Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 1248 ggr
Magda
0

vuxen nybörjare?

jag är 27 och lite nyfiken på kanin hoppning..

är det vanligt med vuxna nybörjare på tävlingar och sånt?

är väl inte jättesugen på att tävla utan mer hoppa för att aktivera kaninerna, men man vet ju aldrig vad man kan få för sig Oskyldig

har aldrig hoppat med en kanin förut, eller ja, ett hemmabyggt hinder med en kanin jag hade när jag var runt 11 år *s*

kyrkeliden
0

Vad kul du är intresserad =D

Kaninhoppning är ju en sport man kan utöva, gamal som ung. Många vuxna börjar då de följer med sina barn och för att inte "bara" sitta och titta så börjar de så smått också. Sen ffinns det många som hoppat när de var yngre och haft flera års uppehåll och sedan kommit tillbaka.

Tror inte du behöver känna dig som ensam vuxen på tävling. Det är väldigt blandat i åldrarna och lite olika från klubb till klubb.

Tycker absolut du ska ta kontakt med någon klubb nära dig! Å kaninerna (de flesta iaf) brukar ju tycka det är superskoj att komma ut!

Så välkommen!, o välkommen hit :D

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

torpetskaniner
0

Som Sandra säger, så är det väldigt blandat i åldrarna när det gäller kaninhoppning :D

Magda
0

någon som vet om det finns någon klubb här i närheten av simrishamn Skrattande

kyrkeliden
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skånes Kaninhoppare
http://www.skaneskaninhoppare.se

Lunds Kaninhoppare
http://www.skhrf.com/lkh

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Magda
0

jag tror att jag ska köpa något hinder och prova iallafall, våran nya unga kanintjej hoppar nämligen upp på allt och över allt (inkl bord och fönsterkarmar) så hon hade kanske tyckt det var roligt..

:) har någon tips på vart man köper bra men billiga hinder?

LoveYourRabbit
0

Djuraffärer säljer tre st olika modeller, dock är dom inte så värst bra då dom lätt blåser omkull. Men billiga är dom, runt 200 kr. Sen så kan man ju även bygga egna.

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

Sofia-81
0

Måste få skriva av mej lite. Jag var 25år när jag skaffade 2 kaniner och jag har inte skaffat nå barn än. År 2010 såg jag att de ordnade hoppkurser här i min stad så då tänkte jag kanske man skulle börja testa lite hoppning med mina kaniner. Det började sakta med hoppkurs och samma år deltog kanske i 2 tävlingar eftersom det inte finns så många tävlingar här i österbotten. Och jag köpte in några hinder från artic libra så jag fick hoppträna dem här hemma. Och jag tyckte det var väldigt intressant och rolig sport, jag var ju redan 29år då så jag är ju ganska gammal tyckte jag eftersom det var så många yngre kaninmänniskor som sysslade med det här i finland. Men jag tyckte ålder inte spelar så stor roll, så jag har nog fått många nya vänner genom åldern som sysslar med kaninhoppning. Men i år har jag rest lite runt här i finland med de här kaninmänniskorna som bor här i trakten och deltagit i olika hopptävlingar som de har ordnat. Så jag tycker att det är roligt när nya människor provar på kaninhoppning. Sen får man bestämma själv om det är något att satsa på.

Magda
0

#7 vad kul att höra om folk som börjat som vuxna Skrattande

Sofia-81
0

#8 Jaa, jag ångrar inte mig alls att jag började med det heller. Kommer nog att tävla tills man inte klarar av det nå mer. Har just nu 5 kaniner som jag tävlar med och ibland får några nybörjar kaniner följa med och tävla. Så man hålls ju på samma gång i form av det. Skrattande

kaninsnobben78
0

Jag tävlar med mina kaniner jag är Vuxen jag är 33år  Jag började tävlar 2009

första gången tävlar jag inte jag hade egen min klubb hade egne tävlingar  det va några tejeer vi hade tävlingarar hade skoj med kaninerna

jag har kvar min mini klubb nu jag startade  den 2005