Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 757 ggr
Anoki
2

Hoppar igenom hindret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla hona är en relativt nu hoppare, men ett hinder vägrar hon att hoppa över eftersom man kan säga de är som ett större hål mellan första och andra bommen, då tar hon den lättare vägen rätt igenom.

Är det någon som vart med om detta, och hur tränar man bort det? om de går.

På bilden har jag gjort ett kryss, men det kommer ju inte att fungera senare.

[LittlePiglet]
2

Börja med bara en bomm och sen höjer du till två, hoppar hon igenom lyfter du tillbaka henne och sätter upp hindret och försöker igen och så håller du på sådär… Så har i alla fall jag tränat bort det Glad

TildasMiloza
0

Två av mina kaniner gör också så när det är lite längre mellanrum mellan bommarna. Jag undrar också hur man kan träna bort detGlad

Sweety
0

Jag hadde samma problem då jag har ett precis sånt hinder och jag gjorde så här:

När kaninen kunde hoppa över 1 bomm höjde jag till två. Valde han att hoppa mellan bommarna satte jag en sko där. (En crocs, dom är så lätta så dom skadar sig inte på dom.) Han vill ju inte hoppa in i skon så efter några försök började han att hoppa över 2 bommar. Nu kan han hoppa ett sånt maxat hinder utan något mellan bommarna! Flört

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

alicekanin
0

Om du har ett plank så kanske det funkar=) vet inte men värt att pröva=)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Anoki
0

#1 De är inte så att hon inte klarar 2, de tror jag verkligen hon gör då hon hoppar högt på dom andra hindren jag har :)

#3 Jaha, de får jag allt prova, tack ska du ha :) Har också en kanin som hoppar hela felfritt, dock är de just detta problem jag aldrig vart med om innan :P

[LittlePiglet]
0

#5 Det var inte det jag menade, utan att du lyfter tillbaka henne när hon går emellan och så håller du på så tills hon hoppar över, då berömmer du henne =)

[El-sa]
0

När det är ett hinder med stort mellanrum som min kanin också hoppar igenom så brukar jag först sänka det, funkar inte det så lyfter jag över henne. Med träning och tålamod så sitter det Flört

Miyuki
0

Jag gjorde, precis som #3 att jag satte en foppatoffla mellan bommarna då jag hade min kanin och hopptränade henne, hon lärde sig på en gång att inte hoppa mellan bommarna då :3

kaninsnobben78
0

jag hade me mina av mina gör det  ibland gör mina andra me de

men försker dom ska inte gör det  jag vet inte ska träna bort det  men jag har mer fat på kaninerna  så dom inte ska gå under  men fösök göra så ha mer fat och put på dom

Anoki
2

#3 Ville bara tacka så hemskt mycket för skotipset, de funkade jättebra och att hoppa igenom hindret, det finns inte en takne om sånnt :D

svartkanin
0

Till att börja med så är inte ens det hindret godkänt till tävling har jag för mig, då behöver du inte oroa dig för att hålen på tävling blir så stora om du vill fara och tävla. Hålet får max vara 8 cm stort om man mäter från nedre bommens övre kant till övre bommens under kant.

Min kanintjej gjorde så när hon var osäker på sin sak och valde den lättare vägen.
Jag ställde upp hindret igen och hoppade det tills hon gav upp. Eller så gjorde jag som #7 nämnde.
Då var hindret max 15 cm högt. Nu efter lite självförtroende-träning kan hon hoppa över alla möjliga "hål" Glad

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Sweety
0

#10 Hehe, inga problem. :3

#11 Hindret jag har är precis 8 cm men eftersom det lutar känns det större än vänd det är. Så är det iallafall på mitt. Flört

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!