Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: köp-sälj
Läst 1657 ggr
ElinJL
1

(S) Ungar hos Grenens Kaniner

Kull 1: Korgblomskullen

Vi hade bestämt att Tistel skulle paras med Frigga, men då Jag ville ha en efter Tistel och min fina Fiona så fick det bli en sån kull också! Det finns verkligen ingenting som säger att den här kullen skulle bli sämre än Friggas! Vi tror på ganska stora, högresta kaniner av en kanske något grövre modell, med bra fart framåt på banan och säker hoppteknik.

Grenens Blåklint, blå hane - honom behåller vi
Grenens Stjärnöga, blåbrokad hane
Grenens Solros, blå hane
Grenens Höstöga, blåbrokad hane

Födda: 120416

E: Flamencos Great CH Ametist
Tistel behöver nog ingen närmre presentation, han är killen med stort K! Han är supertrevlig, stor, snygg, tävlingsinriktad och orädd! Man får inte många kaniner som honom i sitt liv, och hade han inte fått problem med ryggen hade han nog hunnit göra ännu mer på banorna. Champion i rak och krok med ett stort antal cert i varje gren, i princip helt ohoppad i längd och höjd. Bästa SM-placering är en sjätteplats i rakbana, att han inte kommit högre beror nog mest på att inomhus aldrig riktigt varit hans grej. Pappa till Grenens Fairytale-kull, Grenens Flamenco-kull, Flamencos Färgkull m.fl.

U: Diamond`s Devil Mind, "Fiona"
Fiona hade lite otur i början av livet och flyttade lite hit och dit samt blev dåligt skött under en period, men har sedan hon kom till mig verkligen visat framfötterna. Hon är heller ingen inomhushoppare, men annars hoppar hon stort och luftigt med mycket fart under tassarna. Hon är stor och rejäl med långa ben, en riktig myskanin! Hon har två cert i varje gren och har mycket kvar att ge, så jag tror absolut att championtitlarna snart trillar in! Mamma till Grenens Devil-kull och Grenens Mind-kull (där nästan alla tävlar i Danmark).

Pris: 500:-

Kull 3: Heaven-kullen

Denna kull är kanske inte den som ser mest lovande ut på papperet, men för den skull är det verkligen inte sagt att den inte skulle kunna bli riktigt bra! Den togs mest för att vi skulle kunna få en kull där ungarna kan säljas till yngre tjejer/killar som vill ha en lite billigare kanin som kanske mest ska vara en mysig kompis, men ändå en bra hoppare! Stammen på dessa ungar är ändå toppen, och vi tror verkligen att även den erfarna föraren kan ha en toppenhoppare i någon av dessa ungar.

Grenens Just Like Heaven, viltgrå manteltecknad
Grenens Joys Of Heaven, viltgulbrokad
Grenens Made In Heaven, viltgrå manteltecknad - Henne behåller vi
Grenens Close To Heaven, viltgul rödförstärkt

Födda: 120510

E: Regnbågens Heavenly Peace, "Dalton"
Dalton är inte mer än svårklassad, men det beror inte på brist på kapacitet. Dels är han inte så gammal, bara lite mer än ett år, och dels är han ganska sparsamt tävlad. Han är tuff och orädd, bryr sig inte om något och skulle aldrig nosa eller gräva, dock kan det göra honom något slarvig då han inte alltid bryr sig så mycket om ifall hindren står kvar eller inte. Han har otroligt fin teknik och den dagen han når elit kommer varken höjden eller längden på hindren att vara ett problem, är Dalton taggad så hoppar han allt med lätthet och bra fart! Han är dessutom en riktig toppenkille, en härlig kompis och som alltid är framme och hälsar, otroligt lugn och stabil i humöret och mysig i famnen!
EE: Regnbågens Great CH Power Of Love
EU: Trombens Morning Light

U: Grenens Diamond Dust, "Edit"
Edit har inte direkt heller visat upp sig ännu, men inte heller hon är speciellt gammal. Hon är också svårklassad, och har inte några problem med hindren även om modet sviker ibland och då törs hon inte ta för sig på banan. Hon är väldigt fin, lik sin mamma med ganska grov kropp, men ändå långa ben och smidigt rörelsemönster. Jag hoppas nog lite att hon ska mogna efter kullen, för jag har sett hemma på träning att den här damen verkligen kan! Även hon är otroligt trevlig, lugn och lätt att hantera!
UE: Laylock`s Egmont
UU: Grenens CH Dreamer Of Paradise

Pris: 300:-

Mail: elinskaniner@hotmail.com

/Elin 
Medarbetare på Tävlingshundar

Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com

Juliaskaniner
0

har ni någon hemsida? :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

ElinJL
2

Vi håller på med den för vi har bytt så den är inte klar än… Bilder finns på min fb Elin Jokela Larsson :)

/Elin 
Medarbetare på Tävlingshundar

Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com