Tävlings namn
Börjat fundera lite över tävlings namn till min älskling Daisy. Slog upp om namnet hade någon betydelse och visst hade det de. Daisy betyder på engelska "dagens öga", Är det ett fint/passande namn?
Dagens öga, Today's eye?
Dagens öga Daisy kanske?
HAHAHAHAHAHA…..
#1 Det var super sött! Dessutom så älskar jag hennes ögonfärg ;).

Daisy the Today's Eye
Bara Daisy eller Today's Eye tycker jag :)
Tror att det blir något i liknande dagens öga eller Today's eye men har ni andra förslag så posta det gjärna! :)
- The lady Daisy
- Disa
- Daisy Doll
- Daisy in love
- The girl Daisy
- Daisy håller ett öga på dig
- Daisy
- Lisa-Disa
- Lila Daisy
- Daisy love you morot
- Daisy skiner som solen/monen
- Daisy jump away from you
- Daisy can bite you
- Daisy have fun
- Daisy can play with you
- Daisy are happy now
- Daisy the little girl
- Rödluvan Daisy
- Daisy den fin/söta
- Daisy kasta bollen
- Daisy kan hoppa högre än dig
- Daisy play with you
HAHAHAHAHAHA…..
#6 Ojj vad många bra förslag! :)
Jag tycker bara Daisy var superfint!!! ;) Min kompis kanin heter Precious Daisy, men du kanske inte borde ta det namnet… :)
#9 haha, näe det får bli din kommpis kanins namn :)
Är mest fäst vid Daisy Today's eye
inget av mina namn 

HAHAHAHAHAHA…..
#11 haha, mitt andrahands val är dock "Daisy doll" :).
Jag tycker bara today's eye :)
#13 Det kanske blir bättre. Aja, får fundera! :)
- Daisy med bus i blicken
- Se inte Daisy i ögat
- Daisy med glimten i ögat
det var några nya förslag jag kom på :D
HAHAHAHAHAHA…..
#15 de var super söta namn :)
Jag gillade Daisy Today's Eye! Mycket för att det låter lite som att det är en som heter Daisy Today och det är något med hennes öga, haha… Som en boktitel, skitcoolt.
Bara Today's Eye tycker jag låter väldigt, uh, som något en tioåring skulle sätta ihop de orden hen kan på engelska för engelska är ju SÅ COOLT vad du än säger inte alls så lamt som svenska.
Dessutom så får du ju inte tävla med ett namn som kan missuppfattas som ett gårdsnamn och "Today's" skulle förmodligen klassas som ett sådant :P Eller har jag fel? Det bara slog mig plötsligt.
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
#17 hmm.. Ja om jag använder namnet så blir det Daisy Today's eye. Kanske är lite dum men förstår inte hur det skulle missupfattas?
om ingen kaninuppfödning med namnet Today finns kan du använda Today's eye.
HAHAHAHAHAHA…..
#19 Jaha det vara så du menade, men om man döper henne till Daisy the today's eye. Det blir ju inte samma sak.
#20 du får döpa henne till Today's eye om det inte finns en kaninuppfödning som heter Today.
HAHAHAHAHAHA…..
#21 Nej, det tror jag inte. Det kan fortfarande störa om någon registrerar det gårdsnamnet i framtiden.
Om du inte vill att Today ska låta som en person så kan du använda Eye of Today. Daisy the Today's Eye översätts till "Daisy Dagenens (ägandeform) öga", jag förstår inte vad den meningen vill säga? Men det är sådant jag stör mig på, ditt val! Det finns inget som säger att namn behöver betyda något.
Men jag gillade Daisy Today's Eye.
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Elsa får mejla SKHRF och fråga om man får ta det namnet :D
HAHAHAHAHAHA…..
#22 jag gillar namnet och om du stör dig på det varför kommenterar du ens?jag kan ju säga att det jag är less på, att andra skall kritisera andras val. #23 ja det kan jag göra :)
#24 Jag stör mig på dålig engelska och du FRÅGADE i början utav tråden efter åsikter om namnet. Nog måste du väl då ha väntat dig åsikter..? Jag sa att jag gillade Diasy Tomorrow's Eye, vilket var det du i stunden var inne på. Jag sa också att du kan få problem av SKHRF om kaninen klassar upp sig och dom tycker det är för likt ett gårdsnamn. Jag försökte HJÄLPA, så du inte hamnar i den situationen.
~Vet du vad jag är less på?~ Folk som beter sig som att kritik är personliga påhopp!
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner