Första tävlingen
Har funderat lite över att anmäla min lilla Busen till en hopptävling i Lättny. Dem typ 2-3 första hindrena river han alltid, sen hopper han dem sista i ett enda svep jätteduktigt så jag tror inte det kommer bli särskilt superjättebra men vi kommer kanske iallafall inte sist hoppas jag. Men jag har några frågor:
*När är nästa tävling i närheten av Stockholm?
*Är det tävlingar på vintern?
*Hur kan jag träna bort hans ovana att riva dem första hindrena?
*Hur gör jag??
*Kan man träna två kaniner inomhus? Vi har ju två kaninungar nu men dem är ju innekaniner så… Fast den ena har jättestor potential för att hoppa tror vi.
Kolla på www.stkh.skhrf.com för tävlingar.
Även på vintern arrangeras det tävlingar i de flesta klubbar.
Det enda du kan göra är att träna. River han de första hindren alltid? oavsett om du hoppar samma vända några gånger till?
Ta kontakt med klubben närmast dej (stockholm?) så får du guidning om hur du gör för att anmäla och svar på alla dina frågor.
Träna inomhus går utmärkt.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#1 Har redan läst lite där, men hittar inga tävlingar nära mig och har ingen aning om var själva klubbsidorna ligger…
#2 klubbsidor? www.stkh.skhrf.com är ju hemsidan för stockholms kaninhoppare
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Ja, jag hade kollat på själva stora tävlingens hemsida. Jag hittade en i Blåkulla, men har ingen aning om vart Blåkulla ligger då jag sökte på hitta.se och där fanns det jättemånga Blåkulla. Finns det tävlingar inomhus på vintern, för innekaniner som inte kan vara ute? Och ja, han välter alltid första hindrena med flit fastän man tar ett till varv. Hade tänkt träna med honom idag och lägga upp här och visa, fast det började regna. Hoppade Belice och Flash istället här inomhus, gick ganska bra för att vara första gången så jag visar upp en film med dem istället. Vad kan jag göra för att förbättra mig själv och deras hoppteknik? http://www.videofy.me/blogger/videos/296805