Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 2155 ggr
LovePoppy
0

(S) Hoppkaninungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 13/9-2011 föddes 9 ungar, varav en dog vid 8 dagars ålder. Namn kommer snart. Kulltemat är Blomkullen!

Ungarna blev 6 veckor i tisdags, den 25/10.

U: Stjärnan´s Pianella

u: Siverados Secret Wind

e: Stjärnan´s Gt Ch Wellington

Pianella är en helt underbar kanin som är dotter till Svenska mästaren i höjdhopp, Wellington! J Hon är urgullig och är en riktigt smart kanin. Hon är nyfiken av sig och älskar att springa. På banan är hon snabb och har plockat pinnar på nästan varje tävling! Hennes hittills snabbaste och finaste lopp gick hon igenom banan på 8 sekunder och 0 fel. Pianella hoppar fina höga språng över hindrena, och är alltid fokuserad på banan, så det blir nästan aldrig några korrigeringar! Dock har Pianella inte hunnit tävla så jättemycket ännu. Pianella är en vädurskorsning med fin slank kropp. Pianella är 1,5 år.

Klassning:

SKHRF Rak - Medel, 1p           Krok - Medel

KAF Rak - Medel, 1p               Krok - Medel, 1p

Längd och höjd har hon ej startat, men hemma har hon hoppat ca 190cm och 60cm.

E: Ersdalens Finntroll "Mikkel"

e: Silverados Try me on "Trolle"
u: (Vallholmens) Jag tror på allt "Häxa"

Mikkel ägs av Marie-Louise Åkerberg. Mikkel är verkligen ett charmtroll. Han är hur mysig som helst att ha att göra med överallt. Han är en väldigt lätt kanin att handskas med. Mikkel är en kanin som tar pinnar för fullt. På banan är han oftast fokuserad och har ett piggt tempo genom banan. Han har en slank kropp och hoppar högt över hinderna. Mikkel är en vädurskorsning på strax över 1 år.

Klassning:

SKHRF Rak - Svår, 1p,                  Medel, 2p

Höjd ej elit - 1p                            Längd ej elit - 1p

KAF Rak - Svår, 1p Krok - Svår

Höjd ej elit - 2p                            Längd ej elit - 1p

Ungarna är hur goa och nyfikna som helst. De hoppar redan upp i knäet och gör glädjeskutt! Med dessa underbara föräldrar tror jag att ungarna kommer bli väldigt mysiga att ha att göra med och tror även dessa kommer att ha fart på banan! Jag ser verkligen fram emot att få se dessa ungar på banan, då jag tror de verkligen kommer att älska det! Ungarna kommer antagligen ligga runt 2,5 kg.

Då jag bara kommer att kunna behålla en av dessa underbara ungar, så är dessa ungar till salu. Jag har ännu inte bestämt vilken jag ska behålla, men bestämt är att jag kommer att behålla en hona. Jag ser främst att dessa ungar kommer till hopphem, men även andra är välkomna att höra av sig. Jag väljer köpare när de är runt 8 veckor. Ungarna finns i Sävedalen, men transport kan säkert ordnas om det är så. Så även fast du bor längre bort, tveka inte att höra av dig. Jag brukar tävla på Västkustens, Trestads och Smålands tävlingar, och i Kaf i Tvåstad Dals.

Dessa ungar kommer att kosta 350:- och då ingår även härstamningsbevis och köpeavtal.

Hjärtligt välkommen att höra av er med intresse, frågor och fler bilder och filmer. J

Mejla till: johannaputte@hotmail.com

Jag ser verkligen fram över att få följa dessa ungar på banan!

//Johanna Berglund

Golden Choise "Glimma" Viltgul, hona?  (Denna kaninunge kommer antagligen att stanna hos mig. Dock är det inte säkert så det är fritt fram att visa intresse även på denna kaninungen.)

LovePoppy
0

Viltblå, hona?

LovePoppy
0

Viltblåbrokad, hona?

LovePoppy
0

Viltisabella, hane?

LovePoppy
0

Viltgrå, hane?

LovePoppy
0

Viltgråbrokad, hane?

LovePoppy
0

Viltgulbrokad, hane?

LovePoppy
0

Viltgulbrokad, hane?

LovePoppy
0

Den viltisabella är nu tingad!

Kaninungarna är leveransklara nästa helg! :) Kan eventuellt levereras till Utställningen i Nuntorp den 5/11, om någon är intresserad som ska dit.

ALLA kaninungarna hoppar redan 20 cm :) De springer väldigt fort och gör glädjeskutt!

Någon som är sugen på en liten hoppare?

Hör av er till mig: johannaputte@hotmail.com

LovePoppy
0

Ingen? :(

Alexinas
0

Jag skulle gärna vilja köpa en kanin men mina föräldrar tycker inte att vi har tid med flera eftersom vi har en liten guldhamsteruppfödning. Men jag skulle tycka det var jätte kul eftersom det är hopp kaniner och det är en sådan jag vill ha, en som man kan hoppa med. Jag kanske kan övertala mina föräldrar eller så? Vi såg en jätte söt grå lejonhuvad kanin i en djuraffär men jag vet ju att det inte är så bra att köpa hos djuraffärer. Men den var iallafall järre söt :)

Hoppas att du får alla sålda och jag skulle med glädje gärna köpa en kaninunge om jag fick… Glad

LovePoppy
0

Ja, jag hoppas med jag får sålt dem. Skulle vara såå roligt om någon skulle vilja ge någon av dessa småttingar en chans!

Zekaan
0

Vad är dom för ras ? (:

LovePoppy
0

De är vädurskorsningar! ;)

Zekaan
0

okej :)
Viltisabellan är riktigt sööt ! :D

LovePoppy
0

#14 Ja den är sööt, och blev den som blev först tingad!

Kanske du är intresserad av någon hoppare? :)

Zekaan
0

#15 kanske :)
Var bor du? (:

LovePoppy
0

# 16 Jag bor utanför Göteborg i Sävedalen/Partille. ;) Om du bor i närheten får du jättegärna komma och kolla på dem :D

LovePoppy
0

Spirit of Freedom                                                                         

Den busigaste och tuffaste kaninen i kullen. Ska vara först att testa allt. Älskar att hoppa och hoppar stilligt! :D Någon som skulle vilja ha denna busungen? ;) 

Priset är inte det viktigaste, utan att denna hona kan få ett kärleksfullt hem är det viktigaste :)  Priset diskuteras!

Zekaan
0

#17 Själv bor man i skene, kanske hört om lilla hålan bredvid kinna ? :D
Har du kanske några nya bilder på småttingarna? (:

[.Jylle.]
0

Är det någon hona som är kvar? Och isåfall vilken? :)

LovePoppy
0

#20 Den viltbå och den viltblåbrokade är kvar bland honorna!

[.Jylle.]
0

#21 Ok!! :)

LovePoppy
0

#22 är du intresserad av en hona? De är leveransklara nu till helgen! :)

Om du bor i närheten kan du få komma hit och kolla! :) Vart bor du?

[.Jylle.]
0

#23 Vill nog inte ha en tyvärr… :(

LovePoppy
0

#24 varför inte? :(

[.Jylle.]
0

#25 Jag gillar inte viltblå så mkt… Vet inte vf… Men du har inte någon annan kull på gång eller som redan är kommen? :)

LovePoppy
0

#26 Nej, tyvärr inte :(

[.Jylle.]
0

#27 Ok :(

[.Jylle.]
0

#27 Ok :(

LovePoppy
0

Men du är inte intresserad av en hane?  Du kan ju komma och kolla på de små, kanske att du fastnar för någon :)

LovePoppy
0

Spirit of Freedom - viltblåbrokad hona, som är den busigaste kaninen i kullen. Hon ska undersöka allt och vara först med att testa allt. En pigg kanin med mycket vilja, och hoppar gärna.

Blazing Star - viltgulbrokad hane, som är den minsta kaninen i kullen. Han är den lugnaste kaninen i kullen och gillar att mysa. Hoppar gärna, med lagom fart.

Love in the Mist - viltblå hona, som är en av de lugnare kaninerna i kullen, men springer gärna i hagen och gör glädjeskutt. Hoppar gärna. Väldigt trevlig och social.

Fairy Dance - viltgråbrokad (rödförstärkt) hane, som är mycket framåt. Han är väldigt pigg och hoppar gärna och har egen vilja.

Breath of Heaven - viltgrå hane, som är en av de lugnaste i kullen. Älskar att mysa och är social. Han hoppar gärna, med ett lagom tempo.

Golden Stardust - viltgulbrokad hane, som är den största kaninen i kullen. En lugn kanin som hoppar gärna med ett lugnt tempo. En mysig och social kanin.