(S) Hoppkaninungar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den 13/9-2011 föddes 9 ungar, varav en dog vid 8 dagars ålder. Namn och kön kommer senare på dessa ungar, men kulltemat kommer att vara någon blomma.
**
U: Stjärnan´s Pianella
**
e: Stjärnan´s Gt Ch Wellington
u: Siverados Secret Wind
Pianella är en helt underbar kanin som är dotter till Svenska mästaren i höjdhopp, Wellington! J Hon är urgullig och är en riktigt smart kanin. Hon är nyfiken av sig och älskar att springa. På banan är hon snabb och har plockat pinnar på nästan varje tävling! Hennes hittills snabbaste och finaste lopp gick hon igenom banan på 8 sekunder och 0 fel. Pianella hoppar fina höga språng över hindrena, och är alltid fokuserad på banan, så det blir nästan aldrig några korrigeringar! Dock har Pianella inte hunnit tävla så jättemycket ännu. Pianella är en vädurskorsning med fin slank kropp. Pianella är 1,5 år.
Klassning:
SKHRF Rak - Medel, 1p Krok - Medel
KAF Rak - Medel, 1p Krok - Medel, 1p
Längd och höjd har hon ej startat, men hemma har hon hoppat ca 190cm och 60cm.
E: Ersdalens Finntroll (Mikkel)
e: Silverados Try me on "Trolle"
u: (Vallholmens) Jag tror på allt "Häxa"
Mikkel ägs av Marie-Louise Åkerberg. Mikkel är verkligen ett charmtroll. Han är hur mysig som helst att ha att göra med överallt. Han är en väldigt lätt kanin att handskas med. Mikkel är en kanin som tar pinnar för fullt. På banan är han oftast fokuserad och har ett piggt tempo genom banan. Han har en slank kropp och hoppar högt över hirderna. Mikkel är en dvärgvädur på strax över 1 år.
Klassning:
SKHRF Rak - Svår Krok - Medel, 2p Höjd ej elit - 1p Längd ej elit - 1p
KAF Rak - Svår, 1p Krok - Svår Höjd ej elit - 2p Längd ej elit - 1p
Ungarna är hur goa och nyfikna som helst. De hoppar redan upp i knäet och gör glädjeskutt! Med dessa underbara föräldrar tror jag att ungarna kommer bli väldigt mysiga att ha att göra med och tror även dessa kommer att ha fart på banan! Jag ser verkligen fram emot att få se dessa ungar på banan, då jag tror de verkligen kommer att älska det! Ungarna kommer antagligen ligga runt 2,5 kg.
Då jag bara kommer att kunna behålla en av dessa underbara ungar, så är dessa ungar till salu. Jag har ännu inte bestämt vilken jag ska behålla, men bestämt är att jag kommer att behålla en hona. Jag ser främst att dessa ungar kommer till hopphem, men även andra är välkomna att höra av sig. Jag väljer köpare när de är runt 8 veckor. Ungarna finns i Sävedalen, men transport kan säkert ordnas om det är så. Så även fast du bor längre bort, tveka inte att höra av dig. Jag brukar tävla på Västkustens, Trestads och Smålands tävlingar, och i Kaf i Tvåstad Dals.
Dessa ungar kommer att kosta 350:- och då ingår även härstamningsbevis och köpeavtal.
Hjärtligt välkommen att höra av er med intresse, frågor och fler bilder. J
Mejla till: johannaputte@hotmail.com
Jag ser verkligen fram över att få följa dessa ungar på banan!
//Johanna Berglund

#3 Skulle jag tippa på är viltisabella #4 ser viltgul ut i mina ögon och #8 är nog snarare viltblå än blå

Fast den är viltgul ;P Vissa är mer "sotade" än andra dvs mörkare.

# okej! Tack :) Men själv tycker jag den kaninungen är mycket mer lik bourgogne som en av mina kaniner är.
Vilket kön är den Viltgulbrokad kaninungen högst upp på sidan, och den ungen som är 3:e nerifrån? ("Okänd färg")
<3 Mvh Wellingtons Kaningård ~||~ Lejonhuvad Dvärgvädur <3
Wellingtons.weebly.com

Hej! Jag vet inte än vad det är för kön på dem. Men jag kommer skriva när jag vet det :)
Är du intresserad, och vilket kön söker du i så fall?
Om du mejlar mig så kan jag berätta lite mer om hur dessa ungar har varit hittills i betende!
är intresserad av #1 , #3 & #8 är ute efter en hona , är dem 100% dvv ? (såg ut som om mamman & pappan var dvv..)
när du vet könen på dem kan du ju hojta till i PM c:

#17 Pappan är dvärgvädur och mamman är vädurskorsning (lite större än en dvärgvädur) Så dessa ungar är inte 100% dvärgvädur.
Jag ska se om jag kan se könen till helgen och skriver givetvis då!
Det är bara och skriva alla frågor du har och även om du vill ha mer bilder på dem! :)
Kram Johanna
#18 , glömmde fråga om transport.. finns det möjlighet till transport ner till skåne ? :3
btw , kan du skicka några fler bilder på #1 , #3 & #8 :an ? :3 alicesikstromaxved@live.se
Är möjligtvis intresserad av 1, 5 & 6 Beroende på kön! :) Söker efter en hane. :) Är mest intresserad av dom två viltbrokade ungarna. Du kan väl skriva när du vet vilket kön? (:
Wellingtons.weebly.com

Uppdatering:
Skrev fel angående pappa Mikkels ras, han är vädurskorsning.
Mikkel tog idag en pinne i svåren i Kaf!
Färg + kön:
#1 Viltgulbrokad, hane? #2 Viltgulbrokad, hane? #3 Viltisabella, hane? #4 Viltgul, hona? #5 Viltblåbrokad, hona? #6 Viltgråbrokad, hane? #7 Viltgrå, hane? #8 Viltblå, hona?
Är möjligtvis intresserad av 6:an (: Men dom kommer att bli ungefär lika stora som föräldrarna va? För att egentligen är jag bara ute efter Lejonhuvad dvv och små vädurskorsningar till hoppning. Men tyckte att 6:an var så grymt fin och hade så otroligt fin färg så kan nog tänka på saken. :)
Wellingtons.weebly.com

#22 Ja, de kommer bli något mellanting som föräldrarna, de kommer då ligga runt 2,5 kg. Mamman är lite större än en vädurskorsning, men kan se stor ut då hon har slank kropp. Pappan är som en dvärgvädur fast med lite mer slank kropp än en dvärgvädur. Så de kommer inte bli jättestora, utan kommer mer se stora ut med deras långa hoppben och sin fina slanka kropp. Om du bor nära så får du givetvis komma och kolla på ungarna! Har du mer funderingar är det bara att skriva eller mejla mig! ;)
Ungarna är nu 4,5 vecka och hoppar redan över ett hinder på 10 cm, med egen vilja. Alla ungarna tycker det är jättekul att hoppa över hindret och hoppar fram och tillbaka :D
23#
Ja, det låter intressant! Har du nåon hemsida eller liknande? Har du någon bil på 6:an när han är så stor som han är nu så får du jätte gärna läga upp den!
Vart bor du någonstans? I närheten av sthl, i närheten av Enköping? :)
Wellingtons.weebly.com

Jag har ingen hemsida tyvärr. Men du får gärna fråga allt du kommer på via min mejl. johannaputte@hotmail.com :)
Tog kort igår på ungarna, men har inte laddat över dem än. Om jag hittar någon på 6:an så kan jag lägga ut den :)
Jag bor precis utanför Göteborg. Vart bor du? :)
Okej, men hur gammla är dom nu ungefär? Då Jag ska ner till Göteborg senare iår då jag ska para min hona påvägen till Göteborg. Skulle kanske kunna hämta upp bebisen påvägen då :)
Wellingtons.weebly.com

Den 18/10 var de 5 veckor! :)
Okej :)
Wellingtons.weebly.com

Gus, så förälskad! Men dom kommer att fälla öronen när dom är något äldre va?
Riktigt fin unge.
Men hur mkt kostar dina kanin bebisar? :)
Wellingtons.weebly.com

Vet inte om ungarna kommer att fälla öronen eller ej. Mikkel har ju hängande och Pianella har ju uppåtstående, men även lite hängande. Så kan inte säga säkert.
350:- hade jag tänkt ta, och då ingår även köpeavtal och härstamningsbevis.
Dock är priset inte det viktigaste för mig, utan ser främst att de hamnar hos någon som tycker om den.
Du kan väl mejla mig, johannaputte@hotmail.com :)
Kram Johanna

Vet inte om ungarna kommer att fälla öronen eller ej. Mikkel har ju hängande och Pianella har ju uppåtstående, men även lite hängande. Så kan inte säga säkert.
350:- hade jag tänkt ta, och då ingår även köpeavtal och härstamningsbevis.
Dock är priset inte det viktigaste för mig, utan ser främst att de hamnar hos någon som tycker om den.
Du kan väl mejla mig, johannaputte@hotmail.com :)
Kram Johanna
Okej, mig spelar det absolut ingen roll om den har hängande eller uppåt öron! :)
Men mejlar dig! :)
Wellingtons.weebly.com