Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1050 ggr
sweetys
0

Hoppkaniner efter Keso+Humphrey

Nu är de äntligen här! 7 st bebisar födda 29/7 efter
Sweety's Cherry Coke + Höjdens Angel of Triumph

Namnen kommer bli titlarna på de 7 Harry Potter böckerna (på bilderna är de 3 veckor gamla):

Sweety's Chamber of Secrets, madagaskar wienertecknad hane (vit fläck i pannan samt runt nos) TINGADuser posted image

Sweety's Goblet of Fire, madagaskar wienertecknad hona (vita strån i pannan, vit läpp, vit tå) TINGAD
user posted image

Sweety's Order of Phoenix, madagaskar wienertecknad hona (vita strån i pannan, vitt runt nos och blått skimmer i ögat) TINGAD
user posted image

Sweety's Halfblood Prince, svart wienertecknad hane (vita strån i pannan, samt runt nos) TILL SALU
user posted image

Sweety's Deathly Hallows, svart wienertecknad hane (vit fläck i pannan samt runt nos, och lite på bröstet) TILL SALU
user posted image

Sweety's Philosophers Stone, madagaskar wienertecknad, avled 4 dagar gammal

Sweety's Prisoner of Azkaban, svart wienertecknad, avled 8 dagar gammal

presentation av föräldrarna:

user posted image
foto: Ebbe Lensén

Far: Höjdens Angel of Triumph, brun zobel
Jessica om "Humphrey": Humphrey är världens härligaste kanin. Han är en underbar vän och tävlingskanin. Otroligt social, tillgiven, snäll och personlig. På banan hoppar han med mycket fart, vilja, spänst och kraft, och han har en otrolig kapacitet som kan ta honom över vad som helst. Dessutom är han mycket snyggt byggd: lång och smal i kroppen, långa ben, mycket muskler och högrest hållning.

Klassning:
Rak: elit
Krok: elit
Höjd: elit 65 cm (inoff.rek. 70 cm)
Längd: ej elit (inoff.rek. 210 cm)

user posted image
foto av Elin Nylund

Mor: Sweety's Cherry Coke, vit blåögd
"Keso" är min hona efter Dixie och Martin, och är med andra ord helt obesläktad, dock med många duktiga släktingar (exempelvis mamma Dixie är elit i allt utom krok där 2p saknas. Mormor Xena var elit i allt utom rak där en pinne saknades, farfar Birk saknade en pinne för bli elit i rak, farmor Naomi var svårklassad, och faster "Tintin" är elit i 3(?) grenar, systerdöttrarna Tambora och Cotopaxi som båda är svårklassade och har plockat pinnar på löpande band).

Keso själv har bara hunnit tävla drygt en sida i tävlingsboken, men hemma hoppar hon höghus och är oftast den skickligaste av mina på hemmaplan. Hon kan ha en massa fart, men oftast tar hon det lugnt. Hon är dock lika säker på att hoppa stillastående som med fart.
Debuten i medelsvår rak gjorde hon på stämmantävlingen och kom då på 10:e plats på 2+0 fel. Tyvärr var det 9 placeringar…. Men helgen efter tog hon pinne i rakbana på Semmelcupen i StKH med över 50 starter, och när tiden var inne för att kunna starta höjd så tog hon de pinnarna på rad också.
Jag tror Keso har fått hoppa final på alla starter hon har gjort.

Klassning:
Rak: Medelsvår 1p
Krok: Medelsvår 0p
Höjd: Elit 60 cm (70cm på träning)
Längd: ej startad, har provat en gång hemma precis innan parningen och då hoppade hon 160cm (provade inget mer).

Besläktat med: obesläktad med alla stora hoppled, både svenska och norska.

vid intresse, maila Jenny på jennyn.k@hotmail.com eller ring 070-3512225

sweetys
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nyare bilder finns här:

Direktlänk:
http://dayviews.com/sweetys/2011/9/2/

NaDa...
0

Underbart fina!, de svarta är ju sjukt söta!
Jar försökt få mamma att gå med på att köpa en kanin från dig, men det går inte så bra…

Lycka till!

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

sweetys
0

haha, ja du får tjata på. De är helt underbara :) deras mamma och morfar som bor hos mig är riktiga guldklimpar så jag skulle ju bli förvånad om ungarna blev annat än det ;)

de svarta är mina favoriter, tycker de är jättefina. och tuffa :)

sweetys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De svarta grabbarna är fortfarande kvar till salu (leveransklara på fredag). De är de klart snyggaste i kullen i mitt tycke!

Nya bilder från idag! http://dayviews.com/sweetys/2011/9/20/

Stiinisen
1

Synd att det är hanar ! ;/

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Stiinisen
0

oj han klicka där

Skulle skriva

synd att de är hanar :/
Behöver en bur kompis till min lilla pöjk här hemma !

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

sweetys
0

ja visst är det…. hade gärna sparat en hona själv. men har tyvärr ingen plats för en hane till.

De svarta är superfina….. deprimerad över att jag inte kan spara en sån ;)