Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettot-övrigt-måste-skriva-av-mig
Läst 1311 ggr
[Sophieeee]
0

Pratar med kaniner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har 2 kaniner som har förändrats helt. Den ena, honan har blivit jätte uppstressad, springer alldeles för snabbt fram till hinderna och hoppar ett hinder, sedan springer hon förbi nästa. Efter det springer hon in till husväggen och lägger sig där och trycker, eller vid något hinder och trycker. Jag förstår inte alls vad det är med henne.

Min lilla kille som blir 1 år i april känner jag inte heller igen. Han hoppar inte ett ända hinder längre. Förstår inte alls vad det är för fel. Om han hoppas så måste man sitta och envisas med honom otroligt länge. (typ 3 minuter?)

Båda två har hoppar hur fint som helst, hoppade precis allting. Och nu har detta hänt, vet inte alls vad jag ska göra - för båda två betyder mer än allt.

Kan det vara att något har skrämt de? Eller något annat så någon "djurpratare" kan försöka få reda på vad det är med de?

Sophie

En bild på hanen, Twist innan han förändrades..

Trollas
0

Den första beskrivningen du gav så verkar kaninen väldigt stressad utav situationen, det är nog bara att träna bort. Pröva att ha ett hinder och börja om från ruta 1 igen :)

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

SjögårdensKanin
0

Jag kan prata med djur och är 11år:)

Eriikaa
0

Du skulle kunna skicka ett meddelande till vargman här på iFokus och se om han kanske kan känna vad som är fel. Han läste av min kanin jättebra. Han kunde tillochmed känna att Puff hade haft tandproblem i sommras. Riktigt duktig var han. Så testa att skicka iväg ett mejl till honom och fråga om han har tid att läsa av dina kaniner! :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[Sophieeee]
0

#1 Jag vet, har testat det med båda. Tycker bara det är konstigt att de har hänt så plötsigt. Men man ska inte ge upp, så får fortsätta. Tack! :)

#2 Okej, haha. Vilka djur?

[Sophieeee]
0

#3 Okej, tack så jätte mycket!! :)

SjögårdensKanin
0

Mest kaniner men ven hundar och katter:)

[Sophieeee]
0

#6 Haha okej. Var bor du?

SjögårdensKanin
0

I katrineholm:) Kan åka en bit;)

[Sophieeee]
0

#8 Okej var ligger det?

SjögårdensKanin
0

I södermanland:)

[Sophieeee]
0

#10 Lite långt, bor nere i skåne ;)

*Hjärtats hoppkaniner*
0

Min kanin är också stressad av sig, men det från hennes bakre led. Att kaniner inte är sig lika, är när dem kommer inom tonåren och går igenom faser och kan såklart bara bli annorlunda. Men sök upp hjälp om du behöver det. Lycka till! :-)

[Sophieeee]
0

#12 Ja, jag fick hjälp av Vargman på övernaturligt i fokus och han fick kontakt med honan. Han kände sig andfådd (stavning?) när han försökte nå henne, så stressad och rädd va hon. Han kände också att det kunde vara något med hennes lungor/luftvägar. Han trodde hon skulle behöva lite paus, och nu har det inte varit så bra väder, så paus har hon fått :P Ska testa igen lite fårn början, med låga hinder och stanna henne såfort hon stressar upp sig och hoppas att det kommer fungera. Annars får de bli ett veterinär besök och kolla om det är nåt med luftvägarna.

*Hjärtats hoppkaniner*
0

#13 Det dära med luftvägarna låter inte så bra.. Håller tummar och tår för att det ska lösa sig!

[Sophieeee]
0

#14 Tack! Glad