Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettklasser-uppklassning
Läst 1343 ggr
Luckyt5
0

Tävla i mini 2 gånger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan man tävla i mini 2 gånger utan att behöva registrera eller bli medlem i någon klubb? För jag har tävlat Maja i krok mini en gång och ska isåfall kanske vara med i rak mini 8/5. Glad

Visste inte vilken grupp… :)

/ Tilda

[AlboKaniner]
0

Jadå, miniklassen kan man tävla hur många gånger som hällst utan att behöva bli medlem i någon klubb, men trots allt är dte ju roligare att vara medlem i någon klubb om nu din kanin blir så duktig att hon kan klara av lättklassen! Registrera din kanin behöver du inte göra föränns din kanin har kommit upp till svår klassen eller ska starta höjd eller längd ;)!

Luckyt5
0

#1 Okej, då vet jag :) tack för svaret!

/ Tilda

Ninnelille
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Fast registrera kanin kan man ju göra innan man startar i höjd/längd/svår :) Det är alltid bra, så har man det gjort ;)

kyrkeliden
0

Du får tävla mini flera gånger, det finns inget som hindrar. MEN en kanin som har pinne i lättklass får inte starta mini.

Men skulle man välja o starta kaninen i lätt någon/några gånger men den inte tar pinne där, är det fortfarande ok o starta mini sen.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[HoppNicka]
0

Bara en liten fråga….Måste kan vara medlem i en klubb för att vävla i mini och lättnyklasser? :-)

[_hsleiufhbtv]
0

#5 inte för mini, och du får tävla utom tävlan i lätt en gång, annars krävs det medlemskap i lättklasser :)

*Hjärtats hoppkaniner*
2

Tävla mini kräver inget medlemskap. Men lätt gör det. Men jag läste igenom alla motionerna till årsstämman för någon dag sedan, en motion som var ganska smart.. Många som tävlar mini blir ju placerade (i min klubb tävlar typ Max 5 st miniklassen) och då får dom flesta välja pris, vilket aldrig är riktigt bra för klubbens ekonomi om samma person tävlar mini hela tiden, vinner klassen gång på gång och får pris hela tiden, motionen säger att om man vunnit mini en gång får man inte starta den klassen längre utan måste då gå över till lätten. Jag tycker det är ett riktigt bra förslag. :)

LovePoppy
2

#7 Låter rätt så bra det förslaget, men tycker att om en kanin vinner miniklassen men har tex 4+4 fel, så kanske den ändå inte är redo att starta i Lättklass. Så jag tycker att det borde läggas till att vinnaren även ska ha gått på under tex 2 fel sammanlagt. :)

*Hjärtats hoppkaniner*
1

#8 jo det skulle ju funka, men det lämnas ju över till styrelsen och stämmans beslut. :)

[.Jylle.]
1

Vad är det för skillnad på Lätt och Lätt Ny?

[Sophieeee]
1

#10 Lätt Ny är till kaniner som inte tagit någon pinne i lättklass :)

[.Jylle.]
0

#11 Ok, tack för det snabba svaret :)