Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 363 ggr
Anoki
0

Första tävlingen

Jag hoppar just nu bara hemma med två av kaninerna, men skulle verkligen vilja börja tävla. Men jag vet inte hur det går till. Hur fungerar det med klasserna? HUr vet man när det är ens egna tur? Och är det okej att ha med sig mer än en kanin, nör man ställer ut båda man vill hoppa med?

Jag tänkte bli medlem i Alingsåshopparna då jag vill tävla för en klubb redan från början, men om jag förstått rätt så har dom bytt namn till tvååker? Men jag hittar inte deras hemsida, någon som vet?

Det ska ju arrangeras en utställning + hoppning nästa månad av dom, men det ska tydligen vara innomhus, och då tävlar man väl typ på matta? Men jag har inga mattor att hoppa på hemma^^ hur tränar man kaninerna på detta? Hoppar bara på gräs, och med en av dom hoppar jag ibland på grus^^

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få, Tack :)

sotlynx
0

Jag tror det bästa är om du åker och tittar på en tävling eller en träning. Man lär sig massor av att bara titta och lyssna! :)

www.skhrf.com hittar du länkar till alla klubbar i Sverige. Kontakta någon i klubben, så får du garanterat svar på alla dina frågor.

Lycka till!

pigelina
0

Alingsås har ingen aktiv hoppklubb längre, men blir det mer intresserade kan vi kanske starta upp den igen. Antar att du syftar på tävlingen i nollgradig, den kommer vara inne och kaninerna opera förmodligen på matta.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus