Socka+Ru
Om några dagar kommer underbara ungar efter Socka och Ru!
U. "Pajaritos" Enarmad bandit
Viltgrå rödförstärkt harkorsning
U. Silverados Estanzia E. Glädjens Härlig
Socka är min lilla prinsessa. Hon har det där lilla extra som gör henne så speciell. I buren tigger hon alltid efter en gosstund och tröttnar aldrig på att bli kelad med. På promenad i selen är det full fart, trädgården tycks vara ett enda stort äventyr för henne!
På banan är Socka en dröm! Hon springer på i bra tempo och är alltid fokuserad på hindren. Det syns att hon vet vad hon ska göra och tycker att det är kul. Jag har inte tävlat så mycket med Socka men hon gör alltid sitt bästa. Rak är favoriten då hon i krok kan bli lite virrig. Det är bara en tidsfråga innan Socka har klassat upp sig till medelsvår. Sockas kullsyskon är bland annat Elit klassade.
Klassning
Rak: Lätt 1p
Krok: Lätt
Höjd: ej startad
Längd: ej startad
E. "Kärlekens" Cherry Cupcake
Japantecknad vädurskorsning
U: Strumpa E: Midgårdssolens Tor
Ru är så otroligt social och vill alltid vara nära. Man hinner knappt sätta sig ner i buren innan han är uppe i famnen och ska klättra runt på en. Han vill alltid ha uppmärksamhet och är väldigt framåt. Jag blir alltid glad när jag är med Ru då han är så glad över att se en! Ru är en utav de hanar som jag har fött upp själv här på gården och jag är så glad att jag tog den kullen!
På hoppbanan är det alltid fart som gäller. Han hoppar minihöjd med stor marginal. Jag tänkte tävla honom några gånger i Mini innan jag startar Lätt med honom. Att han kan gå långt på hoppbanorna är det ingen tvekan om! Stutsen i benen har han ärvt från pappa Tor som tävlar Elit.
Klassning
Har endast hoppat Mini än så länge.
Färger: jag är ingen expert på det här med färger precis, men japantecknat kommer det troligen att bli.
Besläktat med: Sheldon och Lucky.
Pris: Omkring 300 kr, faktamapp och foderpåse medföljer.
Jag tror att den här kullen kommer att bli helt underbar! Både Socka och Ru har ett mycket härligt temperament och är roliga att hoppa med. Jag kan inte tänka mig annat än att ungarna kommer att bli så sociala och nyfikna på världen.
Vid frågor eller intresse är du varmt välkommen att höra av dig till mig!
Jag heter Ellen Thomé och driver en liten uppfödning som jag kallar för Kärlekens Hoppkaniner.
Mejl: ellen.thome@spray.se
Telefon: 073-758 36 81