Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 2945 ggr
bellamollylovee
0

Bästa Tävlingsminnet

Här kan du berätta om ditt bästa tävlingsminne, och lägga ut bilder och filmer.

(Visste inte vilken grupp)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

gaabriellaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tassavtryck. Vet inte vad mitt bästa minne är .. kanske när min kanin slängde sig över 160cm eller när han gick dubbelnolla för första gången.

Popstar
0

Måste väl vart första pinnen eller någonting sådant, gud vad man var stolt haha :P

gaabriellaaa
0

#2 eller du har nog rätt .. första pinnen var det säkert, kommer ihåg att jag var jätteglad :)

Sashhi
0

Oj, det finns massor av den på lager. Tredagars i GKHT är alltid, varje år ett av de bästa tävlingsminnena. Sen så säkert första pinnen och om inte annat så var jag rätt glad när "jag" fick mitt första cert :) Ja, alltså det finns massor. Jag tycker att gemenskapen är minst lika kul som att tävla själva kaninerna, så det är även gånger då kanske kaninerna inte gått så bra, men man har kul i gemenskapen ändå.

Not your mom, not your milk.

kyrkeliden
0

Första lilla tävlngen minns jag allt, hihi :)
Gick inte så bra men var så kul…alla träningarna i lilla lokalen i Önnestad, mina o Jozzes egna kvällar med träning där o muffins :D

Men ja tävlingar….jag rangordnar dem inte, alla kaniner har sina minnen o ja…

Teddy
Med denna kille fick jag min första elitkanin. Segerloppet löst på Kista är ett minne som jag nog aldrig glömmer (minns fortfarande nervositeten innan start i finalen).
Hans första cert som han tog på sin elitdebut i krok, wow! Han blev elit i krok dagen innan å sen ja…haha minns nog mest hur Elli satt o grät av lycka över det, hihi ^^

Tuva
Denna kaninen är en enda stor lycka att få ha som tävlingskompis. Stämmantävlingen, 7:e platsen i rakbana, hennes första höjdcert! Segerloppet på Falsterbo!
Championtiteln o Great titeln kan jag inte uttala mig om. Förstår det fortfarande inte!

Happy
5:e platsen nu i krok sm. Å Champion o great titeln som känns så fantastiska då jag vet hur mycket som vi lagt ner för att lära känna varandra! Segerloppet på SM. När hon hoppa höjd på SM…haha Tina vart så förvånad o trodde mina klubbkompisar skoja med henne när de berätta hon tidigare hade hoppat 65cm, o nu försökte på 80cm..haha!

Ronja
Denna tjej är så härlig på sitt sätt. Så olik mina andra kaniner. En tjej som när hon kom inte verkade lite på någon och som det nu märks att hon litar på mig och därav tror jag resultaten kommer nu som de gör :D

De två övriga busarna har ju precis börjat sin tävlingskarriär. Så minnen kommer komma där med ;)

haha blev massa minnen! Vet inte vilket som är bäst…eller ja, alla är precis lika bra!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[AlboKaniner]
0

Mitt bästa tävlingsminne är min allra första tävling med kaninen Tick-Tack, vi ställde upp i Rak minioch vann!!!!

Har tyvär inga bilder eller filmer kvar, ca 2 år sedan xD

PandaFish
0

Mitt bästa tävlingsminne måste nog vara när jag tog mitt allra första cert med Pia :) Det var våran tredje elitstart och hon gick på 0+0 jättefint <3 Och vann gjorde vi också som enda nollfelarn :)

Och på Bergslagstrofen i sommras när jag hoppade Pia i Countess Memorial (höjd cup). Hon klarade alla höjder i första försöket 55,65,75,80,85 och sen hoppade hon 90 i sista försöket. Gud vilken känsla att hoppa så högt kan inte fatta att en liten kanin kan ta sig över 90 cm :P När vi hade klarat det fick vi en massa applåder, gud så stolt jag var över Pia plutt <3

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

PrinzeZz
0

jag kan faktiskt inte placera mitt bästa tävlingsminne,… jag har så många, men inget som sticker ut på riktigt… Första pinnen, Första Certet, Första Placeringen i SM, tredagarstävlingar på campingar,…

Jag kan inte välja de är alla så underbara…

eller jo, jag har ett men det räknas nog inte till ett tävlingsminne, det var en känsla jag nog aldrig kommer uppleva igen…

När jag fick ut min första kanin ur rasmassorna i nyköping…

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

volly04
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt bästa tävlingsminne var nog när Molly gjorde en dubbelnolla i msv i Tingstäde. Det var nog den regnigaste dagen på hela året . Och Molly som kan bli lite stressad av olika ljud var lugn som en ko … eller vad man ska säga  :)

(inte den bästa bilden direkt)

Kolla gärna in min blogg!

Mvh Elin

Pralinens
0

Oj.. Jag har så himla många roliga minnen från alla år som kaninhoppare, alla träningar med Sandra&Josse i talldungen stackare säger jag bara ;), första pinnen, först certet, första champion titlen osv..

Men det som verkligen känns starkast är Josifs segerlopp på SM nu i våras, helt underbar känsla, och han var så duktig lillskrutten, jag var så himla stolt över honom :)

Slänger in en film så ni kan få se det, jag ser dock rätt dum ut i början när jag inte vet om jag vill springa med honom eller om jag ska låta han springa själv ;)

http://www.youtube.com/watch?v=u3wpMmJDfuE

hugoochip
0

Måste nog ändå säga att en av tävlingarna i Kvidinge har varit den roligaste!

Då min egenuppfödda lilla skrutt går på 0+0 och tar första pinnen, Rakel som gör sin msv debut och går på 2+0 och tar pinne och kommer tvåa! Och Hazienda gick på 1+0 och vann msv och blev svår i rak!!

Har så många, men detta är nog ett av mina bästa :)

hjartelyckanskaniner
0

Jag tror det är i kvidinge när min lilla tönt (sorry Sandra och Jozza, men han är min söta tönt) sprang på 7 sekunder. Han har nog aldrig varit så fokuserad på hinderna och det var nära att vi rev lite hinder pga farten. Han var lite smått trög vid start, men när han kom över start så prang vi för fulla muggar! Jag har aldrig haft så ont i benen och jag höll på att dö av att jag var så anfådd. Den natten var Alf riktigt trött och han orkade knappt äta sin mat utan skulle sova på huset. Jag var så stolt över honom!
Sandra var hon den stoltaste uppfödaren just då, fast du kanske är det alltid?;)
Jag tror att Alf även hoppade längd den dagen och hoppade 120 trots att han bara hoppat 90 hemma. Visst det kanske inte låter så mycket, men jag var stolt som matte!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hjartelyckanskaniner
0

Jag menade Botan:P Felizia gjorde så att min hjärna flippade ur:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hugoochip
0

13# Hahaha xD

KaninPiggelin
0

tassavtryck =) Jag har bara tävlat tre gånger, men försat tävlingen var ett kul minne :D

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Hipptipp
0

Mitt bästa minne är när min underbara lilla kanin Tropical dream som tyvärr inte lever längre fick sin första pinne genom att hoppa på 1+0. Jag har nog aldrig varit så stolt i hela mitt liv som jag var den dagen. :)

bellamollylovee
0

Putt :)

Fotoryttarnas.se

[.Jylle.]
0

Tass… Jag har aldrig tävlat men jag ska nog börja snart med min kanin Ludde! :)

KaninPiggelin
0

Har nu upplevt många minnen sen jag skrev här sist! :)

Första pinnen, första cupen (som en av mina kaniner kom tvåa i) och att en av mina kaniner bara har 1 pinne kvar i rak och krok innan hon blir medel : D

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Ambellah
0

*TASS* :D

Mvh Alice och Morpen :)

alicekanin
0

Jag har bara tävlat en gång så det får väll vara ett bra minne;) kom precis så att jag inte fick en pinne:/

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Sweety
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt bästa tvälingsminne var när jag debuterade med Loka i rak mini. Vi gick ut på 0+0.. det var både min och Lokas första tävling… det var en väldigt speciell känsla.. :3

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

*Hjärtats hoppkaniner*
0

Bästa minnet måste nog vara på skördedagarna.. Doris hoppade med fart, bröt inte ut och sprang rakt fram! 0+0 <3

Emzan
0

måste säga att mitt bästa tävlingsminne var min första tävling! :)

Jag startade i lätt rak med min kanin Soie, och vi dubbelnollade, vann och gick upp til msv! jag minns att ajg var väldigt glad efteråt :)

www.ezmiez.se - Tazz Hoppkaniner

[EllenAlicia]
0

tass

bellamollylovee
0

Mitt bästa tävlingminne är nog min första dubbeltävling/tvådagarstävling, hade så sjukt roligt då, trots att regnet öste ner större delen av helgen ^^

Fotoryttarnas.se