Vill ha mer fart!
tass
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En av mina honor var väldigt seg ett tag men har efter mer träning så har hon fått mycket mer fart :)
Förut: (bruna kaninen)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu :)
(i augusti)
Så jag tror att han kommer bli snabbare efter lite mer träning. Har ni nyss börjat tävla? ^^
Filmerna blev lite hackiga i uppladdningen här på iFokus såg jag nu :/
Men du ser ju skillnaden :)
I början gjorde jag så med min ville att han skulle springa några varv om dagen runt huset för att få upp konditionen. Så om du ska gösra detta tenk på att kanin ska hälst inte stanna. Men var försiktig för jag tror jag höll på för länge för nu är han för snabb tycker jag så var försiktig.
Lycka till:)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Ska prova det 
Min kanin Lakritz har varit en riktig seging (vilket hon fortfarande är ibland, men det har blivit mycket bättre) Hon brukade inte komma imål på maxtiden ens i mini!
Jag började att hoppträna på olika platser, i hennes fall då hon var mycket försiktig. Med tiden så började hon bli säkrare på sin sak och började springa snabbare inne på banan och nu går det bara frammåt!
Så mitt tips är att låta din kanin bli riktigt säker på det den ska göra och framför allt tycka att det är riktigt kul med hoppningen. Vissa kaniner är bara lugna och försiktiga i sitt beteende och det får man bara acceptera. Det kan också bero på att din hane är kastrerad då dom av det, blir mycket lugnare i sig.
Hoppas att du får någon nytta av dethära 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#7, jag hoppas att Zingo inte ökar farten =Dhon blir rädd om jag springer bakom henne så jag måste gå fort, men hhon lär väll sig snart att det är inge farligt ;)
#8 Ja, dom lär sig fort sålänge träningen är possitiv 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Så är min kanin också ungefär. Hon är jättedukigt på att hoppa. Men ibland kan hon va lite "seg/trög". Och nu är hon ju i Msv. (har inte debuterat ännu) så jag undrar hur det kommer gå där. Fler hinder, och högre höjder… :P
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Ngn som har tips??