Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 583 ggr
kyrkeliden
0

Kyrkeliden's 2012

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en kull planerad i år. Denna kommer tas någon gång efter SM 18-19 februari.

U: Skärbo's Gt CH The Moments of Happyness

Happy är enligt mig en idealisk hoppkanin både utseendemässigt och i psyket. Hon är en riktig diva som vet vad som gäller på banan och gör allt som oftast sitt bästa. För mig är hon väldigt lätt att samarbeta med och vi vet vart vi har varandra. Hemma är Happy en snäll tjej som inte gör mycket väsen av sig så länge hon får det hon vill ha. happy har en kull sedan tidigare men ingen av de ungarna tävlar.

Happy är elitklassad i samtliga SM grenar med rekord 75cm/210cm i höjd/längd. Är champion i rak och krok. Största meriterna är hennes tre SM placeringar. På tre av våra fyra SM tillsammans har hon placerat sig bland topp tio och i höstas tog hon hem en 4:e plats i krokbana.

E: Eternal's Caribbean Dream

Dobby är en snäll och mysig kille som alltid gör sitt allra bästa. Vad jag sett av honom är han en riktig kompis som ställer upp i alla väder. Sparsamt tävlad. Detta blir Dobbys första kull.

Dobby är svårklassad i rakbana och medelklassad med pinnar i krok. Tävlar ej höjd och längd.

----------------

Jag valde Dobby till Happy dels för att jag vill låna hem hanen då Happy inte har riktigt ro att bli parad på tävling. Dels ville jag ta en kull utan Elliott och hanen skulle vara helfärgad. Samtidigt står temperamentet högt hos mig och Dobby är gudomligt snäll. Till Happy ville jag också ha en lugn och fokuserad hane då Happy i unga år var överallt samtidigt.

Tror detta kan bli en rolig kombination med riktiga kompisar. Kommer antagligen själv spara en unge, och en unge är tingad till hanens ägare.

Besläktade med: Kasper, Skåningens föräldrar, Lucky och Love av de mer kända leden.

Förväntade färger: Svart är helt säkert. Kan dyka upp japan. Brokat och helfärgat.

Intresserad? - maila mig på kyrkelidens_kaniner@hotmail.com

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus