Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 840 ggr
KaninPiggelin
0

Hur gör jag på vintern?

I slutet av september ska jag debutera med min kanin som då är 4 månader. Hon bor inne hos oss nu men får komma ut varje dag i sele eller rasthagen.

Men hur gör jag när det blir hopptävlingar på vintern när hon bara är van vid att bo inne? Hopptävlingar i snön och i ridhus är det jag undrar mest över.

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Trollas
0

*Tass* då jag har samma problem

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

KaninPiggelin
0

putt

MusCarro
0

Det är inte ofta det är tävlingar UTOMHUS. Däremot i ridhus är ganska vanligt, men de jag känner som har kaninerna inne brukar ha liggunderlag och en filt i sina transportburar. Sedan inte ställa dem i drag eller direkt på marken då det blir kallt underifrån.

Så har vi löst det iaf :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

KaninPiggelin
0

Förra året var det bara en hopptävling på snö innan ävlingarna flyttade till ridhus.

Så om jag skippar "snötävlingar" och bara kör på ridhus går det då? Vill inte att hon ska frysa/bli förkyld : )

Hoopys
0

Att vara ute med kaniner som bor inne har jag hittils inte sett något problem med. Om det är snö på marken kan de gå på den en stund. Har inte sett innekaniner haft problem med att vara ute en kort sväng, så länge som det inte är -25 grader ute. Men några minus klarar de ett par minuter.

Det brukar vara ca lika kallt utomhus som i ridhus under vintern, det är iaf min erfarenhet. Men om det är en kortare tävling så kan du ha som #3 skriver, med underlägg.

Om du kollar kaninens öron lite nu och då, så att de inte blir jättekalla, och ser till att inte ha den ute för länge, så ska du se att det nog går bra :D

KaninPiggelin
0

kan säga att detta har löst sig nu då min tjej har flyttat ut! :)