Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: köp-sälj
Läst 1163 ggr
[YrIPannan]
0

(S) Två supermysiga hoppkaniner

Känner att mina två, underbara kaniner skulle behöva komma till ett nytt hem. Dom förtjänar något bättre! Jag har skaffat häst och har inte tiden och tycker inte det är så kul längre. Så för deras skull väljer jag att sälja dom!

Det är en hona och en hane med namnen Hallon och Krusbär. H & K är uppfödda hos Hjärtelyckans Kaniner, som finns här på iFokus. Båda är framavlade som hoppkaniner. Dock har jag inte riktigt haft intresset att träna upp dom och de har därför inte tävlat sedan de kom till mig. Krusbär tävlade en gång hos Hjärtelyckans innan han kom till mig, vilket jag har för mig gick bra.

Krusbär är en riktigt mysig kanin. Otroligt snäll mot allt och alla och extremt lojal. När jag ropar på honom kommer han och han älskar att mysa. Han är inte kastrerad, men det har aldrig varit något problem hos mig. Har till och med haft han och Hallon tillsammans, under uppsikt, och de har snällt stått tätt intill varandra och käkat gräs!

Hallon är även hon en riktigt mysig kanin, dock lite mer personlig än Krusbär. I början var jag inte så förtjust i henne, hon var ganska skygg, vilket jag tyckte var tråkigt. Men efter ett tag, när jag hanterat henne så blev hon världens mysigaste och riktigt 'mammig'! Man får liksom ett band till henne som är så himla mysigt. Så fort hon blir rädd så hoppar hon upp i mitt knä och trycker in nosen där hon inte kan se något och väntar på att jag ska lugna henne.

Kaninerna kan säljas tillsammans eller var för sig. Priset för båda är 650 kr. och var för sig 400:-.

En utebur som eventuellt behöver lite påbyggnad (uppfyller precis kraven) kan säljas till. Superfint skick, hemmabyggd. Pris diskuteras isåfall.

Har även saker som två transportburar, klosax, nästan nya vattenflasor, matskålar och lite halvbra selar med koppel kan följa med. Även mat för en period. Säljs till eller seperat. Pris diskuteras isåfall.

Kan tänka mig att sänka priset ordentligt vid en lite snabbare affär! Och bilder kan ges vid önskemål!

[YrIPannan]
1

Kan fixa bilder nu i helgen!

[YrIPannan]
0

Har kommit fram till att priset kan sänkas väldigt kraftigt, om jag hittar ett bra hem! Vid minsta lilla intresse, hör av dig vi PM! :)

Kassy
0

Hur högt klassade är de i hoppning? Glad

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[YrIPannan]
0

De har som sagt inte tävlat tidigare. Krusbär har tävlat en gång, precis när han var tillräckligt gammal för att tävla, med helt okej resultat. Båda två har dock riktig talang för hoppning och är framavlade till detta! :)

[YrIPannan]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite halvdålig bild, men detta är Hallon!

[YrIPannan]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Krusbär, med Hallon bredvid!

[YrIPannan]
0

Både Hallon och Krusbär finns kvar. Fick hoppa lite idag och Krusbär visade riktig talang och han tycker det är riktigt roligt! :)

[TeamGolden]
0

Hur gammal är Hallon? :)

[YrIPannan]
0

De är födda 28/2 2010, så de är strax över 2 år gamla! :)

[YrIPannan]
0

Annonsen finns nu även på Blocket.