Bröstsele?
Visst sitter bröstselen under magen på kaninerna? Fick tips av en kaninhoppare att jag skulle testa bröstsele på min galna hare. Hon har just nu en helt vanlig h-sele.
Har testat bogsele med men den gillade hon inte.
Hon springer så sjukt snabbt när hon hoppar (hon hoppar oftast rakbanorna på 6-8 sekunder…) så hon hinner inte lyfta benen riktigt vilket gör att hon river. Hon har verkligen kapaciteten för att komma långt, och när man brosar henne blir det ju "stumt" och då river hon ju också..
Bröstselen sitter under magen, typ som en som hästar har (kommer inte på vad det heter). Hubert har ju bröstsele, han trivs inte heller i bogselen. Bröstselen stoppar honom på ett mjukare sätt när han drar iväg. Tycker att du ska testa en bröstsele, den funkar utmärkt på kaniner som är lite crazy av sig, precis som Hubert och Stoja! 
Jag har bröstsele till nästan alla av mina kaniner, fungerar super. Kan lägga in en bild på min kanin More To Her Then Meets The Eye "Gulis", bröstselen ser ungefär ut som h-sele fast det finns inget spänne runt halsen utan man drar i huvudet som i bogsele och så sätter man frambenen på varsin sida om magbandet. Dålig på att förklara, men ja ungefär så är det ^^
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Ska testa bröstsele och se hur det funkar på henne. Låter som det verkar vara en super bra sele! :D