Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettklasser-uppklassning
Läst 2228 ggr
[h-malm]
0

Rak eller krok?

Hejsan! Tävlar ni era kaniner i både rak och krok? Jag har bara ställt upp i rak eftersom jag tycker krok verkar så svårt, är det det? Vad tycker ni är "roligast", rak eller krok? Vad tycker era kaniner är roligst? :)

LinneaJohaanson
0

Jag tävlar mest rak men även lite krok. Mina kaniner tycker det är roligast med rak då dom får springa på utan att svänga. Och tycker kaninerna det är kul tycker jag det är kul!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

KaninPiggelin
0

Mina kaniner tycker rak är mycket roligare än krok ^^

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[h-malm]
0

Okej tack för svaren! Har tränat krok här hemma en gång med mina två ;) De gäller väl att man kan styra bra och att kaninen lyssnar och känner av så att den vet vart den ska? Mina blev ganska förvirrade men det funkade bättre när de kört samma bana typ 3 ggr..

[Fruktiz]
0

Jag tävlar både i rak och krok och mina kaniner tycker om det. För i klubben där jag tävlar är det rak bana och krok bana varannan tävling.

[h-malm]
0

#4 Okej, är det någon skillnad tycker du? Är det något som är lättare? :)

Popstar
0

Jag tävlar i samma klubb som fruktiz , så som sagt är d evarannan tävling krok och rak =) De beror på vilken kanin de gäller, men mina flesta tycker om rak mest.

[h-malm]
0

#6 Jaha okej, mina också ;)

[crashpapercut]
0

Jag tävlar i Värmlands Kaninhoppare och där har vi krok o rak varannan tävling. Egentligen tycker alla kaninerna om att hoppa både rak o krok lika mycket som det ser ut just nu. Men om jag måste välja en så är det nog krok, det är i krok de har flest pinnar osv. Men sen har jag några riktigt glada hoppare som tycker om höjd och längd också :)

[h-malm]
0

#8 Okej :)

[h-malm]
0

Erika gå in på din mail!!

[Fruktiz]
0

#5 Jag ser ingen skillnad, utan jag tror att mina kaniner tycker det är lika roligt med rak som krok.

[h-malm]
0

#11 Okej ;)

Sashhi
0

Jag tycker inte att det är någon skillnad. I krok är ju hindrena nummersatta och så får man ju gå banan innan man ska tävla, så svårt är det inte. Sedan ska man ju ha tränat kaninen så pass i sele att man kan svänga den i kopplet utan problem.

Mian kaniner är lika inne i krok som rak. Det blir lite mer hjärngympa för kaninen i krok också.

Not your mom, not your milk.

[crashpapercut]
0

Vilken mail ? Har du skickat något? För jag har inte fått något.

[h-malm]
0

#14 Din mail  swensson96@hotmail.com ;) Jag har skickat 2 ggr.. Ganska länge sen ")

[crashpapercut]
0

Jaha. Du, jag ska skicka stamtavlan o det, måste bara skriva den först, men tänkte göra det nu :) Skickar så fort jag kan.

twinkle
0

Twix min kanin tycker att det är rolligast med ett höggt inder och Baddarn tycker nog att rak är rolligast

[h-malm]
0

#16 Va glad jag blir! Trodde inte du ville prata med mig mer ;)

[crashpapercut]
0

haha, jodå. Varit lite mycket nu bara :p Men ska skynda mig ;)

PrinzeZz
0

det är skitsvårt att säga vad som är roligast, just nu är jag bortskämd med kaniner som går bra i både rak och krok, men måste säga att krok är nog roligast, det är så roligt när man får vara delaktig i loppet, inte bara springa brevid och vifta med kopplet.

Att hoppa med en kanin som har full koll och är lite lagom övertaggad i krok är nog det roligaste som finns

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[h-malm]
0

#20 Haha okej ;)

[AlboKaniner]
0

Jag tävlar i både och, själv tyckerjag at det är roligast med rak efterom man bara springer och tittar på kaninen, i krok hinner man inte fokusera på sin kanin och hjälpa den at komma rätt utan då måste man se upp med att kaninen inte alltid ska hoppa hindret som e framför dem och så ;)!

gaabriellaaa
0

Jag tävlar både rak och krok men måste nog säga att jag tycker krok är roligare, vet ej varför. Kanske för att man själv får delta mer :) Tycker dock inte det är speciellt svårt. Vet ej vad sune tycker är roligast, han bryr sig nog inte så mycket :p bebisen vet jag inte då jag inte hunnit debutera honom än.

[h-malm]
0

Mina niner blir helt förvirrade när jag tränar krok här hemma :P

PandaFish
0

Jag vet nog inte vad jag tycker är roligast, så länge jag får hoppa med mina kaniner är jag nöjd ;)

Men det är ju oftast väldigt kul att hoppa final i krok när kaninerna kan banan och man inte behöver styra dem utan bara springa med det är så otroligt kul och vilken känsla :D

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

alicekanin
0

min kanin tycker att detnär bäst när man buter lite då och då. Men jag trånar mest på krok bara för det är lite svårare än rak. Men jag ska nog tävla i både och:)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Ninnelille
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Båda och :) Jag gillar bäst krok, kombinationerna är inte lika hemska där ;)
En av mina, albin blir stressad i rak, men älskar krok :)
Håller med #25 att det är kul med final i krok när kaninerna förstår vad som ska göras :D