Våran första start är på g!
Har nu äntligen efter mycket träning och engangemang anmält mig och willbur.
Efter att ha sett hur de flesta kaniner uppför sig släppte spärren och allt är kul och skämmabort sig existerar det?
Fick provhoppa banan i allingsås och blev chokad över hur duktig han var trots att vi aldrig hoppat krok med skumma hinder, massa människor och tajt med kaniner på banan.
Det jag total missat är vatten greaven den gick han över i allingsås.
Några tips på att få honom över vattnet istället för i det. Ska jag skippa att ta upp det nu, det är ju trots allt bara första starten.
Har även min nyligen registrerade Kiara på fem månader. Vi har inte ko mmit till hoppningen mer än två på rad dåm vi tränat promenad kommandon och tricks alt med klickern.
Tänkte ställa upp hinder nu ikväll istället för promenad och ta ett pass med rätt antal hinder och träna idag och en genom gång dagen innan sista anmälningsdagen. och se om hon minns principen.
Skall jag vänta eller kan det vara bra att tidigt introducera tävlingsmiljön?
eller ska kaninen vara en stark och säker hoppare först?
Är helt exaltherad haha :D
Några här som ska skutta på augusti hoppet?
Med tanke på Vattengraven kan du alltid ställa ett hinder ovanför eller hur man ska säga ^^ :D
Kram Emelie och djuren!<3
Vad kul :) Sjäv ska jag och min kanin göra tävlingsdebut i Uppsala (provstart) i September i mini-klass..
Lycka till på eran start! :)
förhoppningsvis finns det någon som kan hålla i en kamera och lyckas få en mäktig bild på mina fluffiga hoppetossaer att skryta med på hemsidan och här :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Allt gick super!
Willbur kom på plats 8 av 26.
Kiara kom i mål på 2minuter och 13 sekunder, vilket är bra då det var första tävlingen hon var med i och inte hoppat så höga hinder förut. Hon kom på plats 23 av 26..
Jag var också väldigt nervös och stressad då det var min första tävling och kaninernas första tävling.
Det var en lovande start och jag har lärt mig av mina misstag, ingen stress nästa gång.
Här kommer lite bilder på Willbur och Kiara :)
Och ett videoklipp på¨willburs omhoppning kommer här:
Grattis!! Tänk på att om du hoppar lätt så har du hur många korr som hellst på dig ^^
Kram Emelie och djuren!<3
¤6 Tackar! ^.^
Det visste jag inte. trodde man bara hade max tre stycken. hursom blev det bara e½ korr på sammanlagt banan+omhoppningen.
Nästa tävling skall kaninerna få glänsa utan att jag stressar upp dem med min stress.
det där var i tvåstadal va? tvåstaddal ligger under KAF och i KAF delar man inte ut korrigeringar, du kan mao korrigera hur mycket du vill utan att få fel
även i medel-svår-elit
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Den bilden tog jag! Om jag inte minns fel! ;D Det gick ju Superbra för dig Andrea! :D
#9 haha! Hej johanna där var du!
Ska du till tvåstaddals KM nu på lördag?
Ja det gick super. :D

Nej, tyvärr inte! Ska gå på bio den dagen :D

Nej, tyvärr inte! Ska gå på bio den dagen :D
Jag kommer vara där som domare och delaktig ansvarig för hoppningen om det är något :) Carro heter jag! Var även där i Alingsås!
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
detblev inget Km :( mona 1200kr som 2st är skyldiga mig har nreedan slösat upp dem spå får vänta och måste prioritera att bygga klart 3st burar + vaccineringen och alla räkningar så min budgett blev en aning krossad när jag räknade med ddem pengarna den här månaden.
Men tränas gör här för fullt! :D
anordnas väl hoppning i september?
det blit ingen hoppning i alingsås under ungdjurs utstöllningen eller? ska dit med Kiara nämligen.
Blir i Lilla Edet där vi hade KM, 17 september.
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*