Hoppning! :) tips
Kan man hoppa med en blandras kanin mellan belgisk jätte och dvärgvädur hermelin? :) skulle gärna vilja börja men vet inte hur man lär en kanin hoppa! :-/
Okej tack vad fin kanin du har! ;)
japp1 ska börja hoppa med min fransktvädur/holländare :)
läs artiklarna
Okej jag provade hoppa med min ena kanin (hanen) och det gick bra han kan ju hoppa men han fattar inte riktigt vad han ska göra när jag vill att han ska gå fram och när jag ska svänga så om du vet hur jag ska göra så säg gärna det! :) tack
ja lärde zira med at sätta ut hinder lite här och där och när dom är nära putta på rumpan så hopar dom över och så säger jag bra Zira <3
ja man kan tävlar med alla raser även med korsning och blandning Jag själv har korsningar dvärgdärdur/lejonhuvade/hermelin
dom dukiga
#5 okej tack för tipset! :)
Klart man kan! Man kan hoppa med alla kaniner från små hermeliner till stora belgiska jättar. Många tror att man inte kan hoppa med större kaniner, vilket är fel. Om kaninen inte vill hoppa så tror jag inte det beror på rasen, utan det beror nog på individen. Vissa kaniner gillar att hoppa och andra inte. ^^
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#8 Precis!
Vill kaninen, så vill kaninen, oavsett ras.
Då är det bara att tuta och köra :)
Sen kommer jag ju aldrig tävla högre klasser med Ophelia med tanke på hennes tyngd och leder.
(Om hon nu lyckas ta sig dit vill säga)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Okej ja man ska nog inte hoppa alls för högt med dom större sorterna! ;)
Om man vill hoppa med en jätteras så bör man tänka på att inte hoppa för höga höjder eftersom deras framben inte håller pga kaninens tyngd. Miniklass, Lättklass och max Msv brukar gå bra.
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
I början ska man inte hoppa höga hinder med ny börjare man ska börja med låga hinder max 10-20 cm med en bom i början
kaninen kan skada sig lätt dom hoppar högre i början