Hjälp - Leta hane
Tänkte för en gångs skull vara ute i god tid och har redan börjat spåna på framtida kullplaner.
Men jag känner mig usel på komma på tänkbara hanar. så nu tänkte jag be er om hjälp.
Vilken/vilka hanar tycker ni är duktiga/häftiga/har något speciellt?
Helt enkelt, en hane du skulle vilja ha till en framtida kull.
Det är ok om man inte har någon förklaring till utan bara ger förslag på namn på hanar.
Skicka gärna med en bild och om du kan släkten lite skulle det vara bra. Så fler som kanske har svårt att komma på tänkbara hanar kan förhoppningsvis ha nytta av denna tråd.
så snälla hjälp mig :)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Tycker Stjärnan´s Caramell Chew Chew verkar vara en väldigt häftig kanin. Är iallafall den uppfattningen jag fått av bilderna på SKHRF:s forum där han sökte hona! Hoppar ju bara såååå gulligt! Och hoppar med god marginal över hindrerna och lååångt! Skulle verkligen vilja ha en unge efter honom!
Kan du inte berätta och lägga ut bild på de honor som söker hane? :)
Håller med lovepoppy! han är en jättecool kanin, både snäll, gillar att gosa och jätteduktig på att hoppa :)!
Är som sagt ute i väldigt god tid och många av töserna här hemma är väldigt unga. Tidigast får de kull till nästa år.
Tänkte bara att ofta så fastnar man i sitt tankesätt och de som tävlar i andra klubbar ser ju duktiga kaniner som inte en annan ser helt enkelt =)
Som det käns nu är de dessa tjejer som jag skulle vilja ta kull efter.
Töserna det gäller är:
Kyrkeliden's Smultron-Agnes
Kyrkeliden's Remember The Time
Kometens Sally Carrera
Finns att läsa om dem på min hemsida.
Enya & Tinka är inte ens året fyllda så som sagt jag är ute i god tid men tycker att det är roligt att spåna och fundera.
Finns några i Värmland som jag tycker är riktigt duktiga och som har något litet speciellt i sig :)
Trombens Ch Tukanen
Grenens Shooting Star
Engens Chainfire
#5 Tack :)
Är en klubb jag inte alls har koll på så toppen med förslag från dem som sett dem :D
#6 Så lite så :) Även Flammans Lycky Impression i Värmland kan vara någon att ha koll på då han också har något litet extra :)
#8 Min 1 åriga kille är efter Bosse och han väger ca 2 kg, alltså pytteliten. Bosse är liten med välmusklad, han är släkt med ganska många led har jag för mig :) En större hona hade passat till honom tycker jag.
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Min Doris är efter Khaos Scarlet Fever och Sävast CH Livshunger och hon är stor och fin. Jag söker också en hane till henne, men jag vet ju inte om jag får para henne än men bara för att ha och välja mellan om jag får senare. Hon fyllde ett år 2 april och är svår klassad i rak (vann alla starter i medeln), medel i krok med 2 pinnar genom 2 vinster. Förlåt om jag sabbade tråden x( En hane jag skulle vilja ha en bebis efteråt Stjärnans Hummingbird Heartbeat.
#11 Nej inte alls :) En tråd som är till för alla som letar :)
#12 Okej, tack! tycker du ska kolla in Stjärnans Hummingbird Heartbeat, han blev ett år i januari/februari och är en pinne i från elit i krok, två pinnar i rak. Han är efter Khaos Von Willebrand och Midgårdsolens Tor :)
#13 Hlr med Hanna, Humlan är skitfin!
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#13 Vilka är han släkt med? :)
/ Sofie Jansson, Stockholms Kaninhoppare www.himlenskaniner.weebly.com
Föräldrarna säger ju sig själv, alla khaos kaniner iaf, han är gode besläktad, tyvärr..
#16 på tors sida är det ju lucky iaf. Har ju en hane efter tors bror.
Bara att inavla om man tycker kaninerna passar ;)