :(

är bet blött där du tränat och tävlat?
det kan vara att dom lixom skvätter bort vattnet?
eller att dom kankse inte är så intresserade av hoppningen… kankse ska pröva med en liten paus om dom inte slutar med det ? :)
Min ena kanin som nu är svårklassad gör så på små hinder. Hon tycker inte om dom:P
Hon har slutat helt med det nu när hindren inte är så små längre:P
mina kaniner har alltid gillat att hoppa! :)
Men innan så hoppade jag inte med dom på två veckor, sen blev dom så där..
Dom kanske bara är i oform?
Ändå har jag tränat ca 4 gånger sedan dom blev "konstiga"
Min kanin gör så imellanåt, jag har märkt att hon gör det på de hinder som hon tycker är för höga så att hon ska försöka få mer kraft över eller något.
Det du kan göra är att prova sänka hinderna och sedan höga de gradvis, även om de är vana vid att hoppa högt. ;)
jag puttar dom lite i baken så dom gör ett större hopp, tillslut lär dom sig att ta i, men putta inte hårt!
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Jag har ju sett dina kaniner hoppa och ser att de tycker det är kul. Konstigt då att de har börjat sparka ner hindrena… Men det kan ju bara var tillfälligt.
Men när du tränar kan du ju sätta upp enkla hinder som du är helt säker på att de klarar så kanske de slutar ;)
Egentligen har jag ingen aning hur man får bort sånt… he he
Kolla gärna in min blogg!
Mvh Elin
Jag kan säga att det helt har gått öve nu, två av dem är msv i rak :D
#14 tack! Hehe, ja ibland var de på väldigt bra humör under strömsholm:P Tack för bilderna förressten :)