Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 830 ggr
Raspberrys
0

1a tävlingen?

Jag har en väldigt begåvad liten flicka på 6månader. Hon är väldigt duktig på hoppning i både längd,höjd och rak (har inte tränat mycket krok än) Så Jag undrar är det något man ska tänka på innan man blir medlem i en kanin hoppnings klubb? :) Verkligen glad om någon kan skriva ex. förberedelser, vilken klubb, hinder.  Allt som har med kanin hoppning att göra! :)

// Linda Meijer :)

Kramar

Linda & Djuren

kaninsnobben78
0

Hej kaninen måste vara seletränarde  så måste man tänka på vilkan regelar som finns i klubben  Occh vilken klass kaninen ska starta i  Om man är medlem i en klubb och börjar tävlar så måste man vara snäll mot alla medlemmar och andra som tävlar Och om kaninen är ny börjare  så måste man starta i lätt klass  så måste kaninen ha en tävlingsbok att tävlar,En sak måste tänka på Man få ej lyfta kaninen i selen eller  dra den  eller dressad de. Man måste ha bra sele till kaninen  flesta sele är förbjurden  ha på tävlingen  Och Koppel måste vara minst 2-3meter långt  Så måste kaninen ha en transportbur  vara i

På en tävlingen få man inte  ge kaninen  locka med godis

när  kaninen klara en banan mist fel den vinner   man få en pinne i klassen

om man få tre pinnar  så kommer kaninen till  medelsvåren

det sår på  hemsidan  sverigesriksförbuden

Man få inte använda fasta hinder  i hoppning   som vasa kanter, så inte kaninen kan skada sig på

Raspberrys
0

Oki :) Tack så väldigt mycket! :)

Kramar

Linda & Djuren

kaninsnobben78
0

Varisgod! Jag själv tävlar med mina kaniner .Jag har fått tips råd

Glad Jag har en liten mini klubb alla som har kaniner  ha roligt med kaniner jag har egen tävlingar m,m

Raspberrys
0

Jaha. :) Vad heter den klubben då?

Kramar

Linda & Djuren

kaninsnobben78
0

#¤4 den klubben jag är medlem i heter Tresstadskh  jag tävlar i

Min mini klubb heter kaninvännenskaninhoppare det min klubb är inte ansluten någon klubb  det bara ha roligt med kaniner m,m, Men jag har princis samma regel  en rikigt klubb

Min Hemsidan är http://www.nogg.se/kaninhoppningsklubb

Om du blir medlem i rikigt klubb  som nära dig