Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 896 ggr
alicekanin
4

Fler klubbar

Hej jag har skrivit ett "arbete" i soklan för vi skulle skriva argumenterande texter så då valde jag att skriva om att jag vill ha fler kaninhoppnings klubbar. Mina argument är att om det finns fler klubbar så kkanke fler kan tänka sig att  börja tävla, att dom i styrelsen ska kunna tävla mer i andra klubbar utan att behöva åka så långt (att det kan vara jobbigt att fixa tävling mena jag) och att dom som inte vill åka så långt för att tävla ska inte behöva det. Detta är bara ett förslag och vil bara höra om vad ni tycker om det=)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Vincent...
1

jag tyckte det var bra.

HAHAHAHAHAHA…..

[LittlePiglet]
2

Klart det skulle va kul men om det blir fler klubbar blir det troligtvis färre i dom som redan finns… Och då blir det svårare att få pinne om det inte är lika många…

LovePoppy
2

#2 Hur kan det bli svårare att få pinne? Hur många pinnar som delas ut beror j på antalet startande.

kyrkeliden
4

Som du säger så fler klubbar ger ju förhoppningsvis en större spridning av klubbar i landet. förhoppningsvis kanske på ställen där det inte finns någon närhet till någon annan klubb - vilket gör att man kan fånga upp massa nya medlemmar!

Samtidigt är det viktigt att dessa klubbar blir aktiva och t.ex. håller nybörjarkurser och liknande.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

alicekanin
1

#4 Vissa kanke borde ha mer än bara tävlingar…

[LittlePiglet]
1

#3 Färre tävlande = färre pinnar

PrinzeZz
3

#6 färre tävlande = mindre konkurrans!

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[LittlePiglet]
1

#7 Nja… Då behöver du komma typ 1 eller 2  annars kan man komma typ 4…

Klart jag vill ha fler klubbar så länge det inte bara är massa klubbar som kanske har en tävling varran månad för att det blir för få anmmälda… Men om alla var akitva skulle det va jätte bra! =D

PrinzeZz
2

#8 fast det blir ju mindre konkurrans, och hur svårt det är att vinna beror ju bara på hur duktiga kaninerna är som startar och inte på hur många det är.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[LittlePiglet]
1

#9 Fast jag tytcker det känns som mer konkurens om man måste komma 1a för att få pinne och annars behöver man bara komma typ 4a eller 5a… Fast om det bara är kaniner som är på samma nivå som tävlar i en klass så blir det ju indre konkurens men oftast är det ju ett par stycken som är bättre än alla andra och då blir det bara dom som slåss om pinnarna…

[EllenAlicia]
2

men dom ändrar ju hur många pinnar det är åt så många kaniner som är med så det är samma som vanligt fast man har mindre

alicekanin
1

#11 ja det är det väll? det är ju ungefär 1/5 sok får pinnar…

[LittlePiglet]
1

Ja men det är ju inte det jag menar

alicekanin
1

#13 vad mennar du?

[LittlePiglet]
1

Att om det tex är tre kaniner som tävlar aktivt och är väldigt duktiga så dom får pinne nästan varje gång och så finns det två kaniner som hoppar mer på skoj. Är det då 4 pinnar som delas ut så har ju dom "sämmre" kaninerna större chans till pinne än om det delas ut 2 pinnar. Vet inte riktigt hur jag ska förklara på ett tydligt sett…

LovePoppy
1

#15 Fast det kan ju lika gärna vara flera duktiga aktiva kaniner som tävlar när det är fler pinnar som delas ut. Kan förstå att det känns lättare när det är tex 25 starter och 5 pinnar som delas ut, men det är ändå lika stor kunkerrens.

[LittlePiglet]
0

#16 Ja jo det handlar ju om hur många bra det är med