Starta upp igen
Hej! Jo jag kastrerade min hane i oktober förra året. 75% hermelinkanin 25%. dvv. Han har tidigare arit jättespringig, dragit olika rekord då och då. Nu har han tappat allt. Jag hoppade en rakbana ed kanske 3-4 hinder på ca 20 cm. Han gick inte att tagga igång riktigt. Är det pga kastreringen eller att han bott inne i vinter och antagligen tappat konditionen en hel del. Skulle verkligen vara jätte tråkigt om han själv inte tycker att det är roligt att hoppa längre då han verkligen taggade till förut så fort han såg ett hinder… Jag ber er om hjälp!! ursäkta vissa stavfel eller liknande sitter vid min mobil och skriver :)
Kram Emelie och djuren!<3
Ja, endel av "kastrerings-defekterna" är bla lungnare temperament, dom tjockar upp sig mer och får dåligt självförtroende.
Det är risker som man får ta när man kastrerar, därför ser inte jag någon ide med att kastrera en hoppkanin.
Hoppas att det ordnar sig, eftersom nu är det försent att ändra sig 

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
:( Hoppas han piggnar på sig Em! Han kanske blir piggare till våren när han får komma ut? ( du vet ju hur lite jag kan om kaniner) ;)
#1 Jo, detta vard dock ett måste då vi skulle köpa en hona men uppfödaren hade sett fel och vi hade honom ihop med en annan hona.
#3 Ja ibland blir det så tyvär
(Alternativet var att du gav dom varsin bur)
Det du kan göra är nog mest att konditionträna (var han innekanin?) i olika miljöer så han förbättrar självförtroendet.
Är det så att han inte vågar ta för sig längre elr har han bara tappat all lust och vilja?
Sen får man bara finna sig i att det inte går lika fort som förut, bara han har ett intresse för hoppningen.
Det kan också vara det att han tagit det chill för länge och inte riktigt kommit igång med kondisen 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#4 Ja just då hade vi inte plats eller pengar för två burar :(
Ja han var innekanin eller ja frotfarande ända fram till våren. Han har ju varit ute i rummet lite då och då och även ute när vädret tillåtet.
JAg vet inte riktigt men på banan han hoppade det gjorde han men det var snigelfart som gällde och han stannade efter varje hinder och man fick verkligen försöka få igång honom vilket inte gick så super bra :/
Jo det har jag självklart förstått även att han kanske till och med inet vill hoppa längre. Men det känns som som det vore synd om han tappat allt och måste sluta med hoppningen om han inte tycker om det. Ska anmäla mig med honom till en lätt den 18 Mars och se hur han känner sig där.
Jo förhoppningsvis då han bott inne sedan i höstas och inte tävlat på hela vintern, alltså inte hoppat på ganska länge då jag inte velat riskera att hans stygn ska gå upp :)
#5 Såklart att det är tråkigt om du mst sluta helt att hoppa med honom.
Det verkar ju som att du vet vad du håller på med, så det blir nog bra ska du se 
Hoppas nu att det bara är kondisen och självförtroendet som saknas, eftersom det går lätt att bygga upp!
Lycka till nu med Oddan (?) 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#6 Ja, hoppas hoppas! :D Kondisen är ju lätt att bygga upp och självförtroendet kommer väl eftersom antar jag, tackar ;) Självklart äre Oddi the poddi :) Haha