Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 2280 ggr
Trollas
0

Nytt rekord!!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måste bara få skriva om helgens händelse!

Jag och mina två kaniner var och tävlade i helgen i härnösand, en dubbeltävling. Första dagen är det krok och höjd, det går ganska bra för mina kaniner som startar krok lätt. Andra dagen så är det rak, min lilla pojke tar sin första pinne! Men till det nya rekordet, det svenska rekordet!!

Vi ska hoppa längd och det är några startande i Eliten, vi kommer tillslut till 220 där åker några ut och det är två kvar. de länger till 255, deras klubbrekord. Ena river ut sig och vi prövar 275! Så jäkla coolt att kaninen klarar det på tredje eller andra försöket! Nytt svenskt rakord som inte slagits sedan 2009! Så himmla coolt att se!!

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

kyrkeliden
0

Kaninen var Kings Crystal Palace

En rättning, gamla rekordet är äldre än så….togs av Top år 2004. Alltså 7år gammalt.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

LoveYourRabbit
0

Ååh, vad roligt! Skrattande

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

Trollas
0

#1 Jaha! Det visste jag inte om :)

#2 Riktigt fränt! :DD

www.Fotoryttarnas.se ;)

bellamollylovee
0

Linda och Niko slår längdrekord:

http://fotoryttarnas.blogg.se/2011/september/grattis.html

Var verkligen skitcoolt att se, stort grattis :D

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Trollas
0

Så jäkla fränt att se alltså!!

www.Fotoryttarnas.se ;)

[mallan3]
0

#4 Lite OT kanske, men det ser nästan ut som att kaninen lägger sig ner och dör och sen kastar sig alla på den liksom..
Men sedan dom hoppat längd, brukar dom lägga sig ner sådär då? :)

KaninPiggelin
0

häftigt! :D

#4 är det okej om man tar filmen och lägger ut på en blogg? vill skriva om det nya rekordet ^^

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

bellamollylovee
0

7# Det går bra :) Länka till våran blogg bara så :)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Trollas
0

#6 Det är väl ganska ansträngande för kannien att hoppa så :) Sedan att alla kastar sig över den var för att alla blev så glada! :DD

#7 Det går bra bara du länkar till våran blogg ;D

www.Fotoryttarnas.se ;)

gaabriellaaa
0

Vad häftigt!! jag har sett en kanin hoppa 245cm tror jag det var, och jag tyckte liksom det var mäktigt Flört

#6 den blir självklart trött av att hoppa så långt, dessutom blir den kanske lite rädd när alla blir så glada Tungan ute

Tarkie
0

#6 Kaninen gjorde det just för den hade panik och föraren stressade kaninen. Det är när kaniner känner panik/hotade/stressade som de lägger sig tryckta mot marken i sådan fart.

I naturen funkar det som en skyddsgrej. Att leker kaninen död och trycker sig platt mot marken så ser inte fienden honom/henne.

Jag tycker absolut inte hanteringen är okej och djur har också känslor. Att putta sin kanin så hårt och pressa den (stressa ect) till det yttersta för att slå ett rekord. Är det sjukaste.

Jag undrar vart sporten är påväg. Stackars kaniner.

Tänk att eran tränare skulle stå och slå er för ni skulle prestera bättre.

[mallan3]
0

#11 Jo, det var det jag tänkte på, därför jag frågade om alla gör sådär efter att dom hoppat längd, eller om den blev skrämd.. :)

Tarkie
0

#12 Nej verkligen inte. Det ger en fel bild av oss medlemmar. Det är långt ifrån alla som gör på det sättet.

Du kan sitta och titta på när Höjdrekordet togs på 97 cm. Det togs helt lugnt och var underbart o se. Det är så jag tycker man ska vara gentemot sin kanin.

http://www.youtube.com/watch?v=rseGvI5PQRY

KaninPiggelin
0

jag tror också att den kan ha varit trött eller lite övertummlad efter hoppet :)

Ejmah
0

Tarkan du behöver inte klanka ner sådär, det var inte snällt oh gör garanterat många ledsna.
Var inte där och såg det själv, men ändå behöver inte hoppa på sådär om hanteringen.

Men som det såg ut på filmen så började alla skrika och stojja så fort den hade landat efter hindret. Då blir de allra flesta kaniner rädda och lägger sig.

Och nej alla kaniner lägger sig inte efter ett längd hopp.

/Ems

KaninPiggelin
0

Jag tycker att vi ska vara glada för det nya rekordet! :) Hade det varit fel hantering av kaninen hade det nya rekordet nog inte blivit godkänt :)

Tarkie
0
    Gör jag absolut inte! Jag tycker inte hanteringen var okej. Det är min åsikt och jag måste få uttrycka den och jag skrev verkligen inte det på ett kränkande eller nedsättande sätt.

Det finns ett klipp där man ser alla försök, tycker videon på bloggen är missvisande då man bara ser hindret och inte allt omkring osv.

Men jag hänger inte ut personer och vill man se det får man väl söka själv. Eller kolla SKHRF.

Och jag håller inte med i ditt resonemang man ser att kaninen lägger sig direkt när den landat att den börjar trycka sig mot marken innan ens publiken skriker. Har man studerat sina kaniner och läst på om vildkaniner eller bor i Stockholm som jag gör där det finns förvildade tamkaniner så vet man hur dom beter sig.

Den där kaninen var rädd innan hoppet och efter "hindret" som den behövde ta sig över så lägger den sig ner för det är då den har tid till att gömma sig för "faran" när inget står i vägen. I detta fall själva längdhoppshindret som stod i vägen för dens väg.

Men KLIPP kan alltid vara missvisande på sitt sätt. Tex dålig kvalité eller andra faktorer. Därför måste man veta att jag bildar min uppfattning på ett klipp och inte verkligheten.

Jag svarade på varför kaninen gjorde som den gjorde och varför jag tror det.  Inget annat.

Man måste kunna diskutera saker utan att folk tar allting som påhopp och kränkningar.

Herregud vart är vi påväg om jag inte ens kan uttrycka det här utan att man börjar med att folk blir ledsna.

Det är inte utan en anledning jag har ett A (eller MVG) som betyg i Samhällskunskap.

Nej det stämmer inte. Att Certifikatet blir godkänt eller inte har inget med hanteringen o göra. Hur långt kaninen hoppade har ingen betydelse alls.

Hej då.

KyrkelidensJosefin
0

hejja hejja!

kul med ett nytt rekord:D!

tycker inte att hanteringen ser illa ut…

klart att hon säkert är nervös när hon hoppar svenskt rekord:)

nej tycker det var super kul!

och det är klart att folk blir ledsna om tråkiga kommentarer kommer, det är humant.

Nu tycker jag vi gläds åt det här :)

hejja hejja!

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning

Trollas
0

Förlåt måste bara lägga in en flik att hon absolut inte slår sin kanin :)

www.Fotoryttarnas.se ;)

kyrkeliden
0

#19 nej det hoppas jag ingen här inte tror heller….

--------------------

Tyvärr verkar denna tråden vara påväg att spåra ut. Tråden skapades för att gratulera Linda och Niko till det nya svenska rekordet och tycker kommentarerna ska handla om det. Absolut får man ställa frågor MEN tänk på att det man skriver kan såra folk….

Skapa istället en ny tråd och diskutera kaninhantering där. Det är ett ämne man tycker olika om så är det, men just i denna tråd vill jag inte ha mer av denna diskussion. Vad man tycker personligen är upp till var och en, men som sagt diskutera då det i en ny tråd "allmänt om kaninhantering" och inte på ett sådant sätt att specifika personer pekas ut.

Som sagt - jag håller denna tråd under uppsikt och fortsätter det vara mer OT kommer jag eller någon av mina Medarbetare att plocka bort en del kommentarer. Inget vi vill - så snälla håll tråden ren!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

KaninPiggelin
0

#20 bra skrivet! :)

Säger grattis än en gång till Linda och Niko! ^^

KaninPiggelin
0

Hittat denna film nu på youtube, väldigt imponerad! Jag säger grattis igen! :D

http://www.youtube.com/watch?v=VeR4KIEN-xk