Vad kan det bli för färger?
Vad kan de bli för färger på denna kombinationen?
Mr. Summerpeace aka Tuffe (blå/gul japantecknad)
Hanens släkt vet jag inte så mycket om förutom att han har viltgul, vit/svart japan, gul/blå japan, gul/svart japan och eventuellt svart bakom sig.
Enchanted Meadow aka Tuwa (vit blåögd)
Honans släkt innehåller bara viltgrå wienertecknad med blå ögon, viltgrå och vit blåögd.
//Anna Odenbrand
om honan bara har viltgrå bakom sig så blir nog ungarna bara viltgrå samt wienertecknade.
Men det kan ju alltid ligga färger dolt ;)
#1 Hon har vit blåögt också!
//Anna Odenbrand
#2 yes, men om inte hanen har vitblåögd anlag (typ är wienertecknad) så blir ungarna enbart viltgrå med wienertecken.
Alla ungarna får dock vit blåögd anlag, synligt (genom wienertecken) eller icke synligt.
#3 Jaha så det är så det är!
Så om Tuffe har wienertecknat före sig så kan ungarna bli vit blåögda?
//Anna Odenbrand
japp det stämmer :)
sen om honan skulle visa sig ha typ ett gulanlag från långt bak så kan ju ungarna även bli typ viltgul, madagaskar, japan etc…
Vita blåögda är ju så luriga så. de är ju en annan färg "under" det vita så att säga…
Min vita blåögda hona har jag klurat ut genom föräldrar och hennes avkommor att hon är en viltisabella brokad tjej "egentligen" ;)
#5 Ja det är ju så svårt när man inte vet vad dom bär på… Tuffe har jag fått klura ut på efter vad han gett. Häromdagen fick jag reda på att hans barnbarn var vit/svart japan, och de var inte från honans släkt!
//Anna Odenbrand
jaha, han har gett ungar tidigare? vad var de för färger då?
har honan fått några förut?
OT: vit/svart japan har ju att göra med "achi" i genkoden, dvs chinchilla. även zobel kan det vara då många zobeljapaner ser ut som vit/svart japan. men för att det ska bli det måste båda föräldrarna bära chinchilla/zobel. så det kommer från båda föräldrarna till det där barnbarnet ;)
#7 Ja, det har han… Tyvärr var den kullen inte planerad 
Han har gett vit/svart japan eller om det kan ha varit zobeljapan?
Även madagaskar och gul/svart japan.
Honan har inte fått någon kull tidigare.
Här är en bild på Tuffes barnbarn (Dock inte jag som fött upp de).
//Anna Odenbrand