Låna ut på foder?
Jag har nu tyvärr insett att jag inte längre har tid att ge min kanin den tid hon förtjäner men då jag inte är redo att släppa taget om henne efter 1,5 år så funderar jag på att lämna ut henne på foder typ 6 månader.
Vågar man det?
Är det någon här inne som har lånat ut sin kanin?
Hur har det fungerat?
Sen undrar jag även ifall någon har något slags fodervärds avtal/kontrakt att dela med sig utav. Jag har ingen koll på vad som ska finnas där i och det sista jag vill är att hon ska försvinna spårlöst ifall fodervärden skulle få för sig att sälja/avliva henne…
Har lagt ut en annons på blocket nu men endast för att kolla intresset och vad det finns för slags hem till henne där ute.
http://www.blocket.se/stockholm/Varldens_underbaraste_kanin_36671172.htm?ca=11&w=1
Jag och min syrra har startat en djur passning.
Och vi ställer gärna upp på att ha din kanin ett tag mot en liten slant ;)
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus
Jag har haft tre kaniner på foder och lånat ut en själv, och ja det vågar man tycker jag =)
Man kommer överens om allt.
Har man avtal kan det ju stå där att dom inte får sälja/avliva kaninen, och är det påskrivet får man ju inte göra det.
I fodervärdsavtalen jag har fått har det stått infomation om kaninen, släkt, kontakt uppgifter och sånt. Och sen allmäna lagar ich regler som ägaren har satt, typ som att kaninen inte får säljas, inte får ta kullar på den, veterinär kostnader m.m,