Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 975 ggr
Michaelaskaniner
1

HJÄLP NYBÖRJARE

Hej, Jag ska precis börja hoppa med min kanin. Kan ni skriva tips och så hur jag ska göra och vad ni brukar göra när ni tränar dom?
Snälla berätta:)

[MiniPim]
0

Börja med ganska lågt, 10 cm eller något! Sedan övar du lite då och då, sedan är det ju bra att du kan ge någon morot eller så när kaninen har hoppat ett hinder, som belöning då. Då känner den att den har gjort något bra och gör om det :)

Lycka till ♥

Michaelaskaniner
0

Okej tack så mycket!:)
haha asså har haft kanin sen ja var liten men har aldrig funderat på att börja hoppa men hoppas de är kul;)

TACK <3(Hon har hoppat 25 cm)

Är det bra att hoppa med en dvärgvädur/rex?

[MiniPim]
0

#3 Haha, det är väldigt kul. Bara kaninen också tycker det! :D

Oj, vad duktigt. Ja, eller man kan ju hoppa med alla möjliga kaniner, jag hoppar med min dvärgvädur och han älskar det :)

Michaelaskaniner
0

oj sa fel menade 15 cm:)
Hon hoppade 15 idag igen och hon verkar tycka att de är jätte kul:)

[Sophieeee]
0

Man ska höja/länga hinderna långsamt så kaninen tycker det är roligt! =) Man kan hoppa med alla raser, men man ska dock vara försiktig när det kommer till större raser då de kanske inte är anpassade till att hoppa med deras vikt osv :) Dvärgvädur brukar vara mycket bra hoppkaniner! :)

Fridaaaa
0

#2 Man kan hoppa med alla raser. Dock ska man vara mer försiktig med jätteraserna.
Allting handlar om intresse av kaninen  :D

Börja lågt och höj sakta. Sedan inte träna ofta, max 1 gång/vecka inte oftare:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaelaskaniner
0

Okej:)
tack för alla tips!

rockmonster
0

Vad bor du någonstans? Ett tips kan vara att försöka hitta någon att träna med eller att gå på en nybörjarkurs. :)

Michaelaskaniner
0

Helsingborg:)