(Intressekoll) Dynor till transportbur
Hej! Tänkte börja sälja dynor till transportburar. Perfekt om man ska på hopptävling och man inte får ha t.ex. halm. Skönt & bekvämt för kaninen också :)
Jag syr dem själv och dem är fodrade med skumgummi (går att fixa annat om så önskas). I Princip alla tyger går att fixa!
Pris är ej bestämt då detta enbart är intressekoll. Bilder kan fixas vid intresse.
Mvh Alice
Mvh Alice och Morpen :)
det vore kanske nått , men hur mycket kostar dom??
HAHAHAHAHAHA…..
som sagt, har jag inte satt något pris ännu men det beror ju också på lite vilket tyg & fyllning man skulle vilja ha :) kommer fixa mer info och bilder om det blir fler annar kan jag alltid skriva PM till dig ! :)
jag är helt klart intresserad! skulle va kul att ha några i häftiga mönster eller färger :D
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Bild? ^.^
//Julia
är dom lätta att tvätta ifall kaninen skulle kissa bajsa på dom!?
HAHAHAHAHAHA…..
väldigt fin!!!!
HAHAHAHAHAHA…..
Hejsan, vad tar du för en och vart finns dom?
#10 Om du läste det jag skrev så är pris ej bestämt men ska bestämma det lite senare idag då jag fått många som visat intresse :) Så håll koll ikväll!
Jag bor i Gävle men eftersom att dem inte väger så mycket kostar det inte många kronor att skicka med posten ;)
Okej:)
Håller koll är det den färgen som på bilden eller finns de andra?
skulle vara intresserad av tre tror ja:)
#12 som sagt är vilken färg, mönster, sträck, bild osv möjligt :) Någon speciell du tänkte på?
Man kan ju till och med ha en bild på sin egna kanin där…
Kan man ha en bild på sin kanin?:o Men ja funderade på om du skulle vilja göra tre som ser olika ut där det står kaninens namn eller min hemsida?:)
#14 namn/hemsida går också bra :)
PRISLISTA och annan INFORMATION är PÅ G, håll utkik här i tråden :)
Ni får priser imorgon samt mönster/färg ni kan få på dem :) (ska åka och titta vad alla tillbehör kostar)
Jag skulle vara intresserad! :)
Är nog intresserad! Vad är tyget för material? Går det igenom om kaninen kissar på den? :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Nu är jag hemma efter 2 timmar på stan och har nog hittat det jag behöver. Ska sätta ihop prislista lite senare idag för er som undrar.
#18 roligt :D
#19 detta kommer stå på prislistan då i princip alla olika tygsorter går att ordna, dock är ju vissa inte alls passande. Det finns både tyger/material där kisset går igenom och inte. Dock skulle jag råda dig att ha där det går igenom då skumgummit suger upp kisset, självklart kommer det kanske lukta lite men den är tvättbar.
Om du har tyg där inte kisset går igenom kommer det istället (antagligen) sugas upp av kaninens päls och kaniner är ej tvättbara ;) och kaninen börjar då lukta osv osv.
Hoppas du fick svar på din fråga! :)
jag skulle vilja ha prislista :)
Mvh Järnskogens kaniner
Är jätte intresserad så du vet!:)
Sitter nu & fixar lite med den men det kan ev. dröja till imorgon, är som sagt sista april!!
En fråga till er:
UNGEFÄR hur mycket kan ni tänka er att betala (räkna inte med porto)?
beror lite på storleken men nåt mellan 40-80 kr, som sagt beroende på storlek :)
Mvh Järnskogens kaniner
Håller med 24 :-)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
mellan 50 - 150 , beroende på tyg tycker jag! :)
Har fått "bud" på mellan 40-150 så det blir som #26 säger, beror på vad tyget kostar :) samt om ni vill ha något extra på den, just nu jobbar jag förfullt med prislista och annan beställningsinfo. jag meddelar så fort jag är klar, andra frågor besvaras annars här! :)
FÖRSLAG PÅ TYGER & MÖNSTER FINNS NU PÅ: http://kaninens.devote.se/
OBS! Tillfälliga inlägg då jag ska titta upp ordentligt med priser osv
Cupcake tyget va väldigt fint! :O
Mvh Järnskogens kaniner
jag tror jag är intresserad :) mn närm vet du hur mycket det ska kosta?? skulle vilja ha till en atlas30-rosa kaninerna och a20-gröna kaniner men det beror vad det kostar
#23 Jo, det var just det! ^^ Köpte en dyna på en djur affär som hade precis det problemet du beskrev. Som tur var hann kaninen aldrig kissa på den. :)
mellen 40-100 :)
Vad är dynan gjord av? Går det att slänga in den i tvättmaskinen eller behöver den handtvättas? :)
Både bra & sämre nyheter.
Tittat upp exakta priser så ska jobba på att kunna lägga upp och börja sy/ta beställningar i helgen om jag INTE ligget med 40 graders feber då jag är lite dåsig just nu, hoppas inte på att bli sjuk igen, men gör mitt bästa! :)
Har också mycket nu innan skolan slutar, tänk vad tiden går fort!! Antar att ni också har mycket i skolan, speciellt för er som går i 9:an eller sista året på gymnasium?
Alla frågor kommer att svaras på "hemsidan" från & med nu. Kommer lägga upp tvättråd osv. och som jag skrivit förr den är tvättbar i maskin upp till 60 grader om jag inte minns helt fel, tar självklart reda på exakt vad som gäller.
Har även en liten överraskning som jag tror många utav er kommer att gilla ! ;)
#35 spännade! :D
Mvh Järnskogens kaniner
Förlåt om jag är lite tajtig men nu är allt snart klar, behöver en sista sak från er: VAD VILL NI HA FÖR MOTIV/MÖNSTER/FÄRG PÅ TYGET??
rosa? lila? turkos? prickigt? bruna prickar med svart bas? gröna ränder med orange bas? gula rutor med vit bas? helt svart? kanin-tema?djurtema? mat-tema? barnsligt tema? djurmönster? någonting roligt? sött? fint? vackert?
jaja tror ni fattat nu.. ni anar inte hur MYCKET tyger det finns, blir helt snurrig !! Men det är det sista börjar nog att sy på lördag om jag får beställning.
Pris på dem förslag jag lagt upp är runt 100 kr/styck då dem flesta tygerna kostar runt 100kr som metervara (man måste köpa minst 1 meter av metervaror) samt innehållet kostar ca 20 kr så ni "tjänar" fortfarande på det och JA det är det billigaste tyget i affär just nu :) Jag gör detta mest för att det är roligt till att börja med men just nu i början kommer det vara EXTRAPRIS om ni väljer att använda TYGER MED PRICKAR/RÄNDER (bomull) , bilder kommer att dyka upp men tror alla vet hur ett sånt tyg ser ut… annars googla ;)
*ERBJUDANDET GÄLLER BESTÄLLNINGAR INNAN LÖRDAG KL 23:59
(hemsidan kommer uppgraderas imorgon förmiddag)
Vad tycker ni om priset?? alldeles för dyrt än vad ni tänkt er? vill gärna ha respons :)
Nej jätte bra priser!
Tycker nästan du kan ta mer ! ;)
Jag skulle vilja ha kanin mönster , men kommer nog beställa nästa månad ( då jag precis köpte kanin grejor för 500
)
Titta in på hemsidan nu för uppdatering.
Det som saknas & som fixas snarast:
Beställningsmall
Exakta prislistor
Exakta bilder, namn och nummer som ska anges vid beställning
Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker! :)
är det tilochmed 100:- för en atlas 30 som en atlas 10?
Är osäker på min transportburs mått, funkar det om ja mäter och så kan du sy efter dom måtten? :)
#40 juste det glömde jag! :) gör som #41 mät och skicka måtten till min mejl/i PM så ska jag titta i pris. (måtten är tagna innifrån transportburen där dynan ska ligga)
#41 Jaa det blir nog bäst så :)
UPPDATERING: Nästan allt har ändrats lite på sidan så det är viktigt att ni läser igenom allting en gång till innan beställning.
Priserna kommer ligga över 100 då jag annars går back ca 50 kr per såld dyna. haha dålig affär, men har en del som kan tänka sig betala 150 så det ordnar sig nog.
Var köper du skumgummit till dynorna? För på Jysk har de 200x80cm rullar för 199:- och där kan du göra en 10 dynor på. På så sätt blir allting billigare.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#44 dem rosa/blå är inte enbart skumgummi det är ett mer hållbart material som tål tvätt bättre och är betydligt snyggare ;)
Men tack för tipet ändå! :)
#45 Fast man ser ju inte själva skumgummit så utseendet spelar ju ingen roll:) Ju billigare, destu fler köper;) om de nu inte gör själv för då slipper de betala för arbetet+ frakten dvs;)
Mvh Emma
#44 kom just på att det inte alls blir billigare??
199 delat på 10 = 19.9 som blir ungefär 20. Precis vad jag tar för dynornas innehåll när jag köper separat.
#46 Nää precis egentligen inte.. men dem är ändå bättre i kvalité när det gäller tvättning :) Nu blev jag en aning irriterad på dig.. Dem betalar INGENTING för arbetet.. sålänge dem inte lägger till pengar själv för det satta priset. Jag har skrivit att jag köper dem billigaste tygerna jag kan hitta och dem kostar 99 kr/ metern, det finns billigare att beställa från nätet men då betalar man frakt så det blir lika mycket ändå. Innehållet kostar 20 som jag skrivit tidigare och frakt 25 kr, okej, dem betalar mig 5 kronor för arbetet, tråden, elen osv…
Det enda dem då måste lägga till är frakten, som du säger om dem väljer att göra själva.
#47 Fast hur ska jag veta att du inte tar betalt för arbetet/tar en liten summa i vinst för varje dyna? Alla andra som gör saker tar ju en liten vinst/betalt för att man arbetat. Skulle jag göra en dyna så kostar det mig 5:- för tyg+20:- för skumgummit. Alltså en 25:- sen sytråd har man alltid hemma. Vi har i alla regnbågens färger. Jag vet inte vart du bor, men hos oss finns det Stoff og Stil. Tusentals tyger för en billig peng:) 25cm är minsta måttet och sen är tyget 1,5 brett och då kan man göra 2 dynor på det tyget:) Vill inte alls vara negativ utan ville bara att du ska lyckas som bäst med din försäljning! För vem vill egentligen köpa något som kunde varit billigare?:) Du tjänar ju själv mer på det. Alla blir nöjda och glada.
Mvh Emma
#48 jag orkar inte "argumentera". Men jag tar det som "negativt" så du vet, jag tvingar ingen att köpa av mig!
Här finns det 1 tygaffär och secondhand att välja på.
och om jag ska riktigt elak (hehe) så räcker det bara till transportburar mindre än en atlas 10 ;) strunt samma!
Håller med Emma ovan. Du har dina köpare här ja, men inte mer än så. När dom köpt sitt köper dom ju inte direkt igen ^^ desto billigare desto lättare att få sålt.
men jaaa… det är precis dethär man INTE vill ha på iFokus då det enbart blir massa otrevligheter så om du är snäll , sluta. Räcker med att en har sagt det, om du håller med kan du gilla istället för att kommentera, tack! Då jag redan skrivit att jag tar "kritiken" tipsen eller vad ni nu vill kalla det negativt. Och jag antar att det inte är det ni vill.
Jag kommer köpa flera gånger.
Kommer ju köpa flera transportburar , och då måste man ju ha fler.
Och sen efter ett tag måste man ju ha nya! 
Tycker ochså att det är roligt att ha flera olika i olika färger! 
om man har 10 kaniner och ska köpa 10 st dynor då blir det ju jätte mycket, då kanske man tar något annat istället!
HAHAHAHAHAHA…..
#54 fast man behöver ju inte köpa till alla? ;)
Vissa transportburar har ju redan underlag i , och då kanske man vill byta osv.
Det ser ju roligare ut. :)
Det var inte menat som något otrevligt, tvärtom. Försöker hjälpa dig till ännu fler kunder. Jag säljer både hinder och selar och jag vet vad folk köper. Både jag och Emma har sålt ett tag så du borde ta till dig råden istället :) absolut inte menat som något taskigt, tvärtom! :) Dessutom när min hemsida är klar till selarna, så kommer även dynor komma upp och jag kan säga att jag tar max 80-90:-. Men ja, ditt val ^^
UPPDATERING: Har hittat billigare tyger! :) (kommer upp på hemsidan snart)
man kan ju kanske köpa biliga tyger på loppis till dom dynorna!
HAHAHAHAHAHA…..
tittat lite på second hand men har inte hittat någon men ska dit på tisdag på en liten större butik där dem har det mesta :) Dock finns det dem som inte vill ha second hand/rester så vi får se hur det blir. Har ju redan ev. hittat i princip gratis tyg så vi får se.. uppdaterar om det på måndag/tisdag nästa vecka.
du behöver kanske inte säga att du har köpt dom där!
då vet ju ingen det
HAHAHAHAHAHA…..
det är emot lagen att ljuga om något sånt. Jag vill ha en "produkt/vara" som jag kan vara stolt över och som jag vet var den kommer ifrån. Om jag skulle vara kund så skulle jag själv vilja veta om det var second hand ;)
jag menade att du inte skulle behöva nämna det!
HAHAHAHAHAHA…..
Vad heter din hemsida?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hälsningar Lurvas11
Tack!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hälsningar Lurvas11