Hur gör man föratt börja Tävla ?
Hoppas att Rubriken är bra !
Men min fråga är alltså ;
När man ska börja hoppa , vilken klass hur höga hinder , hur många hinder är det osv … ?
Min kanin är 16 veckor , och hoppar ungefär 25 cm …
Dock har jag bara övat ungefär 2 hinder ,
Jag har hittat en klubb , om man nu måste vara med i en ?
Och sen dethär med tävlingsböcker , kan man köpa en på plats , eller måste man beställa ?
Slänger upp en bild på Sötan !
Det är olika från klubbar men i den jag tävlar i finns inte lättny och vet inte riktikt hur de är. Men om du ska börja tävla kan du välja mellan mini klass eller lätt. I mini är det 20 cm höga hinnder och jag tror att det är 6 hinnder. I mini kan man inte få någon pinne i denklassen. I dentävlar man för skoj skull kan man säja. I mini klass behöver man inte vara medlem i någon klubb och man behöver inge tävlings bok. I lätt klass är det 30 cm höga hinnder och det är nog 8 hinnder. I denna klass är det så att om man har fått tre pinnar går man upp i medel svår. I lätt måste man vara medlem i en klubb och ha en tävlings bok.
Hoppas att du för stod skriv annars till mig;)
vilken klubb var du hade hittat?
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Örebro hopparna ! 
Så då behöver jag inte bli medlem i klubben ?
Gud vad bra , tack !
Och jo jag förstår !
okej då var det inte samma klubb;)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Kaninen måste ha fyllt 4 månader innan den får starta i någon tävling. I KAF är det vanligast att man startar i lätt ny första gången, och där får hindrena max vara 30cm.I lätt ny och lätt är det 8 hinder. medelsvår och svår är det 10, och i elit 12.
Jag tävlar ibland hos örebrohopparna :) En trevlig klubb ^^,
#4 Oj , då kanske vi ses nån gång ? ^^'
Tack för svaren , ska läsa på lite här hemma !
Och längta tills nästa gång jag ska hoppa med lilla Flinga (har schema) ! :)
Åh det är så typiskt, ena min kanin kan hoppa upp till mitt skrivbord som är ungefär 140cm högt men det fattar inte meningen att hoppa över ett hinder XD
Har inte hittat nån mini I Örebro , det kanske kommer någon snart…
Men annars så tar jag Lätt Klass !
Har beställt ett hinder nu , och får troligtvis massa i julklapp/Födelsedagspressent ! :)
I Örebro finns 2 "hoppklubbar", ena är Örebrohopparna (kaninavelsföreningen) och andra är ÖLKH Örebro Läns Kaninhoppare (SHKRF).
I Örebrohopparna börjar du på lättny, nästa tävling kommer att vara innomhus i Kvinnersta (Örebro) i slutet på november/början på december och det kommer vara krokbana. Information om denna tävling kommer snart ut på hemsidan. Mer om detta kan du läsa på:
ÖLKH håller på att planera för sina vintertävlingar och leta ridhus, vet ej när nästa tävling är. Då kan du hoppa mini. Om ÖLKH kan du läsa på:
Jag vet inte riktigt var du bor men om man vill åka en bit finns ju tävlingar åt Karlstad och Västerås hållet också…..
MVH Åsa (medlem i både ÖLKH och Örebrohopparna)
Åsa i Karlskoga