Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 1055 ggr
Trollas
0

kan dem äta följande?

…Plommon

Annanas

potatis

?

TACKSAM FÖR SVAR!!

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

[Momiji]
0

Ananas har jag ingen aning om. Men plommon och potatis har jag hört att dom inte kan äta. Men, har fått felaktig information förut, så jag är inte 100 % säker

Trollas
0

1# Okej :) Tack :)

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

Kiyona
0

potatis kan kaniner äta men det innehåller mycket stärkelse och skall därav ges i mindre mängder. Annans går bra i små mängder som godis. Plommon går också att ge dock ej kärnan.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

torpetskaniner
0

Ananas är super för kaniner då och då! Rensar magen på hårbollar, min veterinär rekomenderar det. Dock är det inte så omtyckt av alla.. ;)

Kiyona
0

Min gammla kanin Willy som dock inte längre finns VRÄKTE i sig snanas!

När han hade sin sista vecka fick han mumsa på alla sina favoriter, ananas, melon sen fick han faktiskt i en egen skål vid matbordet äta hur mycket han ville av rice krispies multigrain som han alltid ville ha av men aldrig fick mer än någon nångång när man inte kunde stå emot hans tiggerier med att hoppa upp och ner i knäet, ställa sig på bordet vid skålen och försöka ta sig ner i skålen som om jag inte visste varty mina multigrain var, jädrans vad dem v ar goda ;/

Men ha är i kanin himlen nu…..min lilla willy knubb<3 det var tragiskt det som hände men vi fick iallafall 8 underbara år tillsammans.

Och min Willbur är självklart döpt efter honom. :)

För de kaniner som inte gillar ananas kan man ta papaya istället då det verksamma ämnet ävem finns i den frukten också.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

kaninsnobben78
0

kaniner kan äta Potastis

gaabriellaaa
0

plommon, som är en stenfrukt, är giftigt för kaniner. När jag var yngre och inte visste detta och vi hade plommonträd så åt min kanin ungefär 1 plommon om dagen hela sommaren, och han överlevde, så jag vet inte om det är så jättegiftigt direkt egentligen Flört