En bra kost, vad är det?
Vad är en bra kost för kaniner som är aktiva?
JÄTTETACKSAM för svar!
Johanna Gudinge
MASSOR med hö, grönsaker som tex rödbeta, rädisa och sallad, lite pellets kan dom ju också få men bara så dom håller hullet :)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Finns det något man bör tänka på gällande pelletsen? Asså sort menar jag :)
Johanna Gudinge
#2 En bra pellets-sort har ett fiberinnehåll på över 18%(gärna över 22%), ett proteininnehåll på ca 14% och ett lågt fettinnehåll på ca 1-4% beroende på vilken ras och hur bra den växer till sig. 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Tack! 
Johanna Gudinge
Som Svartkanin sa så ska det vara mycket hö, vanligt foder (i detta fall för mina kaniner endast pellets som foder istället för någon fullkost blandning) och grönsaker/rotfrukter. Sedan är ddet ofta bra med lite hårdbröd för tändernas skull. Men man ska ha koll på hullet!
#6 Där har du liiite fel ;) rabbit royal är ju en blandning, och den maten används av de flesta kaninägare. Supermat verkligen!
Och hårt bröd, är inte särskilt nyttigt. Någon gång då och då. Istället, se till att kaninen/erna har fri tillgång på tex äppleträdsgrenar.
Som #7 säger då innehåller bröd mkt stärkelse och kalorier så det ska man passa sig för att ge för mkt :)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Kan meddela att min kanin bara får ett knäcke vid typ julafton. För det hade jag koll på att det inte var nyttigt. 
Johanna Gudinge
#7 jag menade att JAG ger bara rena pellets ingen blandning ;) men tack för svaren till min kommentar! :D Och mina kaniner får endast bröd i en liten skala då och då :)
#10 missade det sorry ;)
#11 det är lungt ;)
#8 anledningen till att man inte ska ge bröd är väl främst för att det är så mycket mjöl i? osäker tjej som inte kommer ihåg riktigt 
#13 Ja det stämmer. Mjöl = stärkelse. Stärkelse = socker.
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se