Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettom-sajten-sajttävlingar-lekar
Läst 3230 ggr
kyrkeliden
2011-11-14 18:14
1

Moroten 2

Drar upp en gammal tråd som var väldigt populär (tror jag iaf ;)

Moroten
Kaninen som har moroten får skriva om sig själv, vad han/hon gillar med mera. (skriv som om det är kaninen som berättar). När kaninen sedan är klar skickar den vidare moroten till en kaninkompis som sen skriver om dig själv. O.S.V.

Kaninen som har moroten kan efter att skrivit om sig själv också välja att kasta iväg den så att den kanin som fångar den först får berätta om sig själv.

Lägg gärna till en bild också!

NYTT
När det gått 24h och kaninen som skulle skriva om sig själv och som fått moroten inte har skrivit något, mister kaninen moroten den gången och valffri kanin får skriva (den som plockar upp moroten först). Allt för att tråden inte ska stanna av!

Nu så…. jag kastar iväg en STOR MOROT! Första kanin som fångar får skriva!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

bellamollylovee
2011-11-21 21:32
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, låter Bella fånga moroten.

Jag heter Bella och är en dvärgvädur på lite mer än ett år, ska jag vara ärlig håller jag inte reda på tid så noggrant. Jag bor iallafall tillsammans med min syster, Mollie. Om jag ska vara ärlig så är jag nog den som bossar mest i buren, men vi trivs bra tillsammans. Det är väldigt mysigt när jag får lägga ner mitt huvud medans hon putsar mina öron. Som tack brukar jag slicka lite på henne också.

Matte brukar ta med oss på hopptävlingar, då får jag min frukost i transportburen. Där brukar det finnas något extra gott för mig att knapra på, för dagarna brukar vara väldigt långa.

När jag suttit och filosoferat i några timmar kommer matte och hämtar mej, och då är det dax för hoppning! Jag brukar inte hoppa alla hinder, för min syster har avslöjat att om man hoppar för bra så kommer hindren att höjas (med andra ord, kaninen klassar upp sig till nästa klass, som i Bellas fall skulle vara medelsvår) så jag river lite.

Det mest underliga jag varit med om är att åka tåg .. eller kanske buss! Båda fordonen har varit väldans konstiga, en gång blev jag placerad på en bagagehylla. Det var väldigt högt ner.

Hemma uppskattar jag att sitta och plira på grannen, Tempe som sitter mittemot. Men den bästa stunden på dagen är ändå när matte kommer med pelletsen, då kastar vi oss på gallret. Mat är ju så gott.

Nu måste jag/matte avsluta det här, så jag kan få i mig lite pellets.

Mvh Bella, en kanin vars mål är att undvika små pinnar i tävlingsboken ;)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

alicekanin
2011-11-22 18:26
0

Nu är det Villes tur:) Jag fyllde 1 år 14 september. Det var jätte roligt jag fick mycket presenter och godis:) Jag bodde först i kungsbacka med min bor. Men vi börja slås. Det var han som börja;)Så då fick min dåvarande ägare sälja både min bror och jag. När min ägare som jag har nu såg mig på blocket första gången viste hon att jag och hon hörde ihop. 1 dag senare var jag hemma hoss min nuvarande ägare Alice. När jag kom hit var jag lite spratlig och vild. Andra dagen rymde jag;) Men det gör jag än också eftersom det är jätte kul när matta får jaga mig runt huset flera varv:) Efter ett tag när det inte var lika kul att rymma ur selen börja jag hoppträna. det var svårt ibörjan jag vägra att hoppa över 5 cm. men efter en vecka kunde jag hoppa en bana med 8 hinnder. Hinnderna var 30 cm. efter som jag hade sprungit så många varv runt huset hade jag bra kondis. Vi var och tävla hoss mattes kompis och då kom jag 2a av 12. Senare var jag på en riktig tävlin:) det var jätte jobbigt att vänta och jag försökte rymma HELA tiden:) det är ju så kul. Men som tur gjorde jag inte det men när jag såg alla andra kaniner ville jag hälsa på alla med en gång och jag blev jätte uppspelt. Det tyckte matte var jätte pinsamt bara för jag höll på att fjanta mig på banan. Första gången så fjanta jag mig men fick inga fel. På omhoppningen var det inte roligt att fjanta mig så då var jag lika duktig som vandligt men jag rev ett. Men matte var mer glad över om hoppningen ändå:)

Det här var min historia hu mitt liva har varit än. Men kommer nog bli mer tävlingar och mer rymmningar;)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

*Hjärtats hoppkaniner*
2011-11-27 13:29
0

Oj, såg att Ville, och hans matte kastade iväg den stora moroten! Så jag fångade den ;)

Jag som sitter här och skriver heter Doris, mitt tävlingsnamn är något långt och konstigt, som typ Solrosgårdens Whisper of the heart ?? Whoops! That's my name! Japp, jag heter då Solrodgårdens whisper of the heart men kallas för Doris. Det började med att jag satt fast i skellefteå hos hon som äger min mamma och pappa, dom heter Sävast CH Livshunger och Khaos Scarlet Fever. Men i vilket fall så ramlade jag och mina syskon ner till jorden den 2 april 2011, jag är alltså snart 8 månader. Och jag är av färgen madagaskar! Men en dag när jag surfade runt på internet så såg jag en annons ute på forumet, det var bilder på mina syskon och lilla jag! Hon skulle sälja mig.. Om hon vart smart så hade hon valt att behålla mig, men någon annan var tydligen smartare, och det var matte Hanna! Jag kom till min matte den 6 juni 2011, det var en kokhet sommar dag! Jag själv tyckte att det var lite läskigt att komma till ett ställe där jag ficka springa såklart, men på jätte läskigt halkigt trä golv! Men sedan tog Hanna in mig till min bur, den var stoor! En tvåvåningsbur, lyx tycker jag.. Men jag började mitt grävprojekt till kina på matten i garaget, Busigt! Men plötsligt blev jag 3 månader och matte började träna med mig, jag sprang och sprang.. Matte tycker jag är jobbig ibland för min pappa är galen, och jag likaså! Men en dag så åkte jag till någon cup, för huxflux så var jag 4 månader! Tiden gick fort.. Och då så bestämmde jag mig för att göra matte stolt och inte bryta ut mitt på banan, och det gick bra! För jag tog någonting som hette pinne? Två stycken! första gången gick jag på 1+0, andra 0+0 *stolt* Men i vilket fall.. Nu är jag medelsvår i båda klasserna, men för ung för att hoppa höjd och längd :3 Klockan är mycket nu, så jag säger bara tack och adjö kattströ! ¨

Kastar iväg den STOORA moroten! Hoppas någon fångar den ;)

Lurvas11
2011-11-28 20:19
2

Jag fångade den stora moroten.

Hej alla kanin kompisar!

Jag heter Lurvas och är drygt 6 månader gammal. (enligt matte i alla fall Tungan ute)  Jag är en Lejonhuvad (75%) och dvärgvädur (25%) Min färg/tekning är svart/gul japanteknad.

Jag gillar att vara i hagen och göra glädjeskutt!

Både matte och jag älskar att gå i selen i trädgården. Det är gött det!

När matte och jag gosar, tvättar (slickar) jag matte i ansiktet och på handen.

Jag gör alltid mina behov i lådan och aldrig, aldrig i hagen! Då smutsar man ner, tycker jag! Jag gör behoven när jag kommer hem till buren från hagen istället.

Jag har inte börjat hopptävla än, men jag ska börja till våren.

Skickar vidare moroten!

Hälsningar Lurvas11Glad

Juliaskaniner
2011-11-30 22:44
0

Chili fångade moroten!

hejsan, jag heter Sandåsens Prins Chili, men kalla mig Chili!, för det gör matte! jag är en liten kanin på fyra år,

jag föredrar att sova istället för att springa, det är så jobbigt!             Jag tävlar i Medelsvår, det är ganska stora hinder där tycker jag,

och det är så jobbigt att springa, så jag stannar och tar lite vila innan jag hoppar vidare :)

jag tycker det är trevligt att gå i hagen, och att skrämma dom små kaninerna här hemma,  ;)

hejdå!

kastar vidare moroten!

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Juliaskaniner
2011-12-01 15:58
0

Kungen fångade den!

hellu, mitt långa namn är: Sandåsens Lejonkungen Simba, men jag kallas Kungen. jag är snart 4år, och bor i en bur, granne med 3 andra snälla kaniner :). jag har långt änglafluff, som fladdrar när jag går, och jag tycker att det är jättefint!

jag tycker det är kul att retas lite med matte, så jag hoppar bara hemma, haha, och inte på tävling ;) men hon älskar mig lika mycket ändå, bra det!

det bästa jag vet, är att sitta i trånga utrymmen!, som i höhäcken, eller i mitt hus, där brukar jag kura ihop mig, och mysa lite. men då får inte min matte tag på mig, då bara flinar jag åt henne, haha.

jag tycker det är kul att vara ute och springa!, för det blåser så härligt i min päls! :)

nu ska jag gå och mysa lite i höhäcken, vi hörs!

Kastar vidare moroten!

Juliaskaniner
2011-12-02 20:15
0

eftersom det inte verkar vara så många deltagande,

så fångar Adde den! :)

Hallo alla kompisar! mitt namn är Engens Shadrin, kalla mig Adde :)  jag verkligen äääääälskar hoppning!, det är livet!, jag är dessutom väldigt duktig på det!jag är ungefär 6 månader, och är klassad i svår i krok, och snart svår i rak, för nästa tävling, ska jag ge allt, och vinna! som jag brukar ;) för det är sista pinnen till svår :) jag bara äälskar att skryta för mina kompisar, med min snygga kropp och perfekta brokning!,

jag vill bo i den största buren i universum!, så jag kan springa omkring så mycket jag vill!, och leka med matte, för det är jättekul! buren under min bor det en tjej!, matte påstår att vi ska få ungar till sommaren.. men jag vet inte jag.. hon verkar så läskig.. alla kaniner är läskiga!, men vi får se!, kanske för mattes skull :)

puss från jättefin, liten nin :)

Kastar vidare moroten!

Juliaskaniner
2011-12-02 20:24
0

JAG FÅNGADE DEN!, äntligen! :D

Hallojsan!, mitt namn är Flamencos Black Heart, så mitt smeknamn är Bea! :)

jag är en ganska liten tjej, som är svart med svag wienerteckning, tror jag, eller vad det nu va som matte sa.. jag flyttade hit den 20onde november, och trivs ganska bra :) hagen är stor, maten är god, buren är fin och jag har toppengrannar!, vad kan bli bättre? jo justdet!, jag ska ju få små kaninungar till sommaren,, ååh!, vad jag längtar!, hoppas någon ser ut som mig!, ska bli så kul att bli mamma!. men först ska jag smygstarta lite på hoppkarriären!, undrar hur det går.. jag tycker att jag är jätteduktig!, men matte kallade mig lite envis? hm.. undrar om det är, när man liksom lägger sig och solar istället.. :) men då får hon jobba!, och det tycker jag är kul ;)

nu ska jag gå och sova, så jag orkar med att vara ute och springa imorgon!,

men jag ville bara länka till mattes hemsida först : www.mossen.weebly.com  så att ni kan läsa mer om min kull!,

morotspussar från Bea

Kastar iväg den stooooora moroten!, hoppas att någon fångar den! :)

strössel-kawaii
2011-12-02 21:17
0

Nu kommer strössel och hon fånga den !!!! :D

Mitt namn är strössel towa nellie Blomquist.

jag bor i västragöta land, jag älskar mar och jag älskar alla mina kaninkompisar. en sak av mina favorit saker är att resa runt om i landet jag gillar mest att åka buss. jag och min matte brukar åka till Kbg och träffa mina kompisar Noa och flinga. i bussen brukar jag få någo morot eller banan att äta på och sitta i mattes knä om jag vill.

på sommrarna så brukar vi åka till mitt somarhus där jag har två till kompisar traktor och ludde. det finns i skåne och där har jag en aldeles egen sommarbur!

jag gillar också att springa hälst utan koppel och vart jag vill. men det går också bra med koppel och att vara i rasthagen.

¨

Nu så kastar jag iväg den stoora moroten med en liten tugga från mig på så långt bort jag kan!! :D

bellamollylovee
2011-12-03 08:48
3

En liten viltgrå sak fångar moroten och tuggar i sig en tugga.

Snöflingans Magnum Temptation heter jag, men jag kallas Tempe. Jag föddes 16 Februari i år.

Min matte brukar kalla mig för hennes nallebjörn, men också för hennes gris. Det kan bero på att jag ser ut som en liten björn, men är riktigt grisig i buren. Men sen brukar hon pussa på mig, så jag tror nog det inte gör så mycket för henne.

Hagbus är bland det härligaste som finns, att springa runt, runt och glädjeskutta som en galen kossa. Oj, nu har jag liknat mig själv med tre olika djur!

Hoppa kan jag också, jag är efter en hel del jobb medelsvårklassad i rak och krok. Förut har inte hoppningen intresserat mig, utan jag har mest luktat på marken. Men en dag insåg jag att det faktiskt var helt okej att hoppa dom där små hindren - och vips! Jag började hoppa och matte blev glad.

Det var lite om mig det, nu kastar jag moroten vidare!

Fotoryttarnas.se

*Hjärtats hoppkaniner*
2011-12-03 14:09
0

MOROT!!! *hopp, skutt.. fångar äntligen moroten!*

Hej allihopa! Jag som sitter här och skriver heter Sävast kärleken är stark! Jag är söt! *fniss*

Ja men i vilket fall, enligt min matte Hanna, är jag lite jobbig ibland.. Som när jag biter hål i hennes kläder! ^^                                             Jag kallas iaf Daisy och är född den 5 augusti 2009, jag är alltså 2 år! Jag tävlar inom Norrbottens KH! Och jag är klassad Medelsvår i rak, lätt med 2 pinnar i krok! Min matte Hanna var den som startade hoppningen för mig, jag bodde först hos Hanna's kompis men hon blev allergisk =/

På min första "riktiga" tävling så tog jag pinne, matte blev såå stolt! *ler*

Jag bor just nu hos Hanna's kusin, med en hund! Hon heter ferry, hon är faktiskt snäll.. Och jag tycker att jag är riktigt modig som vågar bo ihop med en hund!! hmmpf.. Jaja, nog om mig. Orkar inte skriva nå mer, klorna tar emot.. Adjö adjö.. //Daisy

Kastar iväg moroten, so catch it! :D

Sweety
2011-12-09 23:19
0

*Fångar* Wohow! :3 *tar en tugga*

Jag som lyckades fånga den stora moroten heter Loka. Jag är en svart & vit kille som föddes en solig dag (tror jag, hoppas jag…) i juli. Närmare bestämmt den 24/7 2010. För er som inte förstår sifferspråket är jag 1 år gamal. c:

Jag är en snäll kanin som nästan aldrig bits. Jag älskar att gräva och att vara med kompisar. Det bor en kanin tjej i buren brevid mig… jag gillar henne men av någon anledning låter matte inte mig träffa henne. :c Jaja… jag tävlar i ULKH med matte Rosetta, hon lär mig även trick som att gå på bakbenen och att snurra runt.

Matte kallar mig för Bubblan, knasboll eller sötnos… oftast säger hon Loka, som tur är. Hon kan vara ganska töntig ibland… Jag älskar iallafall när hon myser med mig! =3 

Jag älskar grönsaker och mitt favvo godis är torkad frukt! ^^

Det var nog allt jag hade att säga just nu… Hasta la vista babe! ;3

Kastar moroten lååååångt! c=

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

*Hjärtats hoppkaniner*
2011-12-28 18:47
0

Putt!

[EllenAlicia]
2011-12-28 20:44
7

moroten borde vara slut nu när alla tar en túgga på dej x)

Sweety
2012-01-17 19:47
1

Hahaha, ja. x)

Stiinisen
2012-01-18 12:24
0

Flinga fångar moroten !

Hej!
Jag är en glad och sprallig kanin tjej, och jag heter SnöFlinga.
Jag kallas en massa som till exempel; Flinga ( det heter jag kan man säga)  Foffo , fluffs , fluffsan , hoppi , tjejen , bäbis , Finga , ängel, rosa och en massa mer.

Jag är 7 månader på ett ungefär.

Från början kom jag från en djuraffär , vi var 7 kaniner som satt i en bur och jag var minst.
Men sen en dag kom mattte , hon blev så glad när hon fick syn på mej!
Det har varit många barn som har tittat på mej, men ingen som ville ta med mej hem.Gråter
På vägen hem så satt jag i mattes knä.
Efter den dagen har vi jämt varit jätte bra kompisar.

Matte brukar kalla mej för prinsessan , för att hon tyckerr att jag är lik en sån.

Min bästa kompis heter Noa, han har bott hos matte i Hela sitt liv!
Han är jätte snäll , och vi sover tillsammans.
Ibland är Noa sur på matte , men då står han med mej.
Jag vet inte vad jag ska göra utan han…

Första dan hos matte rymde jag , och jag sprang som jag aldrig gjort.
Det var så mycket frihet!
Matte började nästan gråta där hon sprang efter mej.
Sen kom en gube och tog upp mej , och gav mej till matte.
Nu för tiden så får jag gå i sele , det är lika bra!

Efter en vecka så låg det en kvast på marken, och jag hoppade över den!
Det var jätte roligt!
Matte blev jätte chokad , för hon viste inte att jag kunde hoppa!
Så nu tränar jag varge vecka!
Och jag hoppar ca 40 cm!

Matte har anmält oss till en tävling den 11 februari tror jag, det ska bli jätte roligt! Hoppas att jag vinner!
Matte säger att jag garanterat kommer vinna om jag har en bra dag.
För ibland vill inte jag hoppa ,och då hoppar jag inte. Men det är bara ibland.
Noa vill inte hoppa , han sätger att det är onödigt.
Det tycker inte jag, men det bryr sej inte Noa om.
Han bara äter hela tiden!
Och sover.
Fast vi är jätte bra kompisar och brukar pussa varandra. Glad

Jag ska bli mamma snart , men jag har inte träffat min man än.
Matte säger att han är jätte söt!
Så jag tror på henne.

Nu slänger jag iväg moroten , så nån annan kan ta den!
Fast det är bara en halv kvar. SkämsOskyldig

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Stiinisen
2012-01-18 12:42
0

Nu fick jag tag i moroten !

Jag heter Noa , och är föd den 24 april 2011.
Jag kallas oxå för en massa saker , som Nono , noalin , nasse , tjockis, bomb , Nogat och en massa mer!

Jag föddes som sagt den 24 april 2011 , det var stormigt som vanligt.
Dagen efter jag födes så välte buren och mamma sprang iväg.
Men dfet var lungt , dom hittade henne.
Resten utan tiden fick vi bo inne.

En dag kom matte och tog alla mina syskon i transport buren och åkte iväg.
Jag var förvånad , och stod vid gallret och väntade.
Matte kom hem och satte sej i hagen , och jag var förvånad.
Vad hade hänt med mina syskon?!
Men sen började mamma ge mej mer uppmärksamhet , och det gillade jag.

Jag kastrerades senare.

Jag träfade en ny bästis som hette Strössel och vi var antagligen syskon oxå!
Mamma och jag brukade få åka buss till strössel.
Det var jätte roligt!
Strössels matte gillade mej , och hon kallade mej för Noalin. 

I september 2011 kom räven , och tog mamma.
Matte var helt förkrossad , och jag med.
Vart tog mamma vägen?! 
Jag blev ledsen och slutade äta.
Matte blev jätte ledsen eftersom hon trode att jag skulle dö.

Då köpte hon Flinga , som jag bor med nu.
Vi trivs jätte bra ihop!
Hon är verkligen ur gullig!
Och jag trivs jätte bra med henne!
Men hon tycker om att hoppa , och matte och hon ska tävla snart.
Om du frågar mej , så tycker jag att det är onödigt.
Jag vill inte hoppa , Flinga skulle bli så avundsjuk på mej då.
Jag kan säkert hoppa Flera meter högt , men jag har inte visat det…
Då måste jag bara tävla med matte och träna varge vecka!
Matte tränar med mej ibland på cirka 5 cm.
Jag river föratt jag är en så bra skådespelare *host*
Matte säger att jag kan hoppa om jag vill och det vet väl jag med!
Jag måste bara få utlop för min konstnärliga sida.
Så om kanske 5 år?

Jag tycker mer om att nosa på olika saker.
Matte kallar mej för 'spår kanin'.
Och jag tycker att det är en bra talang!
Jag har faktist hittat en hare när jag letade , men då blev jag rädd.
Och så trillade matte.
Hon kan vara så lustig ibland.
Skrattar åt det mesta.

Det var typ allt om mej!

Jag kastar iväg en del av moroten till nån annan !
Den mesta är borta … Oskyldig

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

svartkanin
2012-01-18 16:42
0

Min tur med moroten!

Jag heter Lilla Lakritz, men min matte kallar mig för Lakritz och är född 25 maj 2010.
Min favorit sysselsättning är att äta, filosofera och bli kliad på huvudet av matte.

Jag brukar få följa med matte och hopptävla ibland men jag tycker att det inte att det är så speciellt underhållande… Jag har en pinne i längd som är min favvo gren.

Kan berätta att jag också saknar min rumskompis som dog för ett år sedan :'(
Har fått en annan kompis som bor åvanför mig, men han hatar jag! Dessutom så misstänker jag att han vill ta all mattes uppmärksamhet från lilla mig.

Nu är det dax att skicka iväg moroten innan jag hinner käka upp den!

Hälsningr Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

[EllenAlicia]
2012-01-18 18:48
4

kan jag barar säga att min kanin fångar morotren?

svartkanin
2012-01-19 17:47
0

Nu tar jag moroten!

Mitt hela namn är Sävast Wentworth men jag kallas bara för Elwis till vardags.
Jag är glad kille född 31 maj 2011 och färgen på mig är viltgul.
Jag är från Sävast Hoppkaniner och har duktiga Elitklassade föräldrar, mamma Ubbah (Sävast Lillasyster Kanin) och pappa Bosse (Fortunas Bo-Kasper).

Mina intressen är att mysa med matte i buren, springa i gräset, spana in min snygga burgranne Lakritz och äta banan så klart!

Jag är Lättklassad i vardera gren med en pinne i rak. Jag kan hoppa, men jag tycker bara inte att det behövs när det finns så goa lukter på mattan!

Matte brukar klaga på att jag grisar ner i buren, men måste man göra sina behov så måste man. 
Inte för att skryta, men när matte är ledsen så tröstar jag henne lätt som en plätt!
Det var lite grann från mig.

Passa på att ta moroten medans det finns något kvar!

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Emzan
2012-01-20 13:21
1

Då fångar jag moroten! :D

Mitt hela namn är Eros Aqua Limone men jag kallas bara för Mimmi. JAg är en liten sprallig tjej och jag är född 11 mars 2011, så jag fyller 1 år i år! :D

mina intressen är att springa ute och busa, äta mat och att hoppa. jag tävlar i hoppning och tycker det är jättekul, men ibland lite läskigt.

Jag är lättklassad i rak med två pinnar och msv klassad i krok. men jag tycker bäst om rak, då är det inte så krångligt med alla hinder överallt.

det var lite från mig. nu kastar jag iväg moroten och hoppas att du fångar den!

www.ezmiez.se - Tazz Hoppkaniner

svartkanin
2012-01-20 14:32
0

#19 Det är bara att skriva när du vill Glad

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

bellamollylovee
2012-01-20 16:12
0

21# Finaste Mimmi! :)

Fotoryttarnas.se

[EllenAlicia]
2012-01-22 19:03
0

då fångar lilla jag moroten :3

Jag heter Lilla Zinga men kallas för Zingo som en dricka :) vissa tror jag är en kille men det är jag inte :S Jag är född den 26 april 2011. Någon månad efter flyttade jag till mamma/matte med min syster Zäta som dog när hgon var 3 månader :'( Efter en vecka så flyttade Zira in till mig, det var inte så kul först, men sen blev vi vänner :) Vi är typ som halv syskon :)

Jag träna hoppning för jag ska snart på min första tävling.

Om jag blir sur så är jag det länge TEX om mamma ska klippa klorna eller bära mig >:)

jag är riktigt renlig, bajsar bara i toalätten men sen kommer Zira och bajsar överallt! Jag brukar ''hångla'' med mamma xD och slickar mycket på Zira oxå men hon slickar inte så mycket på mig..

Det får räcka, nuj är snart moroten slut :) ta den innan Zira (tjockisen) äter up den!!!

[EllenAlicia]
2012-01-23 18:46
1

Jag heter Sirap men kallas Zira :) det är för min färg ser ut som sirap!

JAg fyller år den 29 Juni :) och är blandad med Maneltecknad franskvädur och japantecknad holländare :) Jag har färgen s/g japantecknad med slöja.

jag brukar oxå kallas för tjockis ibland TEX när jag ska bäras för mamma tycker jag är så stor, men hon är ju störrre än mig!!!

Jag är inte så renlig men jag är inte smutsig av mig lixom. Jag bajsar ibland ute i hagen men det är ju inte så faligt :)

Jag är inte utställd eller ngt sånt men jag seltränas :)

När jag skulle flytta in hit så var Zingo riktigt taskig mot mej! Hon sprang efter mig och bet mig i rumpan <:( men min nia mamma sa åt Zingo men hon slutade inte, jag var rädd då… Men nu älskar vi varanndra<3<3<3

OPSI, jag åt upp moroten :* men här är en ny :D

[EllenAlicia]
2012-01-23 18:53
0

Bild oxå på Zira, och Zingo:

[EllenAlicia]
2012-01-25 19:30
0

putt

[Hamster 4 ever]
2012-01-27 18:12
2

Jag fångade den!

Titta hit allihopa,kolla på mig,JAG ÄR SNYGGAST!

Jag heter Stampe och är en snygg kille på 8 månader!

Jag bor med min familj och min Matte Amanda.

Bland de bästa jag vet är att busa med familjens schäfer.

Jag sticker ut örat genom gallret till buren och när Atlaz(hunden) är

nästan framme vid mitt öra s springer jag iväg! (Hi Hi Hi).

Det är min matte som skrivigt det här för hon låter inte mig skriva skälv.

Man detvhär har jag skrivigt skälv:ybgewyufobguh8geugbqepqug

Sweety
2012-01-28 11:50
0

Puttar upp tråden lite och bjuder på en bild till på Loka! (Det står om honom i #12Glad)

Juliaskaniner
2012-06-16 00:14
0

putt ;)

alicekanin
2012-06-16 09:40
0

Då kan det vara Tingelings tur=)

Jag är en lite sprallig kanin som heter Tingeling. Men jag kallas också Tinga. Jag är 4 1/2 månader gammal. Min mamma är en gotlands kanin och min pappa en legonhuvad kanin. När jag ar 3 månader så böra jag och matte hopp träna. Det gick bra men jag försökte hela springa för bi hindrerna. Men det förstod jag sen att man inte skulle göra. Så jag blev duktigare och duktigare, Matte ville tävla med mig för hon tyckte att jag var så duktig. Men jag var för lite för att få tävla, så jag fick följa med när Vile (#2) för att vänja mig vid plattsen. Sen så när jag var 4 månader och 3 dagar så startade jag min första tävling. Jag rev inget men jag nudda vatten graven pytte lite så fick ett fel för de. Och nu är jag taggad tills nästa tävling=)

FÅNGA DEN STORA MOROTEN!!!

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

novaasv
2012-06-16 10:18
0

Då fåångar jag mooroten! Skrattande

Jag heter Hugo och jag är en lejonhuvad kanin! Jag har än bara tävlat en gång och det var i mini men i morgon blir det debut i Lätt rak och krok!

Jag är en vit hane på två år. Jag gillar att hoppa men kan vara lite lat ibland. Jag bor inomhus på vintern och ute på sommaren. Jag kom till min matte Nova för två år sedan ungefär.  Vet inte om det är något mer som jag kan säga! :) Men jag taggar till tävlingen i morgon!

Nu kastar jag iväg den STOORA morooteeen! Skrattande

/Mvh Nova

Kaninerna och råttorna.

htto://novaasv.blogg.se

http://hoppkanin.blogg.se

NaDa...
2012-06-16 11:58
1

Coccos gör ett högt hopp och fångar moroten!

Jag heter coccos, jag är en svart holländare på ungefär 2 år. Jag bor just nu med min matte Nadja och mina grannar som jag bara får träffa genom gallret. Jag skulle gärna vela spendera en natt med snyggingen Lisen på andra sidan gallret, men min dumma matte vill inte det..

Jag kom till mitt nuvarnade hem för 1,5 år sedan. Innan jag kom hit så bodde jag i en liten bur. Eftersom att jag alltid flyttade runt bland olika mattar så försökte jag mitt bästa för att de skulle tycka om mig.
Till slut så kom jag hit, jag fick en stor bur och kärlek varje dag av min nuvarande matte.

Jag tycker om att hoppa, men det roligaste med hoppningen är nog deffinitivt att få fara runt och träffa massa olika kaniner. Men inte andra okastrerade hanar.. Bara tjejer.
Själva hoppningen är kul, sålänge jag blir utmanad. Jag ogillar att hoppa låga och lätta hinder. Men matte tvingar mig till det av någon anledning..

På fritiden så brukar jag springa lös på gården, en av mina favoritsysslor är att gräva och äta i storamattes kryddland. Det är alltid lika roligt när hon kommer springande efter mig.
Katter är också roliga, för de springer när man jagar dem.. Jag känner att jag har makt över hela gården då.

Nej, nu kastar jag tillbaka moroten till Sverige igen!

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

RosaKiwi
2012-06-16 20:08
0

Leeroy kastar sig över moroten och mumsar!

Hejsan!

Jag heter Leeroy, men kallas för Lirre. Är en rexkanin med sammatslen päls och är ca 2 år ung =)

Matte och husse påstår att jag är en översocialkanin som kastar mig mot burgallert så fort någon går förbi buren, det funkar 99,99% av gångerna och då får jag lite mys.

Tycker om att varva myset med äventyrsrundor eftersom jag är en jätte nyfiken krabat. ALLT ska undersökas!

Jag älskar att skutta rundor i trädgården och mumsa gräs. Tar mer än gärna skutt upp i soffan och runt solsbenen i köket.

Matte funderar på att prova kaninhoppning med mig, hon tycker att det skulle passa eftersom jag älskar att hitta på bus och lär mig snabbt. Vet ni vad jag kan? Jag kommer på inkallning =D

Det var lite om mig så nu kastar jag vidare moroten och väntar med spänning vem som fångar den här näst.

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

volly04
2012-06-16 20:16
0

Han satsar, hoppar och han tar den!!

Jag som nyss tog moroten på ett otroligt snyggt sätt heter Santos till vardag, men när jag tävlar heter jag något så snyggt som Grenens Starlit Eyes! Jag tycker livet är toppen och är oftast glad. Jag älskar när matte klappar mig på huvudet och bakom öronen.

Min största hobby är att springa efter tjejer! Ca 97% av min vakna tid går åt till det Tungan ute

Ibland händer det att jag och min matte, och de andra grannarna, åker över till fastlandet och tävlar. Jag tycker det är ganska kul, men vill inte anstränga mig allt för mycket. Men när matte ber om det så gör jag det gärna för hennes skull. Men jag tycker att jag varit ganska duktig och tagit två pinnar i svår rak och är Elitklassad i höjd Skrattande

En annan passion i livet jag har är att gräva! Det är så kul och så fort matte inte ser på gräver jag lite ute i hagen. Tråkigt nog så har de fått för sig att lägga ner nät i marken så det är inte ett lätt jobb att göra…

Nä nu får jag väll slänga iväg moroten igen då!

Kolla gärna in min blogg!

Mvh Elin

[El-sa]
2012-06-16 20:18
1

Daisy fångar Santos morot!

Hej Hej! Jag är en söt viltgrå dvärgvädur som fyller 2 år om 4 dagar.

Jag uppfattas att vara en social kanin som älskar att kela, men jag kan samtidigt vara en lite spillevink som skuttar över hinder och är allmänt nyfiken utav mig.

Jag skall till sommaren börja att tävas i kaninhoppning och Matte har redan tagit med mig på min första rak mini som blev 2+1. Jag tyckte att det var kul med alla andra kaninerna, folket och framför allt aplåderna.

Visste ni att mitt namn har en betydelse? Daisy betyder på engelska "Dagens öga" eller "Today's eye". Något av de kommer att bli mitt framtida tävlingsnamn.

Daisy kastar mooroten till…

(Daisy delar med sig utav en bild och önskar att ni besöker hemsidan kaninvanner.weebly.com)

[El-sa]
2012-06-17 09:48
0

Putt!

KlaraTucker
2012-06-17 10:43
0

Tufsen´s Nogger fångar moorote!!

Jag är en urgullig liten hårboll som älskar att vara i min stoora utebur och skutta. Min matte försöker lära mig hoppa och jag tycker att det är jättekul!! Vi brukar hoppa ute i skogen :) Jag är pappa till 3 kullar och älskar mina små barn :)

Men nu har matte bestämt att jag ska få bo hos mina granar på sommarna. Men jag ska komma tillbacka till matte Klara när sommaren är slut. :) Jag gillar min nya matte. Hon är jättesnäll.

Nu tar jag en stor tugga och kastar iväg mooooroten! :D

<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3