Drömkombination
Denna diskussion har också funnits här innan men jag tycker den var väldigt rolig!
Vilken är din drömkanin?
Alltså - efter vilka föräldrar (ur vilken kombination) skulle du vilja ha en unge (eller kanske har en unge ur).
Du behöver inte ta hänsyn till om kaninerna är släkt, brokat + brokat eller så. Utan i fantasin om inga hinder fanns! Vilken hane och vilken hona skulle du vilja skulle träffas?
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Har redan min drömkanin:)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Det ploppar inte upp några drömkombinationer i mitt huvud just, men väl drömföräldrar :) Eftersom jag redan har min drömkanin vill jag allra helst ha en bebis efter min Alva (Flamencos Gt CH Alvstjärna). Sedan är jag också överförtjust i Stjärnans CH Spitfire och Silverados Try Me On och skulle mer än gärna ha ungar efter dem :) Men de här drömföräldrarna passar inte ihop, så vad jag önskar för partner till dem får jag fundera mer på, hehe :)
Den kombinationen kommer jag själv att göra till våren mellan mina två holländare. Tuffa, hoppiga och underbart kelna Knut och lite blyga, kelna Rachel. Jag hoppar inte med dem än men selträningen är på gång och det går hur bra som helst. Kommer att bli toppenungar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag har ju alltid viljat ha en bebis efter din Happy, så får väl säga henne ;) Men annars är jag väldigt nöjd med min Lillan-Nuffe bebis också :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
Skulle väldigt gärna velat ha tagit en kull mellan Skärbos Memory (Yra) och Midgårdsolens Oden för jag tror att de hade passat väldigt bra tillsammans. Men tyvärr så är Yra för gammal nu och jag har ju redan två Odenbäbisar.

Om jag hade fått välja tidigare så skulle jag hemskt gärna ha velat haft en unge efter Valentinos Gd CH Sombre Sojourn och Flamencos Gt CH Glorious Magic…. Inte helt säker på om kombinationen skulle ha blivit lika bra som jag trodde, men jag hade iaf gärna haft en sån ;)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Nu är ju jag sämst på kaniner i sverige ;)
Min drömkombinaton skulle nog vara Jennys
Hanekulles Rio Gallegos 'lego' och din (Sandras) Skärbo's Gt GH The moments of happyness 'happy'
Så att det skulle bli rex hoppsisar med duktiga hoppkroppar :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
En unge efter Ch Golden Spike är nog en önskan. Och en hona jag har gillat länge är Bojjan, Trombens Beauty Concrete. Var tänkt att jag skulle ha en Bojjan-unge men då det inte blev någon hona i den kullen som var tänkt blev det en annan liten kaninplutt ;)
Annars tycker jag också att Stjärnans Wellington är en riktigt häftig kanin som hoppar så stooort!
Fast å ena sidan kan jag inte ha en mysigare och snällare kanin än Santos som i alla lägen ställer upp, även om det gäller hoppning eller att glädja ett litet barns små fingrar :P
Kolla gärna in min blogg!
Mvh Elin

Någon speciell drömkombination kan jag inte komma på nu direkt men har två honor som jag verkligen vill ha ungar efter. Jag har sedan Sandra fick hem Vilgot (CH Golden Spike) velat ha en unge efter honom. Vilket jag även fick förra året, Pralinens Så Länge Vi Båda Andas. Just nu skulle jag helst vilja ha en unge efter henne dock kan jag inte komma på någon hane till henne så sitter lite fast =P Den andra honan jag verkligen vill ha en bebis efter är Hannas (#2) Alva, Flamencos Gt CH Alvstjärna. Som jag verkligen tyckt om sedan jag såg henne för första gången :)
jag skulle vilja ha en holländare med nedåt öron <3

En kombination mellan *Vallholmens* Jag Tror På Allt och Ch Golden Spike :) Hade varit något!
#10 haha jag tycker Maja ser ut som en dinosaurie när jag tar ner hennes öron
Jag skulle vilja ha en Belgisk jätte med rexpäls :D gosebjörn <3
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#12 heheh okej :P när jag tar ner Zingos ser hon ju såå SÖT ut ^^
Min drömmkul är med min kanin och hennes halvbror ;D
båda är SÄLSKAPS KANINER och inte hoppkaniner och den kullen skulle bli jätte bra för strössel (min kanin) är ett tjockt matvrak och en väldigt snäll liten plutt och noa (stinas kanin) är också Lite tjock och han är världens goaste så det skulle bli jätte goa och tjocka bäbisar!!! ;D
finns bilder på http://kaninbus.blogspot.com
/// Nellie på http://kaninbus.blogspot.com/
Engens Shadrin och Arrows Mesmerized Longing,
är säker på att det skulle bli superungar, och om ronja har kvar kenny, eller om jag köper henne, så är det planer på att den kullen blir av!
även
Adde <3 Bea skulle bli en drömkombination och dessa träffas nu i april :D
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Jag skulle vilja ha en unge som blir tuff, har personligheten och är en riktig livsnjutare!
Min dröm kombination skulle nog vara Stjärnans S CH Wellington <3 Min egna Solrosgårdens Whisper of the heart. Haha, då skulle jag kunna behålla hela kullen om jag fått ;) Doris är en så sjukt snabb liten brud med kapacitet så det räcker och blir över. Sedan är hon min lilla bebis som har personlighet och stannar gjärna för en mys stund. När hon klassat upp sig till minst svår med pinnar så ska jag nog ta en kull efter henne. Inte för att jag vet om jag skulle få låna Wille av Annelie, sedan tror jag dom är släkt då hon är besläktad med alla stora hoppled. Men vi får se i framtiden! 
Kram Hanna ~ http://typkaniner.blogg.se
Min drömkombination är mellan Tabbens Gt Ch Minas Anor och Amores Gd Ch Perspicuous! 
Min drömkombination hade varit min underbara kanin Laylock´s Project Runway by Miramax och Wiljans CH Falco. Falco bidrar till mer focus och stabilitet och Mim med fart. Båda kaninerna har enorm kraft i sina hopp. Hoppar hus båda två. Men ingen av dem använts i avel så man får bara drömma haha :p
/Ems
Min drömkombination är inte efter några champions, utan efter min egen Siri (milleniums starry night) som hittills tagit alla sina pinnar med vinst, och min egen underbara Albin (albendin) som står mig oerhört nära och har världens finaste temperament! Tror det hade blivit superhärliga ungar med lagom storlek (runt 2.7) kg, med bra fart och underbara språng.. Jag hade haft möjligheten att ta denna kullen, men eftersom Albin inte riktigt har kapacitet för eliten (ännu) så vill jag ha en annan högre klassad hane till Siri :)
Jag skulle vilja ha en unge efter Diamonds Ch Nyfiken av Onyx (nu är han visserligen död, fast man kan ju alltid önska) ♥ Diamonds S Ch Cherub of the Mist! 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
en kull mellan Skåningen och Pox :D nu är ju båda killar, men i fantasin ;) skulle ha varit något! :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Har redan min dröm, Khaos Nix Nought Nothing "Nemo" <3 Han är efter Diamonds Ch Nyfiken av Onyx och Diamonds S Ch Cherub of the Mist!
En av mina största önskningar var att få en unge efter min egna Ronja, Flamencos CH Premier Rose och Hobbe, Grenens Gt CH Trofénougat - å en sådan liten önskning har jag ju nu, mot alla odds <3
Sen finns det ju massor av kaniner som man tycker om men håller med Hanna kommer inte på just nu "kombinationer". Gillar spitten, Stjärnans CH Spitfire men tyvärr har han Arris i släkten, vilken jag inte vill ha.
CH From Above är en annan hane som jag kommit att älska just inom aveln. Tyvärr lever han inte idag men jag har honom att tacka för mycket. Har fått äran att få en kull efter honom som visade sig bli sagokaniner ;-)
En kombination jag skulle agt förr (tyvärr lever ingen av dem) är mellan Snöflingns Gt CH SevenEleven och Diamonds S CH Born With Pride.
#22 Hööh… Det var dom jag skulle vilja ha en unge från. Visste inte ens att dom hade parats 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#24 Jo, Khaos Sago-Kull är efter dem :)
Födda feb 2010.
#25 Trist att man inte hade en sån då…
Fast det finns ju så mååånga andra fina kullar! 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#7 nämen åh, nu blev Lego lite rörd :) Lego är då himla underbar:) en unge efter honom tillsammans med Silverados CH try to stop me "lilja" vore inte fel;) Eller så skulle jag vilja ha en från mina egna Carrie och Gizmo. Men Gizmo är ju kastrerad så det är ju kört;) Ok nu blev det mest mina egna, men jag tycker ju att de är så underbara:)