Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1577 ggr
minkaninester
0

(S) Stjärnans Lavender Perfection

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

E: Stjärnans S. CH. Wellington
_Svenskt rekord i höjdhopp, 97 cm. 
_Färg: Viltzobel manteltecknad
Ras: VädurskorsningRak: Elit, 7 cert. (Ch.)
Krok: Elit, 10 cert. (Ch.)
Längd: Elit, 1 cert, 220 cm. 
Höjd: Elit, 5 cert, 97 cm. (Ch.)

U: Silverados Secret Wind
Färg: Viltgrå
Ras: Vädurskorsning

Rak: Svår, 2 pinnar.
Krok: Svår, 2 pinnar.
Längd: Ej Elit
Höjd: Ej Elit

Mer om föräldrarna kan ni läsa här;
http://67.23.246.50/~runaways/stjarnans/

---
Namn: Stjärnans Lavender Perfection
Färg: Viltgul brokad
Ras: Vädurskorsning
Ålder: Fyllde 1 år den 3 juli.

Rak: Lätt, 2 pinnar.
Krok: Lätt
Längd: Ej startad
Höjd: Ej startad

Ella, som hon då kallas är nog den mest personliga kanin jag någonsin träffat. Hon väldigt nyfiken och är orädd för det mesta. När jag fick hem henne så var hon mer harig i utseendet än vad hon är nu, men fin är hon fortfarande! 
Hon är ganska högrest när hon väl sträcker på sig, men för det mesta är gräset mycket roligare än att visa upp sig!

I hoppningen var hon först ganska osäker och sprang mycket åt sidorna, men numera är det max 2 korr när man tävlar, och hon hoppar högt och luftig över. När hon tar i för kung & fosterland flyger benen upp i luften och hon blir så snygg då!

Jag vill att Ella ska komma till någon som har mer tid för henne än jag har, anledningen till att jag säljer henne är att jag kan inte ge henne den uppmärksamheten som hon kräver längre. Jag början 9;an nu i höst och skolan tar upp mycket mer av min tid än vad jag skulle vilja att den gjorde.
Den nya ägaren ska kunna ge henne ett livslångt hem där hon kan få uppnå sin fulla kapacitet inom hoppningen, hon är väldigt sparcamt tränad & tävlad, därav klassningen.  
Det som passar henne bäst är rak, då hon är ganska dragig när man ska styra henne, men detta beror helt på mig då jag tyvärr inte lagt speciellt mycket tid på att träna henne i krok.

Det är viktigt att den nya ägaren har erfarenhet inom kaninhoppning men framförallt inom kaninhantering.
Hon är ingen första kanin eller enbart kel kanin!

Det smärtar något oehört att skriva denna annonsen, och tårarna är inte långt borta just nu. 
Men för hennes egna bästa så tror jag att hon kommer må psykiskt bättre om hon kommer till en ägare som har mer tid för henne!

Jag har ingen brådska med att sälja henne, utan hon stannar här hemma hos mig till rätt köpare dyker upp!

Hon bär på bettfel, kan kolla vilket led det är, 
och därför går det INTE att avla på henne. 
Jag kollar regelbundet hennes tänder och hon har inget bettfel!

Känner du att detta är en kanin för dig?
Kontakta mig då på min mejl för mer info, bilder och filmer.
Var inte rädd för att fråga! 

hafeti_@hotmail.com

Där når ni mig absolut lättast!

Priset disskuteras med rätt köpare!

Min speciella tjej, tackar Annelie för denna underbara kanin, ren personlighet rak igenom denna kaninen… ♥Stjärnan's Lavender Perfection "Ella". <br /> Tror hon skulle starta sin första tävling om något vecka på denna bilden. <br /> <br /> Foto: Hanna Persson <br /> <br />Stjärnan's Lavender Perfection "Ella".  Tror hon skulle starta sin första tävling om något vecka på denna bilden.  Foto: Hanna Persson 

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

minkaninester
0

Glömde att skriva att hon finns i Skåne, 20-30 minuter utanför Malmö. 
Transport går alltid att fixa ifall det skulle behövas!

Har även kollat upp det här med hennes gen på bettfel, 
Några av Willes syskon kanske bär på genen eller inte. Wille kanske gör det eller inte. Finns genen går den inte i arv till alla ungar.
Cilla bär så vitt Annelie (uppfödaren) vet inte på bettfel. Så då kan hälften av ungarna bära på genen.
Det är inte säkert att Wille själv bär på genen heller, alltså så gör det att ungarna kanske heller inte bär på bettfel. 
Alltså;
Så svaret är väll att det inte går att veta säkert men att risken finns.

MVH.
Louise T

Ambellah
0

Hoppas hon hittar ett hem snart :) Jag har nyss köpt 2 kaniner av Annelie, dock är inte pappa Wille  ^^

Mvh Alice och Morpen :)

minkaninester
0

Det hoppas jag med! :) 
Vad roligt, hennes senaste kull?
Annelie är underbar att ha som uppfödare till sin kanin! Skrattande

MVH.
Louise T

Ambellah
0

Japp hennes senaste :) Annelie är allt bra hon!:D

Mvh Alice och Morpen :)

NaDa...
0

Oj oj oj… jag vill ha henne sååå mycket :( Har dock inte plats..
Hoppas att hon hittar ett bra hem!

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[h-malm]
0

Skulle nästan tagit henne på direkten om hon fick gå i avel!

minkaninester
0

#5: Det ska jag se till att hon får! Glad
#6: Ja det är nog den enda nackdelen med henne, jag vill ju själv inte avla på henne då man inte vet säkert om hon ärver på det eller inte!

MVH.
Louise T

[h-malm]
0

#7 Ja jag förstår ;) och att hon är viltgul och att jag har lediga fack också gör inte saken bättre..

minkaninester
0

#8: Aw, vad gullig du är!

MVH.
Louise T

minkaninester
0

Bilder på henne!

<3<3Jag går sönder på mitten… Går inte beskriva hur nära tårarna är. http://kaninhoppning.ifokus.se/discussions/4e3d78a388f4721978002ca5-s-stjarnans-lavender-perfection fuckmylife. älskar dig världens bästa kanin.Ella, die absoluta matvraket!Stjärnan's Lavender Perfection "Ella". <br /> Tror hon skulle starta sin första tävling om något vecka på denna bilden.<br /> <br /> Foto: Hanna Persson 

Och nu lite tävlingsbilder från hennes första tävling:

Stjärnan's Lavender Perfection "Ella". <br /> Sin första tävling, gick på 2+1 om jag inte minns fel. (?)<br /> Duktig tjej!<br /> <br /> Foto: Olivia Lundborg <br /> <br /> Stjärnan's Lavender Perfection "Ella". <br /> Sin första tävling, gick på 2+1 om jag inte minns fel. (?)<br /> Duktig tjej!<br /> <br /> Foto: Emma Malmqvist <br /> <br />

MVH.
Louise T

LovePoppy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hon e så lik sin syster <3

LucyLove
0

Skulle köpt henne direkt om vi haft plats! :/

minkaninester
0

#11: <3
#12: Det sätter stop ibland :(

Tråden kan låsas då hon är såld!

MVH.
Louise T