Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 835 ggr
KlaraTucker
0

Frågor!!! :)

Jag har några frågor innom kaninhoppning. Har kollat runt bland artikelsamling och en massa sidor men jag förstår inte dessa! :)

Om min kanin har hooppat medelsvår, kan jag gå tillbacka till lätt då och är de smart?

Jag har inte tävlat änn i kaninhoppning men min kanin har gjort det, jag har läst på en massa och kan de mästa! Men är de smart att börja med lätt då?

//Klara!

www.anglabackenskaniner.weebly.com , uppfödning av Lejonhuvade!

<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3

KlaraTucker
0

En fråga till, vad är "utom tävlan"??

<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3

KlaraTucker
0

Kan ni visa bilder på korregeringar? :)

Vincent...
0

du kan ej gå till baka till lätt.

när kaninen tex har klassat upp sig till Elit och inte klarar höjden i elit, då kan jag som förare tävla i svår med min kanin i utom tävlan   (tror jag det var).

när du är i medelsvår och högre blir det en korigering när du eller kaninen tar ny ansats i banan.

tex när kaninen har kommit för nära och kan inte hoppa stillastående så lyfter du tillbaka han så att han får ny ansats, det är en korr! ;D

HAHAHAHAHAHA…..

Juliaskaniner
0

Nej du kan inte tävla "påriktigt" i lätt, men du kan tävla utomtävlan i lätt, då får du dock inga priser.

som över, när man tar tillbaka kaninen o ger den ny ansats, i medelsvår, svår eller elit så räknas en korr. efter 3 korr får man 1 fel, efter 6 korr så får man 2 fel, 9 korr 3 fel osv

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

KlaraTucker
0
Jaha! Tack båda 2 :)
#4. Vad är utom tävlan? :)

Viilmaa
1

Utomtävlan är när en kanin är t.ex klassad svår, och inte klarar av höjden eller av annan anledning, går ner till lätt eller medelsvår. Kaninen kan då inte tävla om priser eller placeringar. Utomtävlan brukar inte heller vara så värst dyr, mellan 10-15 kr skulle jag tro. 
Dock måste man ha en anledning för att kaninen ska få tävla utomtävlan Flört

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

KlaraTucker
0

#6 Jaha! Då vet jagGlad