Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 940 ggr
RosaKiwi
2

För gammal?

Hejsan!

Är helt ny inom detta med kaninhoppning, har dock haft kanin sen jag var liten (är 25år nu).

Detta är något som jag gärna skulle vilja prova på =)

Jag har en rexkanin som är pigg och hoppar med glädje över pinnarna på stolsbenen och upp och ner i soffan m.m. när han är lös i lägenheten.

Leroy är ca 2 år, är han för gammal för att lära sig att hoppa nu?

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

[FannysTeodor]
0

nej, det är han inte :) jag började med min ena kanin vid tvåårs åldern och det gick jättebra. Enligt mig går det lika bra att läta en lite äldre kanin som en kaninunge :D

RosaKiwi
0

Vad bra :D Ser att många avlar på kaniner med "hopp-gener". Tror inte att Leroy har något sådant utan är bara en busig och allmänt aktiv kanin. Hoppas att det funkar lika bra =)

[GullibosHoppkaniner]
0

Nej absolut inte då det kan vara en fördel då man inte har en spattig kanin som yngre kaniner kan vara. (: Min kompis tävlade för fösta gången med sin staffe på 3 år ooch klassade upp sig till elit och gick sm när den var 6 år!

aannaa_.
0

nej å nej absålut inte har en kanin som började hoppa när han var 3 :)

RosaKiwi
1

oki, vad kul att höra =) Nu ska jag bara se om jag fåt tag i ett billigt hinder. Köper inte på mig en massa om han inte tycker att det är kul. Eller har ni nått förslag vad man kan göra istället för att köpa riktiga hinder?

Friggeshoppkaniner
1

# 5 Bygga egna hinder? Billigast och ganska enkelt faktiskt :)

kaninsnobben78
0

Det är inte gamel  för kanin att lära hoppa kaniner kan lära sig hoppa gamel som helst bara den  tycker det är skoj att hoppa

[EllenAlicia]
0

Jag har lärt en åttaårig kanin att hoppa :) så det går!

Fridaaaa
0

Hade en hermelin som lärde sig hoppa hinder när han var runt 4-5 år gammal ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.