Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1435 ggr
Kassy
0

Hane sökes till parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja para min hona med en fin hopphane till våren Glad

Sweety's Cherry Coke

E: Cinnamons Chakra U: Solliens Prokodille

Klassad i KAF

Rak: Msv 1 pinne

Krok: Msv

Höjd: ELIT

Längd: 160cm (inofficiellt 190cm)

Meriter: Kommer, har inte hennes papper ännu

Om Keso

Keso är en vädurshona som dock är av den lite mindre sorten (båda föräldrarna vägde 3 kg), men hon lyckades ändå få 9 ganska stora ungar i sin första kull.

Keso är en helgo tjej med hjärtat på rätta stället. Hon är kul att hoppa och försöker alltid, även om det inte alltid går så fort. Hon är klassad medelsvår i bana (och den höjden har hon inga problem med. Hon har en pinne i rak) och är elit i höjd. Hon fick även testa längd hemma precis innan kullen och då hoppade hon 160cm.

Sökes

Keso söker en kille med god hoppvilja och hindersäkerhet. Gärna klassad minst msv eller högre, men inget krav!

Färg spelar inte så stor roll.

Inga defekter och inte släkt med Keso (Keso är som obesläktad med alla stora hopplinjer)

Annars är jag öppen för förslag :)

Jag bor utanför Hudiksvall i Gävleborg, men kan ta mig till Stockholm och runt om i Gävleborg.

Har du en hane som kan tänkas passa?

PMa eller mejla mig på: blabarskaniner@live.se

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

hugoochip
0

Kolla in på min hemsida, och kolla på Pralinens Benjamin Britten:) www.enternetyshoppkaniner.weebly.com

Kassy
0

# 1 Ska fundera på det, då jag bor ganska långt ifrån skåne ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

Kassy
0

Putt

[Sophieeee]
0

Jag har en kille, dock också i skåne. Dvv hane, född 07, madagskar brokad, PMA om du vill veta mer så kan jag berätta =)

[_hsleiufhbtv]
0

Även jag har en kille, japantecknad och endast släkt med luckyleden. Svårklassad i rak ock krok, enormt härligt temperament som jag gärna vill föra vidare! Finns film på honom på youtube om du söker på "wonder's albendin" från tygelsjö där han placerade sig båda dagarna :) PMa om du vill veta mer. Visserligen finns även jag i Skåne, fast eftersom pappa är lastbilschaufför så kan jag åka med honom och ta mig högre upp i landet :)

Kassy
0

# 4 Vill helst ha en större hane (ca 3 kg) eftersom Keso är lite för liten än vad hon var tränkt att bli då hon är minst i sin kull, alla andra i kullen (och föräldrarna) blev runt 3 kg.. # 5 Han såg fin ut, skulle du kunna berätta mer om honom? :)

[_hsleiufhbtv]
0

#6 PMar dig!

Kassy
0

Putt

[_hsleiufhbtv]
0

Albin var inte av intresse alltså? ;)

Kassy
0

# 9 Jo, men vore enklare att hitta en hane som bodde lite närmare ;)

[_hsleiufhbtv]
0

#10 på så vis ;)

Juliaskaniner
0

Jag bor i värmland och har en hane, Chili, som är klassad i medelsvår, han är viltgrå mantlad, och msv klassad :) är dock ganska kompakt :) men läs om honom på www.stormshoppkaniner.weebly.com  :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Juliaskaniner
0

han är ganska stor, en stor dvv, 2.5 eller något tror jag.. han hoppar bra och sånt, kan dock bli lite seg ibland, men hoppar 1.70 långt ungefär och har hoppat 75 högt :) nu är han lite ur kondis, men när han har kondis så är han riktigt duktig! tog 3 pinnar på raken då :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -