Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 697 ggr
cejeu
1

Sparkar ner bommar med bakbenen

Jag fick hem en kanin för ca en vecka sen på ungefär 8 månder. Hon har inga problem med hindren utan hoppar precis allt och har lagom fart. Problemet är att hon hoppar hindret och sparkar ner bommarna md baktassarna.

Är det fler som har såna här kaniner och finns det något sätt att försöka träna bort det?

[El-sa]
0

Min kanin Daisy gjorde det. Jag tränade bort det på så sätt att jag började på en lagom nivå som hon klarade och hoppade den tills jag kännde att det gick att höjja.

Alltså träna på de olika höjderna (längderna) innan du känner att det går att gå uppåt.

Fast det är antagligen något som aldrig försvinner då hon gör det ibland.

cejeu
0

Det har hon redan tränat på, och hon klarar höjderna och även längderna utan problem. Men ändå fjantar hon sig och gör så :p

[El-sa]
0

#2 Hmm , då vet jag inte. Det kanske bara är "fjanterier" eller liknande.

novaasv
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gör min kanin på rättuppstående som han tycker blev för höga. men om man sänker eller gör det till en "oxer" eller likande så hoppar han det.

Foto: Linnea Nordberg (svartkanin på ifokus)

/Mvh Nova

Kaninerna och råttorna.

htto://novaasv.blogg.se

http://hoppkanin.blogg.se

[_hsleiufhbtv]
1

Vissa gör det bara, två av mina gör det av lite osäkerhet. Det brukar gå över med tiden :)

Ulltofs
0

Min en agör/gjorde det när hindern blev för höga för honom precis som de andra säger. Så testa att göra som #1 säger att börja på kanske 20 cm? elr liknande hoppa det och om hon inte sparkar höjer du ca. 5 cm hoppar det tränar på den höjden tills din kanin ínte är det minsta osäker och höj 5 cm ;) värt ett försök :) tänk på att detta inte är något 15 minuters arbete

Mhv. Johanna & djuren

Ulltofs
0

även om din kanin klarar höjderna och längderna är detta ett sätt att föröka träna bort det vad jag vet.

Mhv. Johanna & djuren