Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1169 ggr
Cloudberrys
2

Lejonhuvad Dvv hane

Hejsan!

Nu är det så att jag söker efter en Renrasig Lejonhuvad Dvv hane. (Okastrerad) Han ska hellst vara mellan 2-6 månader. Men har du en som är äldre kan du gärna höra av dig ändå! Han kan vara alla färger men hellst Svart med något fint tecken i pannan (t.ex bläs) eller Japantecknad, Gul/Svart eller Vit/Gul med gärna mkt vitt och brun/gult i. Han ska ha stamtavla, det är ett krav! Han får bo max 1h ifrån stockholm eller 1h från Bålsta! Han får inte kosta mer en 1´000kr.

Har du någon hane som passar in på kraven så tveka inte att höra av dig! :)

<3 Mvh Wellingtons Kaningård ~||~ Lejonhuvad Dvärgvädur <3

Wellingtons.weebly.com

PrinzeZz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

annonsera på Kanin-net.nu istället, här finns det väldigt få uppfödare till rasrena djur och vad jag vet ingen som föder upp lejonhuvad dvv.

Lycka till!

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Kiyona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag föder upp lejonhuvaddvärgvädur i Viltgul, G/s Japan med stamtavla dock kan man inte förvänta sig skyhöga poäng på utställningar än då rasen är relativt ny och få renavlar på dem sen är de två färger jag satsar på mycket svåra färger som tar TID&tålamod att lyckas med och mitt avelsarbete är uträknat att ta minst 10år att få fram lejondvv med bra kropp, rasprägel och färgerna viltgul&G(s  japan enligt vad standarden säger och ge poängen.

Dock garanterar jag friska kaniner med bra temprament och goda chanser som hoppkanin.

Vid sidan av har jag även G/s Japan, japannweiner, bockat, mantlat och andra färger kan förekomma i bland mina kel&hopp kaniner som jag tar kull på 1ggr/året.Dock ej planerat 2012 endast om intresse finnes.

men 2 viltgula kullar som är från avdelningen för utställning/avel/hopp/kel och där hoppas jag att de flesta skall gå att ställa och säljas med stamtavla. Resten säljs med H-bevis men har fullstam vilket går att avla vidare på.

Den ena honan Backsippans Kiara har precis gjort sin hopp debut och hoppning är hoon bra på sendan har hon en far som det hoppasd med så hoppglada kaniner är garanterat in denna kull.

och den andra Mystiquas Midvinter Sol är bättre i färgen har inte hunnit hoppa henne än men med tanke på att färgen är bättre på henne blir det större chans för ungar som jag kan s'lja med stamtavla.

Kolla min hemsida eller hör av dig om du är intresserad.

På bild ser du:

Backsippans Kiara Viltgul (skall kulla 2012 med lånad hane från koppartorp blir ungar med blandad pälstyp) och

Hagabergs Willbur G/s japan (Mycket duktig hoppare, Willbur är far till min hoppglada underbara Hachii som jag sparade från kull nr 1 mellan Leslie&Willbur från hopp/kel/ avdelning.)

)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

just ja. Avståndet….

Transport går alltid att lösa och jag åker själv upp till stockholm ibland då jag har släkt där och dem åker själva denna sträckan också.

bor 3 timmar från stockhoöm om man åker med tåg med 1 byte i gbg Varberg-Göteborg-stockholm.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Cloudberrys
0

Ja, kom på att pappa jobbar i göteborg ganska ofta, så transporten är nog inga problem. Men skulle dock behöva en hane så snart som möjligt, alltså typ senast november. Då min hona ska få sin första kull i Juni. Men du har möjligtvis inte någon hane just nu med stamtavla du säljer? :)

Wellingtons.weebly.com

Kiyona
0

Tyvärr har jag inte ens en avelshane med stam till mig själv nu i början då jag inte vinner något med på detta först jag kommit lämgre i avels arbetet. Och då kommer den bästa hanen att stanna.

Men till sommaren fåre jag 2kullar i viltgul de kommer ha fullstam.

Vilka/vilken färg/teckining tänker du satsa på?

Kul att du vill föda upp lejon dvv vi behövs!

Hos mig finner du viltgul&g/s Japan där blå anlagen skall ut ur mina kaniner.

Detta är jag förtillfället ensam om. De andra har blå, blå zobel, rysstecknat & svart men japan och viltgult kan förekomma dock med sina genetiska nackdelar gällande kriterierna för mina avel i mina färger.

Ingen jag vet har något just nu men kolla med Bredängen om hon har något till salu. Hon har sin uppfödning i större skala än vi andra hos hnne är det blått, blått blått. Zoblar, zobel siames du finner.

Uppofödare finns länkade på min hemsida.

**Mvh//Andrea **

Cloudberrys
0

Okej, jag behöver dock en hane tills februari senast, och har redan hittat en som jag ska köpa ifrån! ;)

Men tack ändå! :)

Wellingtons.weebly.com

Kiyona
0

har du någon hemsida till din uppfödning? :D intresserad.

eller  konmne4 dyu skaffa?

**Mvh//Andrea **

Cloudberrys
0

Jag har en hemsida ja, men den är dock inte riktigt färdig.. Men den heter i alla fall: www.Cloudberries.weebly.com

Cloudberry´s Lejonhuvade Dvv!

Wellingtons.weebly.com