Vikt?
Hej!
Jag har en stor hona (Inte kraftig, utan en stor och fin kropp) och hon väger där kring 2.7 kg. Är det på gränsen till övervikt för henne? Tänkte mest om det är dags att minska på pelleten eller grönsakerna. Tacksam för hjälp! Det gäller honan på bilden, Solrosgårdens Whisper of the heart. Mamma: Khaos Scarlet Fever Pappa: Sävast CH Livshunger
Har hon en stor och fin kropp tror jag inte att det är någon fara, aktivera henne mycket ska det nog bli bra! Har en hona här hemma som väger runt 3 kg men inte alls tjock utan en kraftig liten sak ;)
Kram Emelie och djuren!<3
Jag har en hona som väger 3 kilo, stor och ganska grov (förutom harhuvudet), för tillfället är hon lite för mullig kanske..
Hon är en har/väduskorsning, efter sus och donna.
Men är din tjock då? För isf är det ju bara mer motion som gäller :)
Stolt fotograf! :D Hanna, hon är INTE tjock! Schvamla inte ;) Om du tycker att hon känns lite stor så är det ju bara att motionera henne mer… Btw hur mkt pellets ger du nu igen? :)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Tack för alla svar! #3 Haha! ^^ hon känns lagom så.. En halv dec, får hon mer så blir det bantning för hon har lätt att gå upp i vikt. :3

Din honas mamma är väldigt stor hon med så tycker inte det är konstigt att hon är stor ;) hennes morbror här hemma väger minst 3,4 kg utan att vara tjock :)
Precis som hos en hund ska du kunna käna revbenen lätt. Är hon i fint hull behöver du bara lägga handen på revbenen så lär du känna dom svagt.
Som Emma säger, mamma Scarlet är ju en stor donna och tycker inte hon ser tjock ut på bilden. Tjocka honor har dessutom en tendens att få hakpåse (även hoppavlade) å det har hon ju inte en tillstymelse till så :)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#5 å #6, tack för svaren! Btw, vilken är det du nummer #5 har? :) har hällt i scarlet och sett henne flera gånger och hon är en riktig jätte, så Doris storlek är jag inte förvånad över. Det var mest vikten. ;)
Kaninen som Emma har är kuklbrodern till Scarlet, Frasse:) Khaos jumping frenchman of main
Då hade jag rätt, gissade på honom. :)