Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 2543 ggr
Hoopys
4

(S) King's Albacore

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker ett nytt hem, Fodervärd/ny ägare.

Bella som hon kallas är en snygg viltzobelbrokad hona som fyller tre i juni.
Hon är Klassad:
Rak: svår
Krok: svår
Längd: elit
Höjd: ej elit **

Filmer:
http://www.youtube.com/watch?v=o-lrAJEZopY
http://www.youtube.com/watch?v=V6Vh4dSvpqg

Jag skulle beskriva Bella som en nyfiken och intelligent hona. Hon är mer än gärna ute i stora hagar och kutar runt. Men kan också sitta stilla och bara mysa.
För mig har hon varit en aning aggressiv, men det är någonting jag tror kan tränas bort med rätt person.

På banan har bella gjort en hög med solklara häftiga lopp, då hon har hoppat med marginal och perfekt springfart! Hon har oftast mycket fart och fläng. Bella är väldigt sparsamt tävlad.

Bella är undan Stjärnans Blackbird (Elit i allt) och efter Sävast Champion Livshunger (ca 10 cert)

Hemmet är mycket, mycket viktigare än priset. Eftersom jag vill hennes bästa.
Transport kan ordnas!

Hör av dig till mig. unni.lundgren@gmail.com
eller
070-374 21 07

*Hjärtats hoppkaniner*
2

Fina Bella!

bellamollylovee
2

Kan intyga att Bella är väldigt fin. :)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

*Hjärtats hoppkaniner*
0

#2 Joo, min egna lilla nin's syster oxå ;)

[KaptenKanin]
0

Finns hon kvar eller är hon såld? superfin var hon! Gammal tråd jag vet ^^

Hoopys
0

Joda hon finns fortfarande kvar hemma hos mig, och tillsalu ;)

Hoopys
0

Bella finns fortfarande kvar här och vill ha en ny matte/ husse! :D

[_hsleiufhbtv]
0

Var det inte hon som skulle parats med Albin? :o eller är jag helt ut pch cyklar? iofs bär han på bettfel så det blir ingen avel men ändå.. ;)

Hoopys
0

Jo precis! Det var en plan på det, men eftersom avståndet var för stort skedde det inte.

Okej.

Bella finns fortfarande kvar, och till sommaren blir det lite akut :/

[FiaArne]1
0

Väldigt fin! var finns hon nånstans?

*Hjärtats hoppkaniner*
0

Unni tror du jag hade kunnat tävla henne eller Sam på midnattsols? Om jag får hem dom någon vecka före och ber någon från din klubb ta hem dom? :D

Tova.O
0

Awww jag är kär, gud vad fiin hon är!

Tror antagligen inte att jag skulle kunna köpa henne men efter lite tjat på mamma och pappa kanske det går?

Jaja vi får se, men hon är väldigt fin! Glad

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Hoopys
0

#9 Hon finns i Härnösand, Västernorrland. Men eftersom jag reser en del kan vi enkelt ordna transport över hela Sverige, under snar framtid.

#10 Absolut, så kan du få låna Bella!Jag vet att några skall upp från oss med bil, så det kan vi säkert ordna! :D (Sam har jag hittat fodervärd åt, så han är nog inte hemma under midnattsols…)

#11 Härligt att höra! :D Tjata på så får du höra av dig om ni kommer fram till någonting! :D

*Hjärtats hoppkaniner*
0

#12 Härligt! Det är ju då jag som mejlat med dig på Facebook, men jag kan ju ringa dig eller någonting när jag är 100% att jag får så jag kan betala alla starter för henne med osv.. :D

bellamollylovee
0

12# Vi far ju upp så då kan vi ju ta med Bella :)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Hoopys
0

13 Okej! :D

CorneliaAndersson
0

Finns hon kvar? :)

Vilken ras? Vikt? :)

Vid vilka tillfällen visar hon agressivitet?

Finns dock i Skåne ;/

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Hoopys
1

Ja, bells finnes kvar här.

Hmm, hon är av dvärgvädur med Sverigehare i sig.Ganska högrest och slank när hon sträcker på sig, ganska mullig annars..

Just nu visar hon det bara i sin bur. Det blir som hennes revir.  Men så fort man rört henne på huvudet är hon snäll som ett lamm. Kan ibland vara arg i hage om hn blir skrämd, men om man sätter sig ner och lockar med mat eller gräs så kommer hon och är snäll. Hon har en gång lärt sig att hoppa upp i famnen, så ibland gör hon även det ;)
Hon är mysig och snäll, sitter snällt i famnen, spratlar inte.

Det finnes fler filmer sedan gårdagens tävling, sök på Kings Albacore på youtube ;D

Oj, jo men vi kan säker lyckas fixa någon transport om det är så :)