Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 1282 ggr
Stiinisen
0

Super Glad !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis hämtat hem min lilla Bäbis !

Hon bodde på en djuraffär där 5 ungar satt i en 130 cm bur (!) Jag vet att man inte ska köpa kaniner från djuraffär osv, men kände att jag räddade henne !

Hon är lite rädd , men hon somnade vid min sida nyss , och hon kommer bli en Toppen Hoppkanin !

Hon satt i en Kompost Galler hage förrut och upptäckte att hon kunde gå emellan "hålen" , så det blev en liten jakt !

Men Hon är 14 veckor , och heter tilfälligt Flinga !

Hon är Hyper , och är nyfiken !

Jag är kär , kan jag väl bara säga !

imorgon ska jag få en ny bur till de [ min kastrerade hane och henne , hon har dock ej fått träffa hanen änn , jag lyder ju era råd ! Flört ]

Får nog sätte hönsnär runt buren , och sen 'vänja' henne vid att vara ute !

Stackarn har aldrig fått smaka på gräs försänn idag !

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Hoopys
0

Å vilken söt :D

Lycka till! :)

[EllenAlicia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

gullig,en sådan ville min kompis köpa på en djuraffär, den hade blåa ögon oxå( på djurmagazinet) för vi tyckte synd om dem.

dom är oftast ''taskiga'' på djuraffärer tycker jag!! lycka nu till med din kaninSkrattande

alicekanin
1

Litar inte riktigt heller på djur affärer. Min första kaninvar väldigt agresiv och blev inte tam hur jag än gjorde. Och min kanins systar hade min syster och den fick en sjukdom. (Ganska allvarlig det var 50-50 på att hon skulle överlev!) Men blev frisk. Men efter ett halv år låg hon bara helt stilla( altså inte som vandlig utan som om han var död!) Och vi gav henne vatten i en spruta och försökte göra så hon drak (Låter hämskt menn annars skulle hon dö) Och la henne i buren. Men nästa dag när min systar skulle ge henne mat dog hon när min systar höll i henne:(

Sen några månader efter fick min kanin samma sjuk dom som min systars kanin fick. Men det var inte lika allvarligt. Och så gick dagarna och blev piggare och piggare. Men sen låg hon helt död! Försöker få bort tanken men tyvär går det inte:(

Kaninsystrarnas mamma eller pappa hade särket samma sjuk dom som dom hade. Och det viste dom särket. Dåligt av dom tycker jag dom vill bara käna pengar men dom fttar inte att någon som köper kaninen kommer bli jätte ledsen.

Men din kanin ser veldigt glad och frisk ut:) Hoppas jag inte gjorde dig ledsen nu med min historia.

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

kaninsnobben78
0

Jag köper inte  från djura affär  kaniner längre  gjordte de jag va liten

köper från uppfödare .jag är glad jag köpte min kanin Freddie han har blevt dukig hoppkanin han tävlar medelsvåren nu

Mina andra  kaniner jag har nu  har jag fått gratis

Vad söt kanin,

Plopp4
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte min kanin ifrån Djuraffär. Då visste jag inte så mycket om att man helst inte ska köpa från Djuraffär och så. Men jag ångrar inte att jag köpte henne. Hon betyder allt för mig. En duktig hoppare är hon också. Har redan kommit upp till Msv i både Krok Rak :)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

[EllenAlicia]
0

#5 kul :)