Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 630 ggr
Trollas
1

Hur ska jag få han att springa igen?

Jag kastrerade min hane i oktober 2011, innan detta var han super springig utav sig nu springer han inte alls. Hur ska jag få han att springa igen? :)

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

Trollas
0

www.Fotoryttarnas.se ;)

rockmonster
0

En del kaniner blir lugnare av att de kastreras, tror det är ganska vanligt. Jag har dock tyvärr inga tips.

Kassy
1

Det är det som brukar hända när kaninen kastreras - den blir lugnare, tror inte det finns så mycket att göra åt

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[.Jylle.]
0

Hur länge har det gått sedan kastreringen?
När min kanin kastrerades så sa vetrinären hur länge man skulle låta kaninen vila ut, sa inte din det?
Min kanin var helt vinglig på benen i 2 veckor och kunde inte hoppa över 5 cm höjd utan att slå i baktassarna…

Trollas
0

#4 Jag visste sedan innan att han skulle vila, lär honom ta en vintervila för att inte riskera att stygnen skulle gå upp!

www.Fotoryttarnas.se ;)

Trollas
0

Men iallafall problemet är löst så tack för hjälpen! :D

www.Fotoryttarnas.se ;)

svartkanin
0

Springer han nu? :D

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Trollas
0

#7 Japp! :D Han vart mycet mer trim på tävlingsbanan ;) Nu är det bara mer kondis och muskler som saknas ;)

www.Fotoryttarnas.se ;)