Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 1300 ggr
[EllenAlicia]
0

Vilken kanin?

vilken ras tycker ni är bra på att tex hoppa längd höjd och sånt?

lägg gärna in en bild!

jag tycker holländare är bra!!

[EllenAlicia]
0

putteliputt

NaDa...
0

Min hollis är bättre på längd, medan mina dvärgvädurar är bättre på höjd. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[_hsleiufhbtv]
0

Jag tycker harkorsningar utan tvekan! :)

gaabriellaaa
0

Helt enkelt kaniner som är avlade för hoppning - dvs. hoppkorsningar Glad

alicekanin
0

Min kanin Ville är ev en korsning mellan dvärgvädur och hermelin. och han är bäst på längd men han är ganska bra på höjd också=)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

[EllenAlicia]
0

jag tycker holländare och dvärgvädurar värkar bra :)

hugoochip
0

Håller med Gabriella, vädurskorsningar som är avlade för hoppning :) Harkorsnigar är även dom trevliga att jobba med.

[EllenAlicia]
0

hehe okej :)

Elina.
0

Slanka & högresta hoppkorsningar.

[EllenAlicia]
0

okej :)

vad har ni själv för ras om du tävlar i hoppning?

jag har hollis

[_hsleiufhbtv]
0

Jag har en vädurlejonkorsning, en vädurhermelin och en harevädurskorsning :) harkorsningen är utan tvekan duktigast! :)

*Hjärtats hoppkaniner*
0

Slanka kaniner med långa ben som är framfödda till hoppning. Dom kan i början ha lite dålig koll på dom långa benen, men dom flesta har ganska lätt med det!

[EllenAlicia]
0

okej, tack för svar :)

PandaFish
2

Jag tycker inte att rasen eller kropstypen spelar roll utan psyket. Jag äger själv bara hoppkorsningar och de som har rätt kroppstyp är ofta väldigt bra lämpad men sen finns det dem som tex min Yrsa, som verkligen har naturen emot sig och inte är så stor eller har så långa ben men hon har farten, kapaciteten och framförallt viljan. Så jag tycker att de kaniner som har mycket fart och vilja och kan tagga till ordentligt är de bästa hoppkaninerna, oavsett ras,storlek eller utesende:)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

[EllenAlicia]
0

jag kommr hoppa med minmedelstora ras :) bara för skojs skull x)

[Malin H]
0

Jag håller med PandaFish, att rasen eller kropstypen inte sperlar så stor roll utan psyket. Jag och några andra i klubben jag tävlar i brukar hoppa med hermeliner och de brukar ofta gå bättre än vissa tex dvärgvädurer, holländare eller hoppkorsningar även fast dom är väldigt små. Då är inte ens de hermeliner vi tävlar med avlade för att hoppa.Glad

Många tycker att hermeliner inte är bra hoppare och man har hört några berätta om kommentera dom har hört, som att man ska skaffa riktiga hoppare istället, även fast hermelinerna har vunnit över de "riktiga hopparna" i vissa klasser. Flört

Asplyckans kaniner
0

min teddy är bra på längd & min dvv är bättre på höjd Glad