Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 1043 ggr
[HoppNicka]
0

Sur kanin

Hej, jag och min kanin brukar hoppa någon gång i veckan på gräsmattan. Hon hoppar runt som hon vill och jag styr henne mot hindret och hon hoppar, men när jag ska ta upp henne så brukar jag försöka stanna henne, sen klappar jag om henne, och sen försöker jag lyfta på henne men då brukar hon börja låta som en(en gris) eller morrar typ och sen försöker hon bita mig, jag jag vet att jag lyfter på rätt sätt. Men har någon nått tips om hur man kan få henne (tam)

Lurvas11
0

Var bestämd mot henne. När hon "morrar" lyft upp henne i alla fall. =)

När min kanin började morra (det gör hon inte längre) när hon är på marken brukar jag böja mig ner och sätta en hand för ögonen på henne tills hon blir lugn och sedan lyfta upp henne.

Hur gör hon när hon försöker bita dig? Typ nafsar hon efter dig eller ställer sig på bakbenen och försöker bita dig?

Hälsningar Lurvas11Glad

[_hsleiufhbtv]
0

Ta på dig tjocka handskar och låt henne bita, för då inser hon att det inte finns någon mening med det längre :)

[HoppNicka]
0

Hon liksom krafsar med framtassarna mot min hand och sen biter hon och vi ska på en hoppträning 22 april och jag är lite orolig att hon ska tjura ihop totalt då :(

kaninsnobben78
0

Jag har med kanintejejer som e sura det går över .Jag tävlar med mina kaniner det funkar bra jag e på banan med honan när min hona är sur då lägger hon sig platt när på tävling så e hon inte så bara hemma .Jag har ochså en kanin som bits nu biter hon inte mig

[HoppNicka]
0

#4 Har du tränat bort det på något sätt, för vi ska på en träning den 22 april och jag vill gärna att hon ska bete sig bra där… ;)

kaninsnobben78
0

ja det går tråna bort

[HoppNicka]
0

Hur gjorde du med din kanin då? (:

kaninsnobben78
0

man ska vissar vem som stämmer