1a tävlingen?
Jag har en väldigt begåvad liten flicka på 6månader. Hon är väldigt duktig på hoppning i både längd,höjd och rak (har inte tränat mycket krok än) Så Jag undrar är det något man ska tänka på innan man blir medlem i en kanin hoppnings klubb? :) Verkligen glad om någon kan skriva ex. förberedelser, vilken klubb, hinder. Allt som har med kanin hoppning att göra! :)
// Linda Meijer :)
Kramar
Linda & Djuren
Hej kaninen måste vara seletränarde så måste man tänka på vilkan regelar som finns i klubben Occh vilken klass kaninen ska starta i Om man är medlem i en klubb och börjar tävlar så måste man vara snäll mot alla medlemmar och andra som tävlar Och om kaninen är ny börjare så måste man starta i lätt klass så måste kaninen ha en tävlingsbok att tävlar,En sak måste tänka på Man få ej lyfta kaninen i selen eller dra den eller dressad de. Man måste ha bra sele till kaninen flesta sele är förbjurden ha på tävlingen Och Koppel måste vara minst 2-3meter långt Så måste kaninen ha en transportbur vara i
På en tävlingen få man inte ge kaninen locka med godis
när kaninen klara en banan mist fel den vinner man få en pinne i klassen
om man få tre pinnar så kommer kaninen till medelsvåren
det sår på hemsidan sverigesriksförbuden
Man få inte använda fasta hinder i hoppning som vasa kanter, så inte kaninen kan skada sig på
Oki :) Tack så väldigt mycket! :)
Kramar
Linda & Djuren
Varisgod! Jag själv tävlar med mina kaniner .Jag har fått tips råd
Jag har en liten mini klubb alla som har kaniner ha roligt med kaniner jag har egen tävlingar m,m
Jaha. :) Vad heter den klubben då?
Kramar
Linda & Djuren
#¤4 den klubben jag är medlem i heter Tresstadskh jag tävlar i
Min mini klubb heter kaninvännenskaninhoppare det min klubb är inte ansluten någon klubb det bara ha roligt med kaniner m,m, Men jag har princis samma regel en rikigt klubb
Min Hemsidan är http://www.nogg.se/kaninhoppningsklubb
Om du blir medlem i rikigt klubb som nära dig